Forum > Demolåtar

Gurano - Fata de Tuba

(1/5) > >>

Gurano:
Tja
Nu är jag nog ute på hal is  B). Tänkte härom kvällen (med några järn innanför västen) att jag skulle ge mig på att göra en klassisk svit. Detta är ett 1:a försök till utkast till intro i sviten - e de kasst? Har aldrig gjort något liknande förut. Tuban ligger lite för högt - ska ändras.

Tyck gärna till
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/klassiskt4.mp3[/mp3]

MaxB:
Det är alltid ok att experimentera på nya områden tycker jag.
Dessa stråkar tycker jag har svårt att konkurera med övriga ljud om det är realistiska instrumentljud du är ute efter. Jag kan inte bedöma om det beror på ljudet eller "hur stråkarna spelas".
Jag kan varken säga bu eller bä men mitt tips är att fortsätta med arbetet och skapa mer.

IKEN:

--- Citat från: Gurano skrivet 31.01.2009, 15:21:17 ---Tja
Nu är jag nog ute på hal is  B). Tänkte härom kvällen (med några järn innanför västen) att jag skulle ge mig på att göra en klassisk svit. Detta är ett 1:a försök till utkast till intro i sviten - e de kasst? Har aldrig gjort något liknande förut. Tuban ligger lite för högt - ska ändras.

Tyck gärna till
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/klassiskt2.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Hmmm..... och Hmmm.
Väldigt stelt och på tok för mycket ''midi''.......
Vad är detta för typ av instrumentering?
Kör själv med EDIROL Orchestral,och där finns bättre ljud och mer känsla...........
Själva stycket i sej är ju okej,men..............Ljuden........
Lyssnar mycket på klassisk musik,men detta är långt i från bra.......
Ursäkta om jag är rakt på sak......men.........Det behövs mer inlevelse.....
här är ett intro gjort med Edirol,inte heller det är bra.lite stelt,men det visar på vad ''man kan göra''
ta inte illa upp....
http://www.theikenband.se/TO_MY_FATHER.mp3

Gurano:
Du behöver inte vara orolig IKEN - hade det varit risk för att jag skulle ta illa upp så hade jag inte lagt upp filen.

Jag är helt å hållet novis på detta med midi och ute på gungfly just nu i skapandet :)
Håller med om att det låter väldigt mycket midi, men det är den pluggin-en med klassiska instrument jag har tillgång till.
Jämfört med dina ljud så låter det så klart piss (även om jag inte gillade din låt ;)) men det stoppar inte mig - man kan alltid byta ljud och instrument senare.

MaxB: jo jag fortsätter nog med mina trevande försök

Gurano

IKEN:

--- Citat från: Gurano skrivet 31.01.2009, 16:50:12 ---Du behöver inte vara orolig IKEN - hade det varit risk för att jag skulle ta illa upp så hade jag inte lagt upp filen.

Jag är helt å hållet novis på detta med midi och ute på gungfly just nu i skapandet :)
Håller med om att det låter väldigt mycket midi, men det är den pluggin-en med klassiska instrument jag har tillgång till.
Jämfört med dina ljud så låter det så klart piss (även om jag inte gillade din låt ;)) men det stoppar inte mig - man kan alltid byta ljud och instrument senare.

MaxB: jo jag fortsätter nog med mina trevande försök

Gurano

--- Slut citat ---

:lol:
Du behöver inte gilla min musik,det delar du med många!!!! ;)
Just nu är det Budgie som gäller..............
Lycka till med mix och musik,vi är många här som kan/vill hjälpa till........
Säg till om du vill ha bas eller gitarr på nått alster,sån't är kul tycker jag........

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion