Forum > Färdiga produktioner
djonas feat Åsa - The Birth of My Child
Åsa:
--- Citat från: Wernborg skrivet 29.01.2009, 22:52:55 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 29.01.2009, 22:45:36 ----hallå, jag behöver en rodnande smiley!
--- Slut citat ---
Vassego. :D
--- Slut citat ---
Tack ska du ha ;)
:D
//Och tack perra! Pricken över i:et, känns bra det :)
equality:
Detta är infernaliskt bra på alla sätt. Tänkte inte spilla mer ord på det. Det som fascinerar mig är hur stark melodin är. Både vers och refräng bär långt och då infinner sig tanken: hur skulle det låta i ett annat arr? Här finns en folkmelodiska kvalitéer och det skulle vara väldigt intressant att veta hur detta skulle låta i ett rent akustiskt arr med gitarr, dobro, bouzoki kanske, flöjt, dulcimer, fiol mandolin eller nåt. Vill inte på nåt sätt förta detta snygga arr men det finns nåt tidlöst över detta och då kan traditionella instrument ytterligare förstärka detta intryck. Bara en tanke om inte annat så inför kommande projekt.
Stolle:
Överlag lät detta mycket (vilket det ju brukar göra om Djonas låtar). Väl spelat, väl programmerade trummor och bra sjunget av Åsa.
Vad kan man anmärka på?
Jag hade nog sänkt trummorna en smula (speciellt virveln). Nog är de otroligt feta och bra producerade men de tar över ljudbilden lite mycket. Jag tycker att kompgitarrerna skall upp lite i mixen. Personligen hade jag hellre haft lite rundare ljud på kompgitarrerna. Mindre dist. Mindre bisvärm. Varför måste det alltid vara metalljud på dina kompgitarrer? Min personliga erfarenhet är att gitarrljudet blir tunnare/mesigare då man går över en viss nivå av dist. Det blir liksom inget skit under naglarna.
Kanske hade jag sett lite mer effekter på Åsas sång (delay, antydan till dist?). Den kunde gärna få bli lite större i ljudbilden. Lite mer producerad. På sista refrängen blir det lite stökigt i arret. Jag är lite skeptisk till de dubbla kaggarna.
Jag hade nog gärna sett denna låt i en akustisk ombearbetning som equality föreslog. Då hade nog melodierna kommit fram mer.
Förövrigt så har Dividend fel angående The gathering. De är ungefär så bra som musik någonsin kan bli.. :) Deras senare plattor som drar åt det elektroniska är otroligt bra. Nästan Pink floyd-bra.
oceanmusic:
Snygg låt, snyggt framfört och vackert sjunget! :)
Men där ligger också problemet för min personliga del, jag saknar lite attityd på sången, lite j*vlar anamma. Låten är ju i mina öron ganska "kaxig" så sången borde även den vara lite mer umpf. ;) Snyggt är det dock.
Marruschkka:
Detta är kompetent och proffsigt lirat, en bra låt och jättefin sång av Åsa, inget snack om saken :P
Sen kan jag hålla med Wärnis om det finns nån jobbig effekt på Åsas stämma så den blir snudd på nasal, för mej känns det som ligger något på toppen av röstfrekvensen, skulle vilja ha en varmare och rundare ton på Åsa här, det är min invändning till en redan fin låt :D
Väldigt snyggt annars!!
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida