Kontrollrummet

mahan - TIME SIGN

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TJOU ALLIHOPPA!
FÖR ATT HÅLLA MIG MED I UTVECKLINGEDN SÅ MÅSTE JAG STÄLLA TILL MED EN  LÅT! :P


LÅTEN HITTAR DU HÄR:


LÅTNAMN: TIME SIGN
ARTIST/GRUPP: MAHAN
GENRE: soul? GROUPROCK
LÅTLÄNGD: DRYGA TVÅ MINUTER
KOMPOSITÖR: MAHAN
PRODUCENT: MAHAN
EV. MEDVERKANDE: MAHAN
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

[mp3=200,20,0,LEFT
]http://johanm.com/music/time%20sign_Master.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 25.01.2009, 08:15:37 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
snygga trummor och grym gitarr :)

Leadsången är bra, kaxig och schysst skorr i rösten.

Falsettstämman passar inte klockrent in tycker jag? låter för snäll mot det andra.


lite mer strängrasselbas så är den hemma.

bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
snygga trummor och grym gitarr :)
Leadsången är bra, kaxig och schysst skorr i rösten.
Falsettstämman passar inte klockrent in tycker jag? låter för snäll mot det andra.
lite mer strängrasselbas så är den hemma.
bra!

Tackar för lyssningen EMU!
Ska kolla om basen kan fixas med diskantökning...
Kul att det gillas! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Dina gitarrer är alltid lika feta..
Bra trummis också..

Själva låten låter bra, låter mahan. Får återkomma med mer uttömmande comment senare.. Låter färdigt på en snabblysssning!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hur gick det med vår Kung fu låt förresten? :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Dina gitarrer är alltid lika feta..
Bra trummis också..
Själva låten låter bra, låter mahan. Får återkomma med mer uttömmande comment senare.. Låter färdigt på en snabblysssning!


TAkk o bokk PER!
JAvisst, 70-tals fläskguror ska det va, kul att dom gillas även på detta årtusende :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hur gick det med vår Kung fu låt förresten? :D

Oj då, nåt som jag lovat o glömt kanske? :unsure:
Du får nog påminna mig lite mer
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Njä, nog jag som glömt bort det själv.
Gällde kompgitarr på min kineslåt..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tufft. Skitsnygg ackordföljd i intro/refräng. Kan inte vara så vanligt med maj7:or i hårdrockssammanhang? Kraftfull sång.  Mahan-rock som bäst i mitt tycke. No deja-vue for me.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Just ackorden i början gjorde att jag förväntade mig en annan fortsättning.Snyggt lirat bra ljud men som sagt överraskande. När väl rocköset är igång så låter det Mahan som någon sa. Kan nog tycka att det borde gå att få in mer ös på något sätt kanske till och med en tempohöjning?
Körerna kåter bra tycker jag men en av dom måste väl få konstgjord andning efter sin insats nog det längsta sammanhållna körstämman jag har hört :D

Rock On
Mahan
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
TJOU på dej mahan! ;)
Oj oj det här låter ju riktigt bra du sjunger grymt bra mannen. :D


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Jajamen
Tungrock vare här
Bra guror och trummor
Frän sång
Falsettkören är kanske inte riktigt hemma i alla partier?
Snyggt riff men kanske kunde vila under något parti för att ge andhämtning/dynamik
Bra jobbat!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


asti

  • Gäst
Tungt, skönt sound! Snygga gitarrer och trummor!
Tycker lead-sången är lite dov - kanske lite mer diskant och kanske också lite mer reverb!
Bra ös!


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Tungt som sagt! Bra låt får jag lov att säga trots att det inte är min favoritgenre.
Men du har glömt att mixa lite på leaden?   :huh:
Reverb på leadsången (eq kanske också?) kommer ju att göra susen! Lite mer reverbsmet på stämmorna också, snygga körer!
Då får ju låten ett helt nytt liv tycker jag  :)
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Åh, vilket tung-gung Mahan..detta är ju kanonskönt :P

Det enda är att jag tycker det skulle på mer reverb på körerna, för leaden skall låta distinkt, som mina öron uppfattar det hela.
Bra..ös på mera du :D

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Fina tajta Bostonaktiga gitarrer. Gött.

Riktigt sjösjuk sång på denna. Körerna svajar ordentligt liksom leaden, mest i början på låten. Sedan ordnar det till sig lite.

Tips för sången: mindre teater och mer rå attityd. (Om det var ett begripligt tips.  :unsure:)

Tyvärr. Din röst/sångstil passar inte alls till denna låten om jag får säga mitt.

Trummorna finemang. Autentiskt.



Utloggad orjankarlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 157
    • Visa profil
    • slide songs
Tjena. Gitarrerna låter lite yxiga, skulle kunna sitta lite bättre med trummorna. '
Fattade inte alls din sångstil först, men nu fattar jag:
Om man tänker sig att det är en rockmusikal och du står på en stor scen med eldsflammor och en slags skinnkostym och med stora horn på huvet, bredbent och högrest, du stirrar ut på publiken med en intensiv blick och nästan skrämmer åskådarna...DÅ passar sångstilen in skitbra!

 :wub:
http://www.myspace.com/slidesongs http://www.myspace.com/svenorjans
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
...tänker sig att det är en rockmusikal och du står på en stor scen med eldsflammor och en slags skinnkostym och med stora horn på huvet, bredbent och högrest, du stirrar ut på publiken med en intensiv blick och nästan skrämmer åskådarna...

Kanonbra förklaring. Jag ser det framför mig.

Bra ljud på guror trummor och sång. Nånting jag vet inte vad, gör att jag inte får in helheten i den musikstil jag känner att gitarrljuden hör hemma i. Känns som att gitarrerna är mer "studiotorra" än de ska vara. Får för mig att de ska vara mycket mer aggressiva i en låt som denna. Här är distgurorna väldigt snälla och välanpassade, har nästan smoking på sig.  :P


Men det finns ju egentligen inget som säger att saker ska passa in i nån mall.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


oceanmusic

  • Gäst
Snygg, tajt grund! :)

Dock har jag personligen svårt för den bitvis operaaktiga sången. När sången blir mer "smygande" trivs jag bättre. Men det är som vanligt snyggt rattat och sammansatt.  :) Tror någon nämnde reverb och det skulle sitta bra med ett par koppar reverb här och där på sången.

På ett par ställen känns det som om du inte riktigt mäktar med de högsta tonerna, det blir lite kvävt där.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Lite tyngre och mörkare Mahan än vanligt! Ackordsvängarna är också lite annorlunda och överraskande. Bra, man skall utveckla sin stil. När jag hör detta tänker jag att en baritongitarr inte vore dumt på denna, det blir liksom ett tomt frekvensområde mellan bas och elgura som skulle bli tufft om det tätades till.

Sången låter mufflig i början, låter ungefär som du har en handmick som du håller på att svälja... ;)

Balansen mellan instrumenten i mixen låter helt OK. Det är lite utspritt med gitarrer och stämmor, skulle tro att en gnutta rumsreverb på mastern skull fixa till det.Trummorna spelar och låter bra, dessa kunde eventuellt fått lite utrymme i bredd.

DON'T PANIC


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Skönt gung i låten, gillar hur du får ett gött släpande på gurorna. :)
Gott hantverk!
Bra slut på låten.
Mvh // djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ojojojoj va många kommentarer, SORRY att det blir lite mer glest mellan mina svar...!  :wub:

Tufft. Skitsnygg ackordföljd i intro/refräng. Kan inte vara så vanligt med maj7:or i hårdrockssammanhang? Kraftfull sång.  Mahan-rock som bäst i mitt tycke. No deja-vue for me.
Ja vad kan jag säga, bugar o båkkar o tackar!
Allt sitter ju inte som det ska men kul att helheten gillas!


Just ackorden i början gjorde att jag förväntade mig en annan fortsättning.Snyggt lirat bra ljud men som sagt överraskande. När väl rocköset är igång så låter det Mahan som någon sa. Kan nog tycka att det borde gå att få in mer ös på något sätt kanske till och med en tempohöjning?
Körerna kåter bra tycker jag men en av dom måste väl få konstgjord andning efter sin insats nog det längsta sammanhållna körstämman jag har hört :D
Tackar JT!
jovisst! Körerna behöver definitivt konstgjord andning! :D
Promillegränsen var överstruken med 50%!
Skall nog kolla över både kör o sång i nåt skede! Bra att du påpekade detta !


TJOU på dej mahan! ;)
Oj oj det här låter ju riktigt bra du sjunger grymt bra mannen. :D
Danke SYNTH!
Sjunger bra,  :P
men har sjungit bättre, ska nog förbättra "opera"sången bara jag hinner!


Jajamen
Tungrock vare här
Bra guror och trummor
Frän sång
Falsettkören är kanske inte riktigt hemma i alla partier?
Snyggt riff men kanske kunde vila under något parti för att ge andhämtning/dynamik
Bra jobbat!
Tackar, ska ta en allvarlig disskussion med kören,
förstår inte hur dom inte presterade bättre resultat trots flera påminnelser! :D
några faktiskt passade på att svimna, eftersom inga andningsövningar hade genomgotts! ;)
Kul att låten gillas!


Tungt, skönt sound! Snygga gitarrer och trummor!
Tycker lead-sången är lite dov - kanske lite mer diskant och kanske också lite mer reverb!
Bra ös!
Tankx  ASTI!
Jovars, leadsången.... leadsångaren var lite "dov" vid inbandningstillfället :rolleyes:
Han är n u uppsagd och nya sångare står på led ytterom studion! Ska välja in en ny med det snaraste!! :D
Sången ska in på nytt!


Tungt som sagt! Bra låt får jag lov att säga trots att det inte är min favoritgenre.
Men du har glömt att mixa lite på leaden?   :huh:
Reverb på leadsången (eq kanske också?) kommer ju att göra susen! Lite mer reverbsmet på stämmorna också, snygga körer!
Då får ju låten ett helt nytt liv tycker jag  :)
Tackar Åsa!
Väldigt uppbyggande kommentar här, ska testas med både ny sång o ny mix.... bara tiden hinner till.
Detta var juen slaskmix o max bara för atty meddela att MAHAN is still alive!
Ska kolla över hela låtgen på nytt snart, med dessa kommentarer som stöd! :)


Åh, vilket tung-gung Mahan..detta är ju kanonskönt :P
Det enda är att jag tycker det skulle på mer reverb på körerna, för leaden skall låta distinkt, som mina öron uppfattar det hela.
Bra..ös på mera du :D
/Marr
Tackar Marr!
Vet ju inte vart min reverb tog vägen, vägen  ägen  gen en n.......
Tar åt mig och ska med säker touch ta i mixen med reverb, fasta jag sen hamnar söka en fråna grannen! :D


Fina tajta Bostonaktiga gitarrer. Gött.
Riktigt sjösjuk sång på denna. Körerna svajar ordentligt liksom leaden, mest i början på låten. Sedan ordnar det till sig lite.
Tips för sången: mindre teater och mer rå attityd. (Om det var ett begripligt tips.  :unsure:)
Tyvärr. Din röst/sångstil passar inte alls till denna låten om jag får säga mitt.
Trummorna finemang. Autentiskt.


Tjou WSernis!
Rätta ordet du hittade... SJÖSJUK! :D
Promillegränsen överskriden och reverben såld!
Du har så rätt med sånbgen, vid passligt tillfälle ska den dras in på nytt, tillsammans med kören!
Detta var ju bara ett hmmm... kanske "fylletest", så sångstilen.. opera kanske inte  är min grej!


Tjena. Gitarrerna låter lite yxiga, skulle kunna sitta lite bättre med trummorna. '
Fattade inte alls din sångstil först, men nu fattar jag:
Om man tänker sig att det är en rockmusikal och du står på en stor scen med eldsflammor och en slags skinnkostym och med stora horn på huvet, bredbent och högrest, du stirrar ut på publiken med en intensiv blick och nästan skrämmer åskådarna...DÅ passar sångstilen in skitbra!
 :wub:
Ha haa!
Kul att du hittade en RÖD tråd här! :D
Har ju ingen korvskinnskostym och till åldern kan jag inte packa in mig i nåt sånt mer, men känslan finns ju..
Back to the stage, let´s give them all! :wub:
Så det gäller för var o enatt hitta nåt i detta stycke, du lyckades hitta nåt positivt och det är jag väldigt glad för. Sången och mixen ska tgrots allt ses över!


...tänker sig att det är en rockmusikal och du står på en stor scen med eldsflammor och en slags skinnkostym och med stora horn på huvet, bredbent och högrest, du stirrar ut på publiken med en intensiv blick och nästan skrämmer åskådarna...
Kanonbra förklaring. Jag ser det framför mig.
Bra ljud på guror trummor och sång. Nånting jag vet inte vad, gör att jag inte får in helheten i den musikstil jag känner att gitarrljuden hör hemma i. Känns som att gitarrerna är mer "studiotorra" än de ska vara. Får för mig att de ska vara mycket mer aggressiva i en låt som denna. Här är distgurorna väldigt snälla och välanpassade, har nästan smoking på sig.  :P
Va skönt att ni diskuterar detta sinsemellan åxå, så om det inte är toppenlåt så har den åtminståne sparkat igang en snygg kommenteringtråd! TACKAR FÖR DET!
Jou, det enda torra vid inspelnunge var väl gutarrerna, alla andra had tatt sig en tutuing! :D
Och i Obbnäs e de NO SMOKING som gäller!
Tack maxB!


Snygg, tajt grund! :)
Dock har jag personligen svårt för den bitvis operaaktiga sången. När sången blir mer "smygande" trivs jag bättre. Men det är som vanligt snyggt rattat och sammansatt.  :) Tror någon nämnde reverb och det skulle sitta bra med ett par koppar reverb här och där på sången.
På ett par ställen känns det som om du inte riktigt mäktar med de högsta tonerna, det blir lite kvävt där.
Kiitoxia OM!
Jou, reverben har inskaffats och kommer att snvändas, och helt klart att sången inte får godkänt, promilleniumet överskridet! :D
Bra kommentar, kan bara instämma med den, vi kommeer igen! :)


Lite tyngre och mörkare Mahan än vanligt! Ackordsvängarna är också lite annorlunda och överraskande. Bra, man skall utveckla sin stil. När jag hör detta tänker jag att en baritongitarr inte vore dumt på denna, det blir liksom ett tomt frekvensområde mellan bas och elgura som skulle bli tufft om det tätades till.
Sången låter mufflig i början, låter ungefär som du har en handmick som du håller på att svälja... ;)
Balansen mellan instrumenten i mixen låter helt OK. Det är lite utspritt med gitarrer och stämmor, skulle tro att en gnutta rumsreverb på mastern skull fixa till det.Trummorna spelar och låter bra, dessa kunde eventuellt fått lite utrymme i bredd.
tack Rattlet!
Allt ska det ju tests på, både i gott och i ont... detta var kanske luite mera ...ont! ;)
Bra kommentar som kommer att tas i beaktande till nästa version, stort tack!
Har dock inte svalt micken ännu, kollade i förpackningen, den fanns kvar på sitt egna ställe! :D


Skönt gung i låten, gillar hur du får ett gött släpande på gurorna. :)
Gott hantverk!
Bra slut på låten.
Mvh // djonas
Kul att du gav dig tid att lyssna!
Är ju inte nåt som visar min bättre sida, har gjort bättre och kommer att göra  bättre.
Men måste ju teata nya greijer och på basen av kommantererna här så kommer jag att fortsätta med proddandet! :)
Snyggt att du uppskattar slutet!



STORT TACK TILL ALLA SOM LÅNADE ÖRONEN TILL DETTA... KANSKE INTE SÅ LYCKAT STYCKE. SKA NOG GE MIG TID SNART ATT KOLLA ÖVER DEN MED DESSA FINA KOMMENTARER SOM GRUND! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............