Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Sirrus & Achenar
Rattlesnake:
Aha,
Jag borde tänka musiken linjärt, som ett strukturerat spel mellan melodiska linjer, i minst lika hög grad som en följd av samklanger eller en enda melodisk linje med eller utan ackord, och låter den mångfald och extra djupdimension det kan tillföra bli en bärande del av innehållet?
:P
Förlåt...
Jag vet inte riktigt vad Kontrapunkt är, så jag kollade Wikipedia. Ovanstående är snott därifrån. Jag blev inte värst mycket klokare... Men jag antar att du menar att arret är lite för enformigt och behöver mera kontraster typ motmelodier?
mahan:
Tjou Rattlet!
Låter riktigt gott detta. Håller med HM att orkestern borde ställas i ett lite större utrymme, stråkarna behöver lite mer luft i form av reverb.
Låtideén e bra, borde dock hittas en B-del annars blir det nog lite långtråkigt.
h. johan
Dividend:
Det blir nästan bäst om du skiter i kontrapunkten här ;)
(tycker jag)
Rattlesnake:
Tjou Mahan,
Tack för det!
--- Citat från: mahan skrivet 05.02.2009, 23:03:02 ---
Låter riktigt gott detta. Håller med HM att orkestern borde ställas i ett lite större utrymme, stråkarna behöver lite mer luft i form av reverb.
--- Slut citat ---
.
Undrar om jag inte måste uppgradera reverbparken i så fall, jag tycker det bara låter slask om jag höjer reverbet...
--- Citat från: mahan skrivet 05.02.2009, 23:03:02 ---
Låtideén e bra, borde dock hittas en B-del annars blir det nog lite långtråkigt.
--- Slut citat ---
.
du tyckte inte det avstannande sticket fungerar som en b-del, då? Nä, det kanske blev lite för likt det övriga. Tja, fantasin tog nog slut helt enkelt. -_-
Dividend,
--- Citat från: Dividend skrivet 05.02.2009, 23:07:56 ---Det blir nästan bäst om du skiter i kontrapunkten här ;)
(tycker jag)
--- Slut citat ---
Eller gör lite mjäkig pop istället. ;)
Dividend:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 05.02.2009, 23:28:24 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 05.02.2009, 23:07:56 ---Det blir nästan bäst om du skiter i kontrapunkten här ;)
(tycker jag)
--- Slut citat ---
Eller gör lite mjäkig pop istället. ;)
--- Slut citat ---
Nej, jag menar att arret görs bäst i den här skruden.. Utan eller med kontrapunkt, så har du nåt att utgå ifrån.
Wikipedia m fl ställen har jättekrångliga definitioner av nåt som är väldigt enkelt :) Det handlar om flera stämmor, "melodier" som samverkar och det finns samspel dem emellan.. I grundregelboken skall basen gå upp när diskanten/melodin går ner osv.. Massa tramserier man inte behöver kunna ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida