Kontrollrummet

MMA / I tried (almost died)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mats Alw

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
LÅTNAMN: I tried (almost died)
ARTIST/GRUPP:MMA
GENRE:Chillout/Ambience
LÅTLÄNGD:6,21
KOMPOSITÖR:MMA / Mats Alw
PRODUCENT:MMA / Mats Alw
EV.MEDVERKANDE:---
INSPELNINGSÅR:2009
FORMAT:mp3
OMSLAG:

En lite drömsk och svävande låt med mycket rymd, pads och svepande ljud. Lugn och ro...
« Senast ändrad: 25.01.2009, 16:45:35 by Mats Alw »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Finns ett tugnt groove i detta som ger ett urstarkt suggestivt fundament. Baklängesgitarrer och ett elastiskt basspel förstärker detta intryck. Låten liksom marcherar vidare med kraft in i olika rum och jag gillar när synthar drar över det hela mot dur. Blir nåt slags klimax där. Kvinnostämman håller det hela lite på mattan, att det inte blir alltför maskinellt och syntetiskt. Fantasifullt och fascinerande. Försöker komma på något i denna typ av musik som kanske inte låter sig genrebestämmas jag har hört tidigare men det är tomt i huvudet, det känns i varje fall lite Miles Davis och kanske en gnutta Weather Report men framför allt låter det eget och det är alltid intressant.
Välkommen hit! Hoppas du skall trivas! Stark debut får man säga.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
javisst! Skitsnyggt gjort, verkligen.

Kul också med lite mer bacontrummor i denna vanligen så feg-flummiga genre. Jag tycker det tillför massvis, och equality lyckas beskriva det på ett bra sätt också!


välkommen in :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol