Kontrollrummet

Rastlös Själ

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anders p

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
LÅTNAMN: Rastlös Själ
ARTIST/GRUPP: Joakim P
GENRE: Country/Rock
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR:Joakim P
PRODUCENT:Joakim P
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2008
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 26.11.2010, 19:19:24 by Anders p »
A.Persson


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker instrumenteringen är bra, bra mixad och spelad. Tyvärr kan jag inte med en röst som påminner så mycket om Ulf Lundells. Det känns (även om det kanske inte är så) som att sångaren avsiktligt härmar UL. Därmed tappar helheten min uppmärksamhet.

Hoppas andra har bättre kopplingar till UL eller inte hör den kopplingen i din musik.
Men som sagt jag tycker instrumenteringen är bra, det är bra mixat och bra spelat.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Joakim och välkommen till ett fantastiskt forum.

Här sågar vi och berömmer låtar och mix i en salig blandning.Jag tycker detta låter bra,det enda jag saknar i mixen är ett reverb på mastern för liite mer rumskänsla/större scen..

Jag gillar ditt sånguttryck och tycker låten är bra.

Sen tutade du lite i ett munspel,och då talar hela alstret lite mer till mitt hjärta.

Bra debut här får jag säga,snyggt!

Mvh
Micael


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Låter bra, men lite basfattigt. Alltså basspelet hörs, det är bra, men saknar botten. Sången kan väl gå upp nåt snäpp kanske. Är väl ingen Lundell diggare precis - hade varit coolare om du efterliknat Springsteen istället - fast nog lite svårare


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Äsch vad gör det om han påminner om Ulf Lundell jag gillar det och låten, välkommen hit föresten! :D


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
jag gillar låten och tycker du gör det bra, välkommen ! kan du inte klippa in texten oxå så blir det ännu mer intressant :)


Aettan

  • Gäst
Jag gillart oxå, rösten man har den har man ju så jag förstår inte riktigt kritiken där. Det enda som jag tycker det kanske kunde meckas med det är basgången i delar av låten och sen iofs kanske lite mer tryck i soundet speciellt när det blir refräng men det är ju en smaksak. När det gäller basgången så får jag för mig att det skulle kunna funka ännu bättre med en mer "sugande" basgång som jag tror skulle ge ännu mer plats/"göra det luftigare" och utrymme för tex röst och läge för andra instrument att fronta till lite då och då i arret. Det är ingen stor skillnad utan det handlar bara om att inte lira tredje tonen i figuren så det bara blir tre och med den andra då på synkop/och tre fyr. Men det är oxå bara en smaksak. Bra jobbat, välkommen.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bra ljud
Bra spelat
Om L skrev såna här låtar nuförtiden kanske jag skulle köpa en platta till
Lite mer tyngd i basen och en tjejkör så blir det riktigt najs detta!
Välkommen!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


asti

  • Gäst
Kul med lite country-rock, det är inte så många här som sysslar med det! Det finns likheter med Lundell i din sång, men jag tycker du har bättre bärighet i rösten än vad han har! Som andra påpekat tycker jag också att det fattas lite tyngd i basen och bastrumman. Är det förresten en mandolin som hörs i bakgrunden? Gitarren i slutet kunde nog höjas en aning...?