Forum > Demolåtar
När vi blir en
perrra:
LÅTNAMN: När vi blir en
ARTIST/GRUPP: Vet inte än.
GENRE: Modern Dasbandspop
LÅTLÄNGD: typ 3 min
KOMPOSITÖR: Marcus Persson
PRODUCENT: Marcus Persson
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
http://mirror.perrra.nu/Marcus_P-Nar_vi_blir_en.mp3
Tjooo.
Denna skrev jag idag och tänkte faktiskt bjussa på en liten snutt av den.
Det är jag som spelar gurorna nu, så det kan va jäkligt otight osv på sina ställen , men det är en halvfärdig demo :)
Hoppas ni gillar stilen!
Mvh
Perrra
orjankarlsson:
Jo, det låter la bra, men det känns som om det är läge att peta in nåt mer exotiskt ackord på refrängen, känns lite väl intjatat dom ackorden. Det skulle kunna piffa upp det ytterligare! :D
MaxB:
[mp3=200,20,0,left]http://mirror.perrra.nu/Marcus_P-Nar_vi_blir_en.mp3[/mp3]
Jag tycker inte det är tjatiga ackord i den här låten. Har lyssnat på några meters håll från laptophögtalarna. Det här pasar absolut att strömma ut ur sveriges transistorradio-apparater.
Som du vet passar det inte mig i smaken men jag känner att i denna kategori, sitter låten perfekt.
Rattlesnake:
Du är då snabb att tota ihop låtar, och få ner dem på "tape". Har inga problem med gitarrspel, mix eller sång, duger alldeles utmärkt som demo.
Tycker ackordföljden inte är extremt uttjatad, värre har man hört inom genren. Känns helt klart som en tjej skall sjunga denna, med tanke på texten. Vad använder du för program till texten förresten? :D
perrra:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.01.2009, 22:25:25 ---Du är då snabb att tota ihop låtar, och få ner dem på "tape". Har inga problem med gitarrspel, mix eller sång, duger alldeles utmärkt som demo.
Tycker ackordföljden inte är extremt uttjatad, värre har man hört inom genren. Känns helt klart som en tjej skall sjunga denna, med tanke på texten. Vad använder du för program till texten förresten? :D
--- Slut citat ---
haha haha... Den va bra :)
Tack så jättemycket för kommentar, jag får be min sambo sjunga in den sen när texten är helt klar :)
/Perrra
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida