Kontrollrummet

IDE diskar, satans verk?

gäst · 37 · 9242

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DjViss

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
  • Dj Viss@Work
    • Visa profil
Av alla mina IDE diskar jag haft genom åren har bara en pajat. En 60 gb med alla mp3or på, lyckades precis rädda den och kopiera över det viktigaste innan den börja rassla och lukta bränt :)

Ang partitioner vill jag även slå ett slag en separat C:\ disk med windows, spel och program på. Se om du kan få tag på en snabbare disk som snurrar ca 10400 rpm istället för 5400/7200 som är standard. Dessa snabbare diskar är ofta lite mindre i förhållande till priset men räcker lugnt till systemdisk. Att lägga all data på systemdisken gör att disken snabbt fragmenteras med långsammare prestanda som följd. Kör gärna disk defragmenter på systemdisken en gång i månaden för att hålla filerna samlade på disken.

Sen all data i sig; Musik, bilder, whatever kan sparas på en vanlig IDE/SATA disk. En extern USB-disk kan vara käckt å ha oxå och backuppa datadisken till emellanåt ifall nått skulle hända.

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

myspace.com/djvissmusic


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
haha, ursäkta för bumpen, men tyckte (igen) att det stod "IDF diskar, satans verk" :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol