Forum > Färdiga produktioner
trust
karl:
LÅTNAMN: trust
ARTIST/GRUPP:karl
GENRE: float
LÅTLÄNGD: 02:10
KOMPOSITÖR: karl
PRODUCENT: k
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 08-09
FORMAT: mp3
Nu är denna klar, jag hade en test med sångljudet i en annan trådmen fastnade för 8-karaktären...och efter en del grammatiska fel så är den nu klar...
en sång om tillit
[mp3=200,20,0,center]http://www.karlmusic.se/trust.mp3[/mp3]
Trust
And here we go again
Oh Lord
I can not manage any more
I thought it was the end of the line
But the feeling's creaping down my spine
You said that we could always trust you
Because you understand
But it's coming out so wrong for you
And castles have turned into sand
It's all about your self e-steem
So far away from your big dream
Just take it easy, not so intense
Rely on your confidence
It take some time to see things clear
Perhaps it takes another year
While things are coming back to you
And you can let it go
Tonight it's cold out
Tonight you need a place
A place were you can hide
Tonight it's cold out
Tonight you need a place
A place were you can hide
And here we go again
Oh Lord
I can not manage any more
But the feeling's creaping down my spine
MaxB:
Karl du är underbar i ditt musikskapande och eftersom du vet att jag tycker det kommer jag med de andra delarna, förhoppningsvis konstruktiv kritik:
Vid tolv sekunder mullrade basljudet oroväckande i vänster lur... samma oroväckande muller innan två minuter passerat. Kolla i olika lyssning om du hör det själv.
Sången kommer från flera olika tagningar och det hörs. Jag vet inte om du medvetet vill att det ska vara så. I versen med raden "It takes some time to see things clear" (som kanske ska ha ett s i ordet takes), i den versen kommer sången som i en eftertanke på varje rad. Jag undrar om inte den versen egentligen ska ha samma tempo på hur snabbt orden kommer i början av varje rad?
Ett gott hantverk Karl, och jag tror du kan dra det ett varv till och få det ännu bättre!
Emulator:
Finstämt och lågmält. Hör inte basgrejorna MaxB skriver om -siter på laptop. Däremot "essar" sången enormt. för lite/mycket de-esser kanske?'
går vi ner på petitessnivå kändes texten ibland som det va väligt många ord. Inledande frasen låter lite snubblig, och tex frasen:
skulle må bra av en stavelse kortare:
I thought it was the end of line
alternativt
I thought it was end of the line
(tror det funkar rent grammatiskt etc också)
Sen reagerade jag lite över "castle" som uttalas "kaas-L" :)
Petitetsser såklart, men täntke att du är så jäkla bra att det är lika bra att ta fram det man tycker :)
Något som slog mig bara. Bra jobb över hela linjen annars.
Hellpig:
Saknar lite diskant här tror jag... det känns som rätt mycket bas, i min lyssning (hörlurar). Trumsen är vääldigt anonyma, jag fattar att det skall dunka här men lite upp skulle nog inte skada. Cellon (?) mullrar lite mycket någon basfrekvens här och där. Avskalat och snyggt annars, skön låt!
Harmonica mike:
Hellpig sammanfattade mixen bra så jag skriver under på det.
Däremot är det lika kul varje gång att lyssna på nån av dina låtar.Spännande och skickligt gjort för det mesta - inte förutsägbart utan man bjuds på en liten resa.
Låten tillhör inte nån av mina favorit "kallar",men får ett gott betyg ändå.Bra sång med stor inlevelse som alltid.
Snyggt jobbat Karl.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida