Forum > Färdiga produktioner

Eko/Iken/Åsa/Wernborg/Perre - Futurized To Zero

<< < (11/16) > >>

IKEN:
Jag kan testa att ta in det spår jag fick av Eko i Wavelab och se ungefär var det peakar,borde ge ett hum om ''var'' ungefär åtgärder borde sättas in.. :)

IKEN:
Nu har jag kollat,mellan 30Hz till ungefär 85Hz ligger nivån på nära ''0'',mycket rött är det.Helt röda staplar mellan 40Hz-85Hz.
Testade med Wavelabs inbyggda Eq,och inte förrän nivån mellan 20Hz-130Hz
var på - 15db(det är max i Wavelab),lät kaggen bra....Då körde jag med brett(fullt) svep.....
Om man kollar masterregeln i Wave,så ligger detta spår +1db över,det överstyr och distar med andra ord och eftersom vi talar digitalt,''0'' är max,det finns inget headroom ovan för det i den digitala världen,undantaget Cubase och 32-Bitar...........
Hoppas detta är en liten fingervisning på var/var problemet ligger.....
Det är volymmaxat lite väl mycket någonstans. :)

Eddi:
Öhhh ... välkomna till överkursen i trancient basselogi. Vi börjar med att bedöma Vesuvius stolta läte vid ett helt vanligt vulkanutbrott och går sedan gradvis över till en Norton Commando på tomgång.

Ojoj ja jag ska försöka lista ut vad du skrev Iken. MH´s budskap var enklare att förstå men nu snackar vi mätvärden som jag inte har instrument för. Kan jag kanske gör en Normalize med -1 inledningsvis för trummorna? För att få bort ev. dist.

Eko

IKEN:

--- Citat från: Eko skrivet 04.02.2009, 19:39:49 ---Öhhh ... välkomna till överkursen i trancient basselogi. Vi börjar med att bedöma Vesuvius stolta läte vid ett helt vanligt vulkanutbrott och går sedan gradvis över till en Norton Commando på tomgång.

Ojoj ja jag ska försöka lista ut vad du skrev Iken. MH´s budskap var enklare att förstå men nu snackar vi mätvärden som jag inte har instrument för. Kan jag kanske gör en Normalize med -1 inledningsvis för trummorna? För att få bort ev. dist.

Eko

--- Slut citat ---
Nope,det är väldigt mycket energi mellan 40-85hz,massor av db för mycket,att köra normalize -1 sänker ju bara spåret -1 db,du måste som HM säger,sänka nivån med eq i de områden det är way to much,resten är ju bra,men nivån på baskaggen är på nått sätt mycket högre än resten.....
Lät det så här när du fick trummorna?Eller har du på nått olyckligt sätt råkat boostat(höjt som satan på svenska) basområdet på trumspåret?
Om det nu inte går att fixa utan en satans massa jobb,låt det vara.
Låten är bra,det är bara basområdet som är drabbat........
jag kan deffinitivt leva med det.... :)

Åsa:
Nu är det mycket hertz hit och dit  :blink:

Hur som helst, jag lyssnade nu och det är en stor förbättring!
Jag är nöjd med mixen av sången och nivåerna och det är riktigt snygg ljudbild nu, skitbra jobbat tycker jag.

Berömberöm, många kockar, det kan ju bli en riktig soppa... jösses vilket otroligt dåligt skämt det där är...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion