Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Black Cat

<< < (4/8) > >>

mahan:
Tjou MaxB!
Like an animal baby, riktigt snygg låtideé.
Arret gillas, det som behöver putsning är sångnivån som nu distar och sen måster rytmavdelningen fås synkad.
Sången kanske behöver en kompressor som jämnar ut nivåtopparna. OCh rytmen... behöver mer övning och många tagningar! :D
Näe, så allvarligt är det icke, låten gungar glättigt och får tankarna tebaks till "gamla goda tider" och då lät ju mixarna nästan såhär! :)

h.  johan

MaxB:
Nu e de en hel del förändringar på gång. I version 8 är det ny sång, nya körstämmor, nya gitarrer, ny bas - nu med trumloopar istället för test med cajon. Jag hoppas kunna ersätta trumlooparna med riktiga trummor från Klemmé, vi får se:

http://boom.shivas.se/music/MaxB_FejmusBlackCat_ver8.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_FejmusBlackCat_ver8.mp3
[/mp3]

(...och hoppsan, nu märker jag att volymen på sångbussen troligen är på tok för hög...)
Redigerat: Nu har jag sänkt sångbussen - för mycket?

cykeln:
Det är inte bara Monkees i den utan en fin dos Yardbirds - Shape of things to come - typ - I like
Jodå det var lite hög vol på sång
Tycker också att elguran bör upp - nu har de akustiska mer volym än den.
Kanske panna isär kören från leadsången - mycket ligger i mitten i min lyssning

MaxB:

--- Citat från: cykeln skrivet 08.02.2009, 13:36:49 ---Det är inte bara Monkees i den utan en fin dos Yardbirds - Shape of things to come - typ - I like
Jodå det var lite hög vol på sång
Tycker också att elguran bör upp - nu har de akustiska mer volym än den.
Kanske panna isär kören från leadsången - mycket ligger i mitten i min lyssning

--- Slut citat ---

Jag har sänkt volymen på sången men måste nog pilla upp "leaden" på partierna där kören sjunger do-do-do.
Höja elguran säger du. Det är två - en som kompar med dist nästan hela tiden och en som bara spelar ibland men försöker ha ett driv i solospelet. Jag är inte helnöjd med mina insatser på solospelet och om det är den du menar så har jag varit försiktig med volymen där.

Kören och leadsången är redan långt ifrån varandra i panoreringen vänster-höger. Men kanske är det att de låter väldigt lika varandra. Om det är så, har jag ett svagt minne av att det kan vara bra att eq:a körstämmorna eller använda nått högpassfilter på dem, för att skilja dem från leadsången... Nån som har nått annat tips?

perrra:
hoho detta är jävligt coolt att man kan skapa nåt slags "old sound" år 2009, skulle ja aldrig klara av :D

jag tycker mixen är riktigt bra, framförallt tydligheten i trummor och gitarrerna.
Det är det absolut svåraste tycker jag sjläv, att mixa just gitarrer, jag får oftast lägga ner mest tid på just gitarrerna när jag gör en slutprodd på något, men här är dom skitbra!

Dessutom jättebra -SPELADE- :)

Häftig låt, dock ingen musikstil jag vanligtvis lyssnar på , men detta va king!

/Marcus

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion