Forum > Färdiga produktioner
Exil - Adaptation
Fredrik Karlsson:
Ser att du använt "Space Designer" på de flesta av spåren, vad är space designer får nåt program?
Exil:
--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 15.04.2007, 13:14:23 ---Ser att du använt "Space Designer" på de flesta av spåren, vad är space designer får nåt program?
--- Slut citat ---
Space designer är Logic inbyggda impulsreverb. Låter mycket bra!
mahan: Tack! Eller ja det är ju itne jag som har skrivit låten fast jag har ju varit med och arrat upp den iaf :) Hon är mycket duktig, det håller jag verkligen med om!
Lite klara sound? hmm något speciellt du tycker jag ska bosta, lite diskant nånstans? Sitter just nu och försöker krispa till sången lite, det kan nog göra en hel del.
mahan:
--- Citat från: Exil skrivet 15.04.2007, 15:11:41 ---
--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 15.04.2007, 13:14:23 ---Ser att du använt "Space Designer" på de flesta av spåren, vad är space designer får nåt program?
--- Slut citat ---
Space designer är Logic inbyggda impulsreverb. Låter mycket bra!
mahan: Tack! Eller ja det är ju itne jag som har skrivit låten fast jag har ju varit med och arrat upp den iaf :) Hon är mycket duktig, det håller jag verkligen med om!
Lite klara sound? hmm något speciellt du tycker jag ska bosta, lite diskant nånstans? Sitter just nu och försöker krispa till sången lite, det kan nog göra en hel del.
--- Slut citat ---
Just det,
testa först med sången, crisp låter bra! :)
kanske aningen upp med diskanten i slutmixet?
h. Johan
DåligtGehör:
Vem kan motstå mysig akustisk pop?
Skön låt som även om den möjligtvis saknar den där jätte hooken klarar sig väldigt bra ändå.
Bra ljud. Härliga gitarrer. Rösten känns dock lite "liten och smal".
Jag hade väntat mig en refräng eller ett instrumentalparti till där ni slutar. Kändes lite snöpligt.
Exil:
mahan: Jo jag försöka crispa till sången lite, och sen så kommer vi mastra låten i mina lärares studio som har en helt grym studio med massa fina outbords ssl bord m.m Så man kan ju försöka göra mixen lite klara i mastringen också.
Dåligt gehör: Jo jag vill också personligen att det ska komma någon mer instrumental del eller refräng. Men sångerskan som har skrivit låten tyckte inte det. Jag har redan lyckats få henne att gå med på att göra den lite längre. Först var den bara 2.30.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida