Forum > Färdiga produktioner

Eko/Iken/Åsa/Wernborg/Perre - Futurized To Zero

<< < (12/16) > >>

IKEN:

--- Citat från: Åsa skrivet 04.02.2009, 22:38:09 ---Nu är det mycket hertz hit och dit  :blink:

Hur som helst, jag lyssnade nu och det är en stor förbättring!
Jag är nöjd med mixen av sången och nivåerna och det är riktigt snygg ljudbild nu, skitbra jobbat tycker jag.

Berömberöm, många kockar, det kan ju bli en riktig soppa... jösses vilket otroligt dåligt skämt det där är...

--- Slut citat ---
Håller med,jag benade bara ut var problemet ligger. ;)
Själv kan jag,precis som du,leva med denna version,det kan nog Eddi ochså tror jag. :)
Och devisen med kockar stämmer absolut,det är därför jag liksom du,wernis,och perre är en av fiskbitarna i denna goda soppa..... :lol:
Nä,Eddi,vi stannar har,den blir aldrig klar annars känns det som!
Dags för nått nytt. :wub:

Eddi:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.02.2009, 13:44:31 ---
--- Citat från: IKEN skrivet 04.02.2009, 13:24:48 ---Nu när jag lyssnar på spåret jag fick så hör jag att trummorna distar och eko fick nog inte en massa separata trumspår utan en mp3,så att ''dra ner kaggen'' kanske inte funkar slår det mej,det borde kanska sänkas under ett bredare intervall`? Trumspåret distar,kanske för hög nivå på mastern vid överföring till mp3?

--- Slut citat ---

Jaha,ja det förklarar en del brister i trumspåret.Jag misstänkte att hela trumgrejen låg på ett spår,men jag var inte säker.
Men det går att eq:a baskaggen så att den kryper ned i tryck.Lite marigt dock,man vill ju inte tappa trycket i virveln te.x..Pukorna är ju rätt kraftiga och dom ligger frekvens mässigt mellan baskagge och virvel,så det bör gå fint att fixa till det hela.Det gör inte så mycket om pukorna tappar lite tryck.Hellre det än denna massiva baskagge.
Sätt trumspåret i solo läge och svep med ett smalt q värde på eq:n tills du hittar problem området eko.Sen breddar du lite och drar av tills baskaggen blir lite mer "normal",förhoppningsvis utan att det påverkar pukorna och virveln.

###########

Det är väl inte så att basen och trummorna ligger på samma fil?
Då har du problem är jag rädd för."Way beyond my knowledge" som dom säger over there..
Det finns lösningar på det också,men det är lite överkurs.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---
Ja trummorna kom till mig på en Mp3 med stereo och allt. Jag har nu terminerat området som Iken beskrev och förmodligen totalt tillintetgjort samtliga bastrummor som existerar i denna del av galaxen - dom är i alla fall lägre ^_^
Ny mix och (sista?) ligger i toppen.
Eko

Eddi:

--- Citat från: IKEN skrivet 04.02.2009, 23:03:00 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 04.02.2009, 22:38:09 ---Nu är det mycket hertz hit och dit  :blink:

Hur som helst, jag lyssnade nu och det är en stor förbättring!
Jag är nöjd med mixen av sången och nivåerna och det är riktigt snygg ljudbild nu, skitbra jobbat tycker jag.

Berömberöm, många kockar, det kan ju bli en riktig soppa... jösses vilket otroligt dåligt skämt det där är...

--- Slut citat ---
Håller med,jag benade bara ut var problemet ligger. ;)
Själv kan jag,precis som du,leva med denna version,det kan nog Eddi ochså tror jag. :)
Och devisen med kockar stämmer absolut,det är därför jag liksom du,wernis,och perre är en av fiskbitarna i denna goda soppa..... :lol:
Nä,Eddi,vi stannar har,den blir aldrig klar annars känns det som!
Dags för nått nytt. :wub:

--- Slut citat ---

Vi vet alla svaret på livets gåta, universums uppkomst, guds existens - just det 42

Så nu ligger mix 42 i första posten NU MED RAKETER
Nu tänker jag inte lyssna på denna på ett halvår :D
Eko

IKEN:
Just det,det visste johnnie och frankie,2 vita möss i en viss underbar bokserie :wub: 42 är svaret.... ;) frågan är däremot nått annat.... :D
Fan vilken bra bassist du har där eddi  :P
Nu har jag bara lyssnat i lurar,i nästa radhuslänga med rummet vid mitt ligger en liten tjej som går i skolan,vill inte väcka henne,så jag lyssnar i burkarna i morgon,men det jag hörde lät ju klart och bra.
nu,åter till ''Det våras för Frankenstein''..... :D

cykeln:
Bättre ljud på allt och totalen - särskilt rösterna går fram både bättre och med roligare effekter på det talade
Det där ljudet som ligger långt till höger - bas/gitarr - och vrider sig skulle jag kunna leva utan
och sologuran har en liten egen ljudbild omkring sig
men
fortfarande en mycket bra komposition med superfin versmelodi!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion