Forum > Färdiga produktioner

equality & wernborg - nOT aFRAID

<< < (6/6)

equality:

--- Citat från: 1up skrivet 23.04.2007, 01:04:10 ---Lyssnade på denna för några dagar sedan i hörlurar. Det som slog mig först var den stora och öppna ljudbilden som kändes fräsch. Sen är det väldigt mycket lek! Inget tungt seriöst utan en ironisk underton med kvalitetskänsla på låten.
Skriket som i början echas av gitarren är riktigt smart gjort! :D
Basen som kör sin fras blir lite av ett underliggande stadigt komp, sen får pianot, gitarrerna, sången och det andra improvisera runt det. Ett intressant upplägg med fina ljud.
Pianoljudet är härligast.
Basen som kör 1.20-1.31 ger mig härliga vibbar. :)

--- Slut citat ---

Kul att du gillar och särskilt kul att du gillar pianot som jag hade en del tvivel kring! Tack för lyssning och utförlig feedback, värmer gott!

Dividend:
Nice intro. :)

SOm nån skrev, det håller hög kvalité fast man först tror att det bara är trams :), Snygga solon, skränigt, men ändå håller ihophållet på nåt vis..

"The clock is ticking".

SLutsats:
Intressant, men kort stund av upplevelse av typen "Alice i underlandet" .... allt står inte rätt till ;)

equality:

--- Citat från: Dividend skrivet 24.04.2007, 13:35:06 ---"Alice i underlandet" .... allt står inte rätt till
--- Slut citat ---

Bra att det kommer fram. Berättaren är i en mardrömsvärld han fåfängt försöker skaka sig av och där normala varningssignaler inte riktigt funkar. Kafka och Alice i underlandet som sagt är nog i besläktade situationer där stämningen är så pass mycket skickligare och utförligare skildrad. Alice i underlandet tycker jag f ö är den klart bästa Disneyfilm som finns förmodlgen för att storyn är så pass stark.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion