Forum > Färdiga produktioner
Eko/Iken/Åsa/Wernborg/Perre - Futurized To Zero
Harmonica mike:
"Varde ljus och det vart ljus",så står det i Bibeln.
Ide´n med att lösningen på livet är 42 håller galant det har ju jag bevisat i en av mina låtar. :D
I detta fallet så var lösningen också 42 men i hz form..Nu lutar jag mig tillbaka och hör hela låten med alla dess skiftningar och nyanser.Hur dj...a(djemba,inga svordomar här) bra som helst!
Nu kan ni nog luta er tillbaka och se detta som klart.Visst kan man ratta vidare och finputsa,men jag ser ingen anledning till det.Allt i hela mixen går igenom nu,man missar inga ingredienser.
Sitter med lurar och diggar,i morgon skall jag ösa järnet med mina monitorer - övertygad om att mixen håller.
Snyggt av IKEN att knäcka problemet,bra rattat sedan Eko - nu sitter det!
Jag vill be om ursäkt för att jag var lite "grinig" Eko,men hör jag nåt som är bra men så pass felmixat så ger jag mig inte förrän allt är på plats.Hade det varit en dussin låt hade jag inte brytt mig,men detta är nåt helt annat.
Fantastiskt bra jobbat alla i denna.Jag sa ju att basen var grymt lirad,och nu hörs det!
Viva la Rickenbacker!
Mvh
Micael
IKEN:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.02.2009, 23:51:41 ---"Varde ljus och det vart ljus",så står det i Bibeln.
Ide´n med att lösningen på livet är 42 håller galant det har ju jag bevisat i en av mina låtar. :D
I detta fallet så var lösningen också 42 men i hz form..Nu lutar jag mig tillbaka och hör hela låten med alla dess skiftningar och nyanser.Hur dj...a(djemba,inga svordomar här) bra som helst!
Nu kan ni nog luta er tillbaka och se detta som klart.Visst kan man ratta vidare och finputsa,men jag ser ingen anledning till det.Allt i hela mixen går igenom nu,man missar inga ingredienser.
Sitter med lurar och diggar,i morgon skall jag ösa järnet med mina monitorer - övertygad om att mixen håller.
Jag vill be om ursäkt för att jag var lite "grinig" Eko,men hör jag nåt som är bra men så pass felmixat så ger jag mig inte förrän allt är på plats.Hade det varit en dussin låt hade jag inte brytt mig,men detta är nåt helt annat.
Fantastiskt bra jobbat alla i denna.Jag sa ju att basen var grymt lirad,och nu hörs det!
Viva la Rickenbacker!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
En sak har du bevisat,Eddi är läraktig när det gäller detta,och det är inte svårt att hitta fel med wavelab,undrar varför jag inte använder det själv? :ph34r:
Fast jag är lite part i målet,är jag impad av denna låt,den ger mej gåshud.... :wub: Och Rickenbacker rules........
tack HM för din envishet!!
Och Eddi,sträck på dej mannen! Kul att få göra en sådan här grej med sånt kunnigt folk!
Douglas Adams visste vad han gjorde ''42'' så klart :lol:
oceanmusic:
Bra, bra! :) Tycker att låten har vuxit varje gång en ny mix har poppat upp. En av de kuligare co-operna tycker jag. :D
Den ljudslöjan som låg över låten från början tycker jag är helt borta nu. Gött jobb alla inblandade! :)
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.02.2009, 23:51:41 ---"Varde ljus och det vart ljus",så står det i Bibeln.
Viva la Rickenbacker!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Ja otroligt vad grinig du har vart HM, tur det :D
Det blev ju kanonbra till slut tycker jag också och nu tror jag att mina medmusikanter är nöjda med mixen jag är i alla fall nöjd med deras insatser som jag också tror framgår på ett bra sätt nu.
Eko
Eddi:
--- Citat från: oceanmusic skrivet 05.02.2009, 10:50:00 ---Bra, bra! :) Tycker att låten har vuxit varje gång en ny mix har poppat upp. En av de kuligare co-operna tycker jag. :D
Den ljudslöjan som låg över låten från början tycker jag är helt borta nu. Gött jobb alla inblandade! :)
--- Slut citat ---
Skojsigt att du tycker OM :)
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida