Forum > Färdiga produktioner

djonas feat Åsa - The Birth of My Child

<< < (6/11) > >>

cykeln:
Man känner sej som om håret står rakt bakåt, som om skärmen varit en vindmaskin
Vad säger man ... ja det är riktigt superbra!
Fantastiskt med en så pass lång komposition som är intressant hela tiden. Från de lugnare partierna till de med fullt drag.
Ljudet är ju hur maffigt som helst. Trummorna är ju ... jag vet inte ... dunder!
Även sologitarrer är kanon.
Åsas sång - vad kan man säga - kryddig, varm, cool, helt proffesionell ...
Ja, allting är jätteriktigtbra ..
utom en sak som jag tycker stör lite och det är den studsande gitarrslingan som panoreras vä-hö och som ligger i bakgrunden vid ett antal tillfällen, bla vid 105-110 när Åsa sjunger. Den är nog i sig bra men det blir lite för mycket som pågår samtidigt där.

Åsa:

--- Citat från: asti skrivet 27.01.2009, 22:59:32 ---Fantastiskt snygg produktion/mix och mycket bra instrumentala insatser! Kanske att trummorna ligger lite högt ibland och förtar lite av Åsas fina sång.
Låter hur proffsigt som helst! Det enda lilla jag kan påpeka är att trummorna är väldigt dominanta, men å andra sidan väldigt snygga!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Hej och tack! Trummorna är ju super.. tror mer på att kanske isåfall höja sången något. Trummorna är ju maffiga, skitsnygga  :)
--- Citat från: Silverpilen skrivet 28.01.2009, 21:16:45 ---goo låt, jäkligt bra sjunget, spelat och producerat, håller med många föregående om att trummorna låter otroligt bra !

--- Slut citat ---

Men tack du tack du :D Ett nöje att lyssna på djonas mixar.. finns mycket som man kan fästa örat vid.. för att sen lyssna på helheten igen. Off topic - när dyker B&B-låten upp då  :huh:

--- Citat från: cykeln skrivet 28.01.2009, 21:39:29 ---Man känner sej som om håret står rakt bakåt, som om skärmen varit en vindmaskin
Vad säger man ... ja det är riktigt superbra!
Fantastiskt med en så pass lång komposition som är intressant hela tiden. Från de lugnare partierna till de med fullt drag.
Ljudet är ju hur maffigt som helst. Trummorna är ju ... jag vet inte ... dunder!
Även sologitarrer är kanon.
Åsas sång - vad kan man säga - kryddig, varm, cool, helt proffesionell ...
Ja, allting är jätteriktigtbra ..
utom en sak som jag tycker stör lite och det är den studsande gitarrslingan som panoreras vä-hö och som ligger i bakgrunden vid ett antal tillfällen, bla vid 105-110 när Åsa sjunger. Den är nog i sig bra men det blir lite för mycket som pågår samtidigt där.

--- Slut citat ---

TACK som.... tusan. Vilken feedback på sången.. oj, jag blev lite lätt rörd nästan haha!
Håller med dig om att låten är intressant hela vägen.. tänker inte på sången då utan mixen och allt som händer. Blir förvånad varje gång jag inser hur lång låten faktiskt är  :)

jonnerstone:
Så nu har jag äntligen fått tid att lyssna, och jag kan bara instämma i hurra-ropen. Prodden är jäkligt bra och ni är jäkligt bra båda två. Men nåt kan jag nog hitta att klaga på  :D  Hmmmmmmmmm......låt mig se. Jo min högst personliga åsikt är att det blir lite väl mycket rytmiska saker på refrängen. Med gitarrdelayet cymbaler pianoprylar mm. På nåt sätt så tar det bort fokus från själva refrängen. Jag tycker att en refräng i största möjliga mån ska få hållas rätt enkel så att melodin får träda fram. Skulle även vlija ha leadsången lite närmare och kanske en gnutta högre ( jaha, nu var vi där med att höja sången igen Åsa  ;))
Och hade jag fått bestämma vilket jag ju inte får så hade dubbelkaggen rykt all världens väg. Fast det tycker jag med alla dubbelkaggar dock.
Annars en helt underbar liten historia ( blev nästan lite avundsjuk att jag inte var med och lät nånstans :lol: :lol:)
Kan du inte saxa in texten i trådhuvudet också....blir alltid roligare att lyssna om man kan följa med i texten.

With love

Micke

p.s Hur programerar du dina trummor. Sitter du och flyttar runt MIDI-pluppar (Fackspråk) eller använder du nån form av kontrollenhet??

Dividend:
Väldigt snyggt. Inte läst några comments. Påminner om nån grupp som hette Gathering, på första eller andra skivan...

Tills gitarrsolot kommer som låter bättre än nåt de skulle kunna prestera..

Bra!

Memphis:
Redigt snyggt!

Liksom alltid så är det grymt gitarrspel och välgenomarbetade programerade trummor från Djonas. Och Åsa gör det igen. :D

Skitbra! Verkligen.  :wub:

Mvh

MEmphis

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion