Forum > Färdiga produktioner

MMA / Disco Volante

<< < (2/2)

asti:
Snygga ljud och bra driv i låten! Med några Single Malts innanför t-shirten skulle man nog kunna tänka sig att stappla runt en stund på dansgolvet!
Det händer i mitt tycke lite för lite harmoniellt sett fram till ca 330 sek, men därefter blir det å andra sidan lite väl ostrukturerat.
Men som sagt, det gungar på bra och produktionen är snygg!

Eddi:
 :) Ok nu förstår jag varför du hade svårt för Futurized hihi.
Håller med om att det finns en massa festliga ljud här men visst måste bastrumma och bas dominera om det ska bli någon Houseffekt gärna lite piano också kändes som om det brytet saknades lite här.
Rock on
Eko

Mats Alw:
Ja, du har nog rätt i att det skulle ha varit lite mer punch i bas/baskagge för att få kallas House! Anledningen till att jag placerade låten i den genren var, att samplingarna är hämtade ur en samling som har den benämningen. Kanske är det fel genre, jag har lite svårt att bedöma det, då jag aldrig har varit ute och klubbat. Men tack för din feedback! MMA / Mats

Emulator:
haha, ja det hörs att det är en samling som fler kända låtar har hämtat samplingar från (eller liknande iaf)
:)

Stycket går lite förlorat för mig, det känns lite mest som någon leker med ett ljudbibliotek och slänger in lite roliga saker här och var.

Det bästa i detta är stycket där det låter lite lounge, men det slås sönder av ala samplingar där, och hypnoeffekten uteblir.

ett "nja" från mitt håll blev det.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion