Forum > Färdiga produktioner
Eko/Iken/Åsa/Wernborg/Perre - Futurized To Zero
Åsa:
Aha, ny version! Ska lyssna så fort jag får tillfälle!
Tack för alla kommentarer, "en gör så gott en kan" och att det gillas är så skön känsla.. man vet ju aldrig. Alltid skräckblandad förtjusning att delta.
Och återigen måste jag säga att det var en jädrigt kul låt att få delta i!
Mixa på Eko, blir bra det här :D
Återkommer när jag lyssnat.
Harmonica mike:
Då skall vi se..
Bättre men:
Baskaggen snor allt lir från basen som är bra spelad(snyggt IKEN).Jag läste en gång om mixning av baskaggen,det var ett proffs som tyckte till.Den skall kännas med inte höras - här snor den hela showen.Eq:a och sänk den samma,skär i samma veva ur basens låga register eventuellt höj lite i topp registret i basen.Du måste få isär bakaggen och basen dom slåss i samma frekvensområde nu,och det låter bedrövligt.
Åsa ligger för högt i mixen,sänk henne en smula,samt ge henne lite reverb så hennes röst får lite häng,var observant på essen om du ger henne lite häng.Kolla samtidigt att åsa ligger i samma styrka på de olika sångdelarna,nu är det olika volym på de olika delarna.Här måste du automatisera henne,inga kompressorer räddar detta.
Wernis går fram bra nu förutom vid 1.20 som referenspunkt,det finns nåt fler ställe..Hela mixen kommer att påverkas då du fixar de lägsta frekvenserna - men börja där.
Låten är riktigt bra! Nu först hör jag hur bra detta är,antar att det beror på att mixen börjar arta sig men du har en del kvar som sagt.Har du fått musik polare av denna kaliber med i ditt projekt så är du skyldig dom den bästa mix du kan uppbringa.Både dom och låten förtjänar det.
Mvh
Micael
Wernborg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.02.2009, 11:20:36 ---Wernis går fram bra nu förutom vid 1.20 som referenspunkt,det finns nåt fler ställe..Hela mixen kommer att påverkas då du fixar de lägsta frekvenserna - men börja där.
--- Slut citat ---
Spännande. Speciellt med tanke på att jag inte spelar där. :lol:
Du hör mig mellan 2,15 och 2,37 men om jag får tummen är tanken att det ska bli lite mer.
Harmonica mike:
--- Citat från: Wernborg skrivet 03.02.2009, 12:26:02 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.02.2009, 11:20:36 ---Wernis går fram bra nu förutom vid 1.20 som referenspunkt,det finns nåt fler ställe..Hela mixen kommer att påverkas då du fixar de lägsta frekvenserna - men börja där.
--- Slut citat ---
Spännande. Speciellt med tanke på att jag inte spelar där. :lol:
Du hör mig mellan 2,15 och 2,37 men om jag får tummen är tanken att det ska bli lite mer.
--- Slut citat ---
He he,ja det var nåt slammer där,och det lät som din gura - samma frekvens :P :lol:
Skämta ba Wernis,det var väl nåt annat odefinierbart..kanske synt då..
Hela låten kommer att vinna massor på att basfrekvens området styrs upp,förmodligen kryper det fram lite fler nyanser i lir och sättning.
Det blir spännande att höra i vart fall,speciellt om du skall på den igen - det ser jag framemot.
Mvh
Micael
IKEN:
Bättre,mycket bättre. :)
nu är det bara det som Mike anmärker på,den blir bara bättre och bättre,denna lilla pärla från dej Eko!!
Just nu har jag gåshud.... :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida