Kontrollrummet

Eko/Iken/Åsa/Wernborg/Perre - Futurized To Zero

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En ganska intetsägande låt som är lite taffligt proddad och arrad. Ljudet är murrigt och odistinkt, trummorna står i rummet bredvid och basen är så otydligt brummande att det stör. Annars - sången låter fint men helheten är inte särskilt lyckad. Får man föreslå en ny mixning där framförallt rytmsektionen får lite mer omsorg. Låten som sådan, själva melodin, låter riktigt fint, så en remix skulle kunna vara det som saknas! MMA / Mats

Mats ge låten en chans till nu snart Mix 39 uppe.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Liten god sak här.... Dels ett piano som är så läckert så läckert.....
Basen dunkar på som den ska (en Rickenbacker !!) och sen Åsas fenomenala röst på detta !
Helt underbart.

Genom att mixa och trixa kan man säkert få den att låta annorlunda men jag tycker den är bra som den är. Allt behöver inte vara perfekt utan det måste finnas lite verklighet bakom ljudbilder likaså.....

Fortsätt på detta, kanoners !!
:D Tack Janne jo Ricken dominerar och Åsas röst genomsyrar och Perres trummor dundrar svårt att få plats med pianot där haha. Tack för att du gillar.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kul låt! Bra sång och instrumentalinsatser men mixen som sagt... Låter ju som alla är tre meter från micken. Låten, jag och allan andra kräver re-mix!  :angry: :P

Jaja hälsa Allan att det kommer ännu en ny mix :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kul låt, som känns som något David Bowie kunnat framfört nå´n gång på 70- eller 80-talet!
Snygg sång av Åsa och fint gitarrsolo, som jag tycker är något lite för dominant bara.
:D Tack Asti, jag tycker att Åsa har en ljusare stämma jag - hm undrar hur den skulle ha låtit med David B vi får skicka över den helt enkelt och vrida klockan aningens tillbaka lite.
Eko

fräck låt, lite flummig och väldígt annorlunda, och annorlunda är bra tycker jag :D, jäkligt skönt gung. precis i början så låter det väldigt mkt meatloaf tycker jag ? mixar och sånt vågar jag inte uttala mig om :D , men gött lirat och jättebra sjungit !
:D Tack Silverpilen - Meatloaf? hm jaha det finns ju inte ens några gitarrer i början? Kul att du gillar gunget och sången då är vi två haha
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Japp då är The Final Cutdown på Futurized To Zero klart hoppas jag. Jag och orkestern tackar för alla glada tillrop (eller ja det gör de väl själva också) för min del har jag lärt mig en massa både om samarbete och mixning. Jag skrev någon gång i nån tråd att samarbete är bra och att det oftast blir bättre än vad det var tänkt och så känner jag verkligen nu - tack orkestern!!

Mix nr. 40 ligger i första posten - men mot alla regler med risk för att bli förvisad från jorden lägger jag upp en snikväg här.
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Futurized40.mp3[/mp3]



Nu ändras det bara om det är generalfel eller om HM grymtar :D

Eko
« Senast ändrad: 09.05.2016, 03:21:12 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :wub:
Nå,nu är du hemma!!!!
Låt detta bli ''The Final Version''  :)
Nu hörs ju både trummor och bas samtidigt,och de congas som jag var liite sådär över i
början, nå,nu passar de in som Marshallstackarna gjorde i Deep Purple.... :D
Om du skall ändra på nått nu,........tjaa,då får vi nog faan göra om rubbet,och då är känslan borta,tro mej.....
Nu ligger tal-svar delen mellan Jack och John på en bra nivå,och nu förstår man varför
Eliza säger ''Jack,Oh Jack''...... Wernis gitarrlir låter och känns bra,ditt piano,synt och kompgitarrlir har en bra nivå.......Åsas insatts går inte att sätta betyg på,hade vi gjort detta utan henne vore detta bara ytterligare en låt på forumet! Gillar hennes Zombieröst... :D
Låt nu ankartåget gå för ''Futurized To Zero''..... :wub:

Åke tackar för förtoendet,(fast jag väckte ideén...)Det är jag glad över. :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
:wub:
Nå,nu är du hemma!!!!
Låt detta bli ''The Final Version''  :)
Nu hörs ju både trummor och bas samtidigt,och de congas som jag var liite sådär över i
början, nå,nu passar de in som Marshallstackarna gjorde i Deep Purple.... :D
Om du skall ändra på nått nu,........tjaa,då får vi nog faan göra om rubbet,och då är känslan borta,tro mej.....
Nu ligger tal-svar delen mellan Jack och John på en bra nivå,och nu förstår man varför
Eliza säger ''Jack,Oh Jack''...... Wernis gitarrlir låter och känns bra,ditt piano,synt och kompgitarrlir har en bra nivå.......Åsas insatts går inte att sätta betyg på,hade vi gjort detta utan henne vore detta bara ytterligare en låt på forumet! Gillar hennes Zombieröst... :D
Låt nu ankartåget gå för ''Futurized To Zero''..... :wub:

Åke tackar för förtoendet,(fast jag väckte ideén...)Det är jag glad över. :lol:
Jag tycker det var en synnerligen bra idé Åke :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Bättre! Jag skall be Allan lyssna också.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Här har det hänt grejer  :)

Effekt grejerna på Åsa är fräcka och ger lite "space" feeling.Enda nitsen där är att när effekt grejerna kör så är Åsa bra mycket högre i mixen.Sen blir hon lägre i verserna,smaksak om man skall ha henne jämnhög i mixen - jag hade gjort så - lagt henne på samma volym som du har i verserna.Det låter lite mysko när versen går på direkt efter space feelingen pga. så stora volymskillnader på Åsa.

Wernis kanon i ljudbilden.

Basen lite svår att urskilja fortfande,mest pga. baskaggen som ligger lite dominant högt i volym.
Svårt att säga om det är basen som lirar så mörkt att den knappt går igenom,eller om det är baskaggen som fortfande är för dominant.Men du har närmat dig,bra jobbat - men en aning till tål låten.En liten brasklapp bara:


Jag kollar i morgon i monitorerna med avstånds lyssning och närfältslyssning,det brukar avslöja det mesta.Lite för sent för det nu.

Vad jag saknar är att kunna ge tidsangivelser för de olika partierna som "stör" i mina öron.
Får du in låten i en spelare med sekundvisning så underlättar det lite..

Låten växer kan jag säga,det börjar komma fram nyanser som lyfter det hela.
Starkt jobbat så här långt Eko,bra om du fick låna Mahans öron också - dom är lite skarpare än mina.Jag kan ju vara ute och cykla..

I´ll be back..

Mvh
Micael


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Im now addicted to mix-fix (kan bli en låttitel kanske) Det blev en nr 41 i första posten. Jag läste ju vad du sa HM :D Men jag drog i en del andra reglar också tyckte Wernis var lite låg etc.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Jag hör ingen jätteskillnad på mixen,möjlitvis är Åsas röst lite varmare,svårt att säga.
Basen kontra trummorna är nog svårt att göra bättre utan att ta om hela möget  :)
Tycker dock att Rickljudet med sitt skrammel och rytande hördes bättre nu om jag jämnför med min orginalfil...
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja då är jag här igen,evighets syndromet  :D

Lyssnat i monitorerna,vid nära lyssning så låter det rätt ok nu.Går jag ifrån en bit så slår baskaggen igenom - specellt under första halvan av låten - sen vänjer man sig.Eller rättare sagt,öronen kämpar hårt för att uppfatta andra frekvenser - och efter en stund så finner dom andra delar att njuta av  B)
Nu har det krupit fram ett piano i vänster öra som jag tycker om.Kan man få en gnutta till av det så höjer det låten.Men sänk baskaggen först,det kan räcka med det för att ge lite mer plats åt pianot och andra diffusa delar.

Egentligen förstår jag inte hur du tänker när det gäller baskaggen..Tänker du disco eller nån sorts dansvänlig rytm hållare så är det feltänk med tanke på låtens övriga rytm och alldeles lysande instrumentala/sång insatser.Kanske har du kass lyssning som inte genererar effekten av baskaggens "härjande" i botten frekvenserna.Det kan vara den troliga förklaringen,men jag vet inte som sagt.
Trist om du sabbar ljudbilden i låten för att du vill ha nån sorts rymd/dans/raket effekt från baskaggen.Jag kan förstå att du vill ha ett maffigt tryck från botten,det är en skön feeling när man drar på i stereon.Men nånstans måste man dra gränsen,f-n vad jag gnäller :ph34r:

Åsa jämnare i volym nu - nice!
Wernis bra också,hör att du höjt honom en aning.Inte mer bara..
IKEN då:Jo men nu tycker jag mig höra ett riktigt nice baslir,men baskaggen sabbar fortfarande för honom.

Får du ned baskaggen i styrka så lovar jag att inte gnälla nåt mer.Kanske..Det kryper fram nya frekvenser i mixen som behöver justeras.Du hade dolt mycket med en massiv låg frekvent mur.Ser man baskaggen som enskilt instrument så dominerar den fortfarande låten.Minns vad jag sa om baskaggen,kännas men inte höras..

Det var allt från den gnälliga norrlands juryn för denna gång  :ph34r: :D


Mvh
Micael


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Nu när jag lyssnar på spåret jag fick så hör jag att trummorna distar och eko fick nog inte en massa separata trumspår utan en mp3,så att ''dra ner kaggen'' kanske inte funkar slår det mej,det borde kanska sänkas under ett bredare intervall`? Trumspåret distar,kanske för hög nivå på mastern vid överföring till mp3?
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nu när jag lyssnar på spåret jag fick så hör jag att trummorna distar och eko fick nog inte en massa separata trumspår utan en mp3,så att ''dra ner kaggen'' kanske inte funkar slår det mej,det borde kanska sänkas under ett bredare intervall`? Trumspåret distar,kanske för hög nivå på mastern vid överföring till mp3?

Jaha,ja det förklarar en del brister i trumspåret.Jag misstänkte att hela trumgrejen låg på ett spår,men jag var inte säker.
Men det går att eq:a baskaggen så att den kryper ned i tryck.Lite marigt dock,man vill ju inte tappa trycket i virveln te.x..Pukorna är ju rätt kraftiga och dom ligger frekvens mässigt mellan baskagge och virvel,så det bör gå fint att fixa till det hela.Det gör inte så mycket om pukorna tappar lite tryck.Hellre det än denna massiva baskagge.
Sätt trumspåret i solo läge och svep med ett smalt q värde på eq:n tills du hittar problem området eko.Sen breddar du lite och drar av tills baskaggen blir lite mer "normal",förhoppningsvis utan att det påverkar pukorna och virveln.

###########

Det är väl inte så att basen och trummorna ligger på samma fil?
Då har du problem är jag rädd för."Way beyond my knowledge" som dom säger over there..
Det finns lösningar på det också,men det är lite överkurs.


Mvh
Micael
« Senast ändrad: 04.02.2009, 13:52:33 by Harmonica mike »


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Jag kan testa att ta in det spår jag fick av Eko i Wavelab och se ungefär var det peakar,borde ge ett hum om ''var'' ungefär åtgärder borde sättas in.. :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Nu har jag kollat,mellan 30Hz till ungefär 85Hz ligger nivån på nära ''0'',mycket rött är det.Helt röda staplar mellan 40Hz-85Hz.
Testade med Wavelabs inbyggda Eq,och inte förrän nivån mellan 20Hz-130Hz
var på - 15db(det är max i Wavelab),lät kaggen bra....Då körde jag med brett(fullt) svep.....
Om man kollar masterregeln i Wave,så ligger detta spår +1db över,det överstyr och distar med andra ord och eftersom vi talar digitalt,''0'' är max,det finns inget headroom ovan för det i den digitala världen,undantaget Cubase och 32-Bitar...........
Hoppas detta är en liten fingervisning på var/var problemet ligger.....
Det är volymmaxat lite väl mycket någonstans. :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Öhhh ... välkomna till överkursen i trancient basselogi. Vi börjar med att bedöma Vesuvius stolta läte vid ett helt vanligt vulkanutbrott och går sedan gradvis över till en Norton Commando på tomgång.

Ojoj ja jag ska försöka lista ut vad du skrev Iken. MH´s budskap var enklare att förstå men nu snackar vi mätvärden som jag inte har instrument för. Kan jag kanske gör en Normalize med -1 inledningsvis för trummorna? För att få bort ev. dist.

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Öhhh ... välkomna till överkursen i trancient basselogi. Vi börjar med att bedöma Vesuvius stolta läte vid ett helt vanligt vulkanutbrott och går sedan gradvis över till en Norton Commando på tomgång.

Ojoj ja jag ska försöka lista ut vad du skrev Iken. MH´s budskap var enklare att förstå men nu snackar vi mätvärden som jag inte har instrument för. Kan jag kanske gör en Normalize med -1 inledningsvis för trummorna? För att få bort ev. dist.

Eko
Nope,det är väldigt mycket energi mellan 40-85hz,massor av db för mycket,att köra normalize -1 sänker ju bara spåret -1 db,du måste som HM säger,sänka nivån med eq i de områden det är way to much,resten är ju bra,men nivån på baskaggen är på nått sätt mycket högre än resten.....
Lät det så här när du fick trummorna?Eller har du på nått olyckligt sätt råkat boostat(höjt som satan på svenska) basområdet på trumspåret?
Om det nu inte går att fixa utan en satans massa jobb,låt det vara.
Låten är bra,det är bara basområdet som är drabbat........
jag kan deffinitivt leva med det.... :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Nu är det mycket hertz hit och dit  :blink:

Hur som helst, jag lyssnade nu och det är en stor förbättring!
Jag är nöjd med mixen av sången och nivåerna och det är riktigt snygg ljudbild nu, skitbra jobbat tycker jag.

Berömberöm, många kockar, det kan ju bli en riktig soppa... jösses vilket otroligt dåligt skämt det där är...
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Nu är det mycket hertz hit och dit  :blink:

Hur som helst, jag lyssnade nu och det är en stor förbättring!
Jag är nöjd med mixen av sången och nivåerna och det är riktigt snygg ljudbild nu, skitbra jobbat tycker jag.

Berömberöm, många kockar, det kan ju bli en riktig soppa... jösses vilket otroligt dåligt skämt det där är...

Håller med,jag benade bara ut var problemet ligger. ;)
Själv kan jag,precis som du,leva med denna version,det kan nog Eddi ochså tror jag. :)
Och devisen med kockar stämmer absolut,det är därför jag liksom du,wernis,och perre är en av fiskbitarna i denna goda soppa..... :lol:
Nä,Eddi,vi stannar har,den blir aldrig klar annars känns det som!
Dags för nått nytt. :wub:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu när jag lyssnar på spåret jag fick så hör jag att trummorna distar och eko fick nog inte en massa separata trumspår utan en mp3,så att ''dra ner kaggen'' kanske inte funkar slår det mej,det borde kanska sänkas under ett bredare intervall`? Trumspåret distar,kanske för hög nivå på mastern vid överföring till mp3?

Jaha,ja det förklarar en del brister i trumspåret.Jag misstänkte att hela trumgrejen låg på ett spår,men jag var inte säker.
Men det går att eq:a baskaggen så att den kryper ned i tryck.Lite marigt dock,man vill ju inte tappa trycket i virveln te.x..Pukorna är ju rätt kraftiga och dom ligger frekvens mässigt mellan baskagge och virvel,så det bör gå fint att fixa till det hela.Det gör inte så mycket om pukorna tappar lite tryck.Hellre det än denna massiva baskagge.
Sätt trumspåret i solo läge och svep med ett smalt q värde på eq:n tills du hittar problem området eko.Sen breddar du lite och drar av tills baskaggen blir lite mer "normal",förhoppningsvis utan att det påverkar pukorna och virveln.

###########

Det är väl inte så att basen och trummorna ligger på samma fil?
Då har du problem är jag rädd för."Way beyond my knowledge" som dom säger over there..
Det finns lösningar på det också,men det är lite överkurs.


Mvh
Micael
Ja trummorna kom till mig på en Mp3 med stereo och allt. Jag har nu terminerat området som Iken beskrev och förmodligen totalt tillintetgjort samtliga bastrummor som existerar i denna del av galaxen - dom är i alla fall lägre ^_^
Ny mix och (sista?) ligger i toppen.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu är det mycket hertz hit och dit  :blink:

Hur som helst, jag lyssnade nu och det är en stor förbättring!
Jag är nöjd med mixen av sången och nivåerna och det är riktigt snygg ljudbild nu, skitbra jobbat tycker jag.

Berömberöm, många kockar, det kan ju bli en riktig soppa... jösses vilket otroligt dåligt skämt det där är...

Håller med,jag benade bara ut var problemet ligger. ;)
Själv kan jag,precis som du,leva med denna version,det kan nog Eddi ochså tror jag. :)
Och devisen med kockar stämmer absolut,det är därför jag liksom du,wernis,och perre är en av fiskbitarna i denna goda soppa..... :lol:
Nä,Eddi,vi stannar har,den blir aldrig klar annars känns det som!
Dags för nått nytt. :wub:

Vi vet alla svaret på livets gåta, universums uppkomst, guds existens - just det 42

Så nu ligger mix 42 i första posten NU MED RAKETER
Nu tänker jag inte lyssna på denna på ett halvår :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Just det,det visste johnnie och frankie,2 vita möss i en viss underbar bokserie :wub: 42 är svaret.... ;) frågan är däremot nått annat.... :D
Fan vilken bra bassist du har där eddi  :P
Nu har jag bara lyssnat i lurar,i nästa radhuslänga med rummet vid mitt ligger en liten tjej som går i skolan,vill inte väcka henne,så jag lyssnar i burkarna i morgon,men det jag hörde lät ju klart och bra.
nu,åter till ''Det våras för Frankenstein''..... :D
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bättre ljud på allt och totalen - särskilt rösterna går fram både bättre och med roligare effekter på det talade
Det där ljudet som ligger långt till höger - bas/gitarr - och vrider sig skulle jag kunna leva utan
och sologuran har en liten egen ljudbild omkring sig
men
fortfarande en mycket bra komposition med superfin versmelodi!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
"Varde ljus och det vart ljus",så står det i Bibeln.

Ide´n med att lösningen på livet är 42 håller galant det har ju jag bevisat i en av mina låtar. :D

I detta fallet så var lösningen också 42 men i hz form..Nu lutar jag mig tillbaka och hör hela låten med alla dess skiftningar och nyanser.Hur dj...a(djemba,inga svordomar här) bra som helst!

Nu kan ni nog luta er tillbaka och se detta som klart.Visst kan man ratta vidare och finputsa,men jag ser ingen anledning till det.Allt i hela mixen går igenom nu,man missar inga ingredienser.
Sitter med lurar och diggar,i morgon skall jag ösa järnet med mina monitorer - övertygad om att mixen håller.

Snyggt av IKEN att knäcka problemet,bra rattat sedan Eko - nu sitter det!

Jag vill be om ursäkt för att jag var lite "grinig" Eko,men hör jag nåt som är bra men så pass felmixat så ger jag mig inte förrän allt är på plats.Hade det varit en dussin låt hade jag inte brytt mig,men detta är nåt helt annat.

Fantastiskt bra jobbat alla i denna.Jag sa ju att basen var grymt lirad,och nu hörs det!

Viva la Rickenbacker!

Mvh
Micael


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
"Varde ljus och det vart ljus",så står det i Bibeln.

Ide´n med att lösningen på livet är 42 håller galant det har ju jag bevisat i en av mina låtar. :D

I detta fallet så var lösningen också 42 men i hz form..Nu lutar jag mig tillbaka och hör hela låten med alla dess skiftningar och nyanser.Hur dj...a(djemba,inga svordomar här) bra som helst!

Nu kan ni nog luta er tillbaka och se detta som klart.Visst kan man ratta vidare och finputsa,men jag ser ingen anledning till det.Allt i hela mixen går igenom nu,man missar inga ingredienser.
Sitter med lurar och diggar,i morgon skall jag ösa järnet med mina monitorer - övertygad om att mixen håller.

Snyggt av IKEN att knäcka problemet,bra rattat sedan Eko - nu sitter det!

Jag vill be om ursäkt för att jag var lite "grinig" Eko,men hör jag nåt som är bra men så pass felmixat så ger jag mig inte förrän allt är på plats.Hade det varit en dussin låt hade jag inte brytt mig,men detta är nåt helt annat.

Fantastiskt bra jobbat alla i denna.Jag sa ju att basen var grymt lirad,och nu hörs det!

Viva la Rickenbacker!

Mvh
Micael

En sak har du bevisat,Eddi är läraktig när det gäller detta,och det är inte svårt att hitta fel med wavelab,undrar varför jag inte använder det själv? :ph34r:
Fast jag är lite part i målet,är jag impad av denna låt,den ger mej gåshud.... :wub: Och Rickenbacker rules........
tack HM för din envishet!!
Och Eddi,sträck på dej mannen! Kul att få göra en sådan här grej med sånt kunnigt folk!
Douglas Adams visste vad han gjorde ''42'' så klart :lol:
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


oceanmusic

  • Gäst
Bra, bra! :) Tycker att låten har vuxit varje gång en ny mix har poppat upp. En av de kuligare co-operna tycker jag. :D

Den ljudslöjan som låg över låten från början tycker jag är helt borta nu. Gött jobb alla inblandade! :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
"Varde ljus och det vart ljus",så står det i Bibeln.

Ide´n med att lösningen på livet är 42 håller galant det har ju jag bevisat i en av mina låtar. :D

I detta fallet så var lösningen också 42 men i hz form..Nu lutar jag mig tillbaka och hör hela låten med alla dess skiftningar och nyanser.Hur dj...a(djemba,inga svordomar här) bra som helst!

Nu kan ni nog luta er tillbaka och se detta som klart.Visst kan man ratta vidare och finputsa,men jag ser ingen anledning till det.Allt i hela mixen går igenom nu,man missar inga ingredienser.
Sitter med lurar och diggar,i morgon skall jag ösa järnet med mina monitorer - övertygad om att mixen håller.

Snyggt av IKEN att knäcka problemet,bra rattat sedan Eko - nu sitter det!

Jag vill be om ursäkt för att jag var lite "grinig" Eko,men hör jag nåt som är bra men så pass felmixat så ger jag mig inte förrän allt är på plats.Hade det varit en dussin låt hade jag inte brytt mig,men detta är nåt helt annat.

Fantastiskt bra jobbat alla i denna.Jag sa ju att basen var grymt lirad,och nu hörs det!

Viva la Rickenbacker!

Mvh
Micael
Ja otroligt vad grinig du har vart HM, tur det :D
Det blev ju kanonbra till slut tycker jag också och nu tror jag att mina medmusikanter är nöjda med mixen jag är i alla fall nöjd med deras insatser som jag också tror framgår på ett bra sätt nu.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bra, bra! :) Tycker att låten har vuxit varje gång en ny mix har poppat upp. En av de kuligare co-operna tycker jag. :D

Den ljudslöjan som låg över låten från början tycker jag är helt borta nu. Gött jobb alla inblandade! :)

Skojsigt att du tycker OM :)
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad badlands

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
Gänget !!!!
Drog igenom denna på hög volym i bilen på väg till jobbet i morse och JÖSSES !!!! :o
Den lyfter ordentligt, jag blev direkt hänförd av arret och Åsas eminenta sång.

Det enda som jag känner är det avslutande gitarrsolot, det blir lite "låbgtråkigt" i långa loppet. Lite mera vandrande över gitarren hade gjort det hela mera intressant. Dock inget illa ment med det som är utan mer en önskan för framtiden.

Summering = Mycket bra låt och ypperligt läcker att höra på hög volym i bilstereon.... :D
Nobody sings Dylan like Dylan


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Nu har jag testat på hälsovådlig volym,allt går igenom på ett bra sätt nu. :)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nu har jag testat på hälsovådlig volym,allt går igenom på ett bra sätt nu. :)

Samma här IKEN,jag försökte blåsa ut väggarna.

Givetvis hör jag saker som skulle förgylla än mer,men nu bråkar jag inte mer med er  :)
Nån annan får gå i clinch med detaljerna,eller så ger man sig helt enkelt här det funkar också.

Bra är det i vart fall,snudd på genialiskt.


Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou !
VA snyggt med halva KR på skiva! :D
Superarr som sitter vägen ut.
MIxen kunde ju förstås alltid skruvas på fast till det oändlliga men det håller nog såhär!
Många små detaljer  som öppnar sig först efter flere lyssningar, snyggt!
Enda som drar ner poängen aningen är ju slutet....  warum fadeout?

Näemen störs inte av småprylar, snyggt jobbat! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bättre ljud på allt och totalen - särskilt rösterna går fram både bättre och med roligare effekter på det talade
Det där ljudet som ligger långt till höger - bas/gitarr - och vrider sig skulle jag kunna leva utan
och sologuran har en liten egen ljudbild omkring sig
men
fortfarande en mycket bra komposition med superfin versmelodi!
Tack Cykeln för de fina orden.
Vårt ljudlabb har länge grunnatpå hur vi ska lösa det där ljudet till höger som troligen är identifierad som en flangererad chorusgitarr och medelst kryptoanalys och laserteknologi kommit fram till att om man tar ett dubbelvikt smörpapper med lite hushållspapper i mitten - alltså mellan smörpappren - och lägger denna konstruktion mellan höger hörlur och företrädesvis höger öra så filtreras just detta ljud bort medan allt det övriga finns kvar.
 :D Här ändras inte på nåt på ett halvår i alla fall.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se