Låter
!
Väldigt mycket Alanis, inte bara sång utan också lite musiken, fast här märks bristen. Låten höjer sig inte, den stannar kvar på nån slags medelmåttig nivå. Saknas hookar, refräng som hugger tag i en, osv. Lite fundersam över "virveln" är det är sådan? Låter som en filt över den.
Snygga gitarrer + ljud, lite diskantigt kanske.
Annars ljudtekniskt väldigt ok i mina gamla öron iallafall.
Frågor:
Vad är det för skola, gymnasieskola med mediainriktning eller vad?
Vilka prylar har ni använt? Mickar, pluggar för sång, osv.
Jaha Alanis? Det får jag kolla upp!
Ja låten är ju ingen direkt hookig låt men jag tycker den ändå är väldigt mysig. Virveln är ingen virvel utan det är en cajun vi har använt, inga trummor här inte. Jag tycker jag fick till den rätt bra, hade aldrig mickat upp en cajun tidigare så det var spännande.
Skolan jag går på heter Rytmus och är ett musiker/artist-gymnasium där jag går inriktning musikproduktion. Så vi spelar in mycket bl.a med de som går sing/song-inriktning på skolan. Här kommer lite info på inspelningsutrustning och pluggar för alla spår:
Sång - Mick; TLM 103, pluggar; q10, LA-2A - UAD, Supertap, Spacedesigner, exiter på kör.
Cajun - Mick; TLM 103 bakom, och en Röde NT2-A framför, pluggar: Cambridge - UAD, Fairchild - UAD, Space designer.
Acke: Mick; TLM 103, pluggar; q10, LA-2A - UAD, Space designer
Elgitarr: Mick; SM57, pluggar; q10, Fairchild, Renaissance Axx, Supertap, Space Designer
Pianot kommer från min Nord Stage, och Synthpad/stråkarna i början och slutet är från nån av Logics inbyggda synthar.
Så ser det ute ungefär, allt har spelats in på ett Angela II bord. Och något som ska kommas ihåg är att allt är inspelat i kontrollrummet.