Kontrollrummet

Plinka & OM - Room of Tranquility

gäst · 16 · 2257

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Jag satte ihop en skiva i höstas, Room of Tranquility och frågade Plinka om hon ville måla lite bilder till musiken. Nu har hon gjort det och satt ihop det hela till en liten(?) film. Då bilderna är så fantastiska, vill vi gärna dela med oss av denna multimediala upplevelse. Hoppas att ni gillar, varsågoda!

JT & Plinka

LÅTNAMN:Paintings from a Room of Tranquility
GENRE: Multimedia
LÅTLÄNGD: 42.33
KOMPOSITÖR/Konstnär: JT & Plinka
PRODUCENT: JT
EV. MEDVERKANDE: Plinka!
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: wmv 


Observera att filen är 157Mb stor! 
« Senast ändrad: 08.02.2009, 01:10:24 by oceanmusic »


oceanmusic

  • Gäst
Trots att det inte gått fulla dygnet vill jag gärna bumpa detta!  B)


** Bump **


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Oj, vilka vackra akvareller i detta bildspel, där har Plinka fångat själva essensen av din musik J.T :wub:

Snacka om att ha tentaklerna ute, och känna av, det är väl det som skiljer konstnärer från duktiga hantverkare ;)

Alldeles unikt, det här borde göras en utställning om!Då kommer jag på sturt!!
Mina favoritbilder här, är bilden av kvinnan vid stranden samt de som illustrerar bäcken..med de ljuvliga mossorna som sträcker sej ända ned i vattenbrynet..wow :P

Multikulti, grattis..och tack för den här upplevelsen, som balsam för själen.

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Kul grepp&samarbete OM o Plink!

Fina bilder och skön koppling till musiken. Var ful nog att bara lyssna och titta på brottstycken men jag tror på Marr´s idé om utställning och multimediavernissage på något sätt.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Room of Tranquility kanske skulle heta Rooms of ...
Det är som en serie rum med bilder, sagor, natur, dimmor ...
Tycker bilder och musik har en väldigt fin harmoni

Snygga växlingar som när, efter den första delen med träd, det blir en helt annan färgskala när flöjten kommer in
Vissa pianopartier tycker jag klingar lite av Keith Jarrets Kölnkonsert, andra delar är lite åt folkmusik
Jag gillar den första bilden med träden och sjön. Och som Marre tycker jag bilden med bäcken och de fantastiska gröna tuvorna är härlig.
och så gillar jag den blå bilden med de fem träden på ängen
och så de där som är som en himmel med moln som skiftar och växlar färger
och tavlan med trädet med den dramatiskt röda och gula himmelen

Ett vackert stycke avspänning med bilder att vila ögon på och fantisera sig bort med
Jättebra och verkligen fint gjort av båda!

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Halloj!
Vad härligt att det finns några som tar sig tid att ta sig igenom vårat 42 min-projekt, och tackar för så fina kommentarer!
JT´s musik har alltid haft förmågan att få mina kreativa fantasi-sinnen att gå igång, så det har varit underbart att sitta och jobba till hans musik!
Plinkar på en låt...


oceanmusic

  • Gäst
Först och främst ett stort, stort tack till Plinka som har lagt ner tid och kraft på att visualisera musiken på ett fantastiskt sätt! :)  :wub:

Marr, Bengan och cykeln, tack för era fina ord! :)

Marr, installation absolut! :D
Bengan, "vinyllyssning" är alldeles ok! :)
cykeln, målande ord, jättekul! :)

Jag tycker själv att det vore jättespännande att göra en galleriinstallation av detta. Vi får se vad som händer lite senare i vår. ;)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Nu har jag kört erat fina multimediaverk på en liten måndagsmyssamling här på jobbet
Musiken gillades stort och man undrar om reproduktioner på tavlorna går att köpa på något sätt
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Trolskt ( stavas det så? ) så det förslår...bilder o musik vävs samman till ett land bortom fantasin..tankarna drar lite åt fornnordisk mytologi..
Gillar mycket.. och får gratulera till ett riktigt bra samarbete!! B) 


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Först och främst ett stort, stort tack till Plinka som har lagt ner tid och kraft på att visualisera musiken på ett fantastiskt sätt! :)  :wub:

Marr, Bengan och cykeln, tack för era fina ord! :)

Marr, installation absolut! :D
Bengan, "vinyllyssning" är alldeles ok! :)
cykeln, målande ord, jättekul! :)

Jag tycker själv att det vore jättespännande att göra en galleriinstallation av detta. Vi får se vad som händer lite senare i vår. ;)

Galleri-installation?...ja då kommer man och kollar! B)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har bara hunnit titta under några minuter innan jag går på lunch men det här är ett underbart koncept.
Bilderna i sig är mycket fina och bildväxlingarna är helt enkelt underbara. Musiken ger en fenomenal touché till detta!

Tar med mig hem på usb-minnet så jag kan få en sittning framför installationen ikväll!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


oceanmusic

  • Gäst
Cykeln, kalasroligt, vilket kul initiativ! :) (Plinka får svara på den konstnärliga förfrågan)

Clemens, jättetack, mysiga associationer! :)

MaxB, jättetack! :)

Samarbeten kan gå över gränser, behöver inte bara innefatta musik. :)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Oj, vad kul! Får vi vara med på myssamlingar!?  :wub: Jag känner mig hedrad! Jag får nog ta och kolla upp det där med att trycka kopior, och vad det kostar, tror jag... får nog återkomma om det! Väldigt roligt i alla fall, Cykeln, och fint initiativ!

Clemens- tackar! Ja, min sinnesstämning hamnar nog ofta i  något slags "urnordiskt vemod", egentligen är jag nog en riktig hedningahäxa, och JT´s musik gör sig väldigt bra där  ;)

Max B- Tack så mycket! Hoppas att du får en skön sittning hemma!
Plinkar på en låt...


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag gillar också det här.

Konceptet med Oc,s musik kontra konst var lysande!

Mycket njutbar lyssning och visuell upplevelse på samma gång,bra jobbat båda.Jag drog ned detta för flera dagar sedan och har kollat flera ggr.Nu denna tidiga morgon så skall jag titta och lyssna igen - utmärkt collab här!

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Room har ju gått ett par gånger hemma, men bilderna skänker av nån anledning just den ytterligare dimension man förväntar sig av musiken.

Lysande Allkunstwerk i den högre skolan.

Sjukt hänförande :)
https://soundcloud.com/user7789882


oceanmusic

  • Gäst
Harmonica Mike och Dividend, ett stort tack för era vänliga ord! :)

Till samtliga som har tagit sig tid att titta och lyssna, ett jättetack för att ni "ökar" på inspirationen och lusten att fortsätta med dessa samarbeten!  :wub:

Det är otroligt kul att symbiosen uppskattas! :)