Forum > Färdiga produktioner
trust
orjankarlsson:
Fin låt, möjligtvis brummar cellon lite väl basigt här och där. Några "s" låter lite väl läspande...tycker sången skulle kunna vara lite mer avspänd, nu låter den aningens "spänd". Lite alltså. :D
Jocke:
Här är jag igen! :)
Karl blir man inte besviken på! Bra låt och bra inspelning, som vanligt! Visst finns det en och annan detalj man kan hänga upp sig på men det här är väl ett "demo-forum"?
/Jocke
asti:
Instämmer med övriga vad gäller basfiolen/cellon! Kan nog sänkas lite på vissa ställen. Tycker också att sången ska höjas lite i "sticket".
Låten är jättefin och det sparsamma arret bra. Harmonierna sköna som alltid!
/Asti
MaxB:
--- Citat från: Jocke skrivet 27.01.2009, 14:04:27 ---Karl blir man inte besviken på! Bra låt och bra inspelning, som vanligt! Visst finns det en och annan detalj man kan hänga upp sig på men det här är väl ett "demo-forum"?
--- Slut citat ---
Jag håller med dig Jocke, KR är dessutom ett super-bra demoforum. Vad det gäller Karl "hänger jag inte upp mig på något" utan ger kritik som jag tror han båda kan ta och vill ha. Vi som vet vilka kvalitéer Karl har, kan ge honom tuffare kritik än vi ger andra, som inte kommit så långt i sin musikskapar-utveckling.
Om Karl är en musiker som inte kommit så här långt, skriver jag inte som jag gör. Då använder jag andra ord och skriver dessutom mer om det som är bra i låten.
Kontrollrummet är suveränt i och med att vi ofta ger musikskapare "nivåanpassad" kritik på sitt material. Jag gillar det skarpt!
Emulator:
Ja, vill hålla med där. Objektivitet är ju det som gäller, men graden av petittessering (bra ord? :blink: ) har ju mest att göra med hur bra artisten är.
Vad gäller Karl så brukar man ju gärna vara nere på nanonivåer av gnäll -som tex. det jag skrev här om stavelser och så.
Jag brukar försöka lägga kritik på en nivå där man tror att artisten har nytta av den :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida