Forum > Färdiga produktioner
Rastlös Själ
Silverpilen:
jag gillar låten och tycker du gör det bra, välkommen ! kan du inte klippa in texten oxå så blir det ännu mer intressant :)
Aettan:
Jag gillart oxå, rösten man har den har man ju så jag förstår inte riktigt kritiken där. Det enda som jag tycker det kanske kunde meckas med det är basgången i delar av låten och sen iofs kanske lite mer tryck i soundet speciellt när det blir refräng men det är ju en smaksak. När det gäller basgången så får jag för mig att det skulle kunna funka ännu bättre med en mer "sugande" basgång som jag tror skulle ge ännu mer plats/"göra det luftigare" och utrymme för tex röst och läge för andra instrument att fronta till lite då och då i arret. Det är ingen stor skillnad utan det handlar bara om att inte lira tredje tonen i figuren så det bara blir tre och med den andra då på synkop/och tre fyr. Men det är oxå bara en smaksak. Bra jobbat, välkommen.
cykeln:
Bra ljud
Bra spelat
Om L skrev såna här låtar nuförtiden kanske jag skulle köpa en platta till
Lite mer tyngd i basen och en tjejkör så blir det riktigt najs detta!
Välkommen!
asti:
Kul med lite country-rock, det är inte så många här som sysslar med det! Det finns likheter med Lundell i din sång, men jag tycker du har bättre bärighet i rösten än vad han har! Som andra påpekat tycker jag också att det fattas lite tyngd i basen och bastrumman. Är det förresten en mandolin som hörs i bakgrunden? Gitarren i slutet kunde nog höjas en aning...?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida