Forum > Färdiga produktioner

SYNTH - Fuffel

<< < (5/9) > >>

SYNTH:

--- Citat från: asti skrivet 03.02.2009, 20:56:31 ---Maffiga synthar och fint gung! Ett tag kändes det som att det skulle kunna komma in en munkkör (vad det ERA dom hette, som var i ropet för ca 10 år se´n?)!
Eller varför inte en gastande galning typ "Shine on you crazy diamond" med Pink Floyd. Eller tunga trummor och ett distat gitarrsolo i slutet?
Eller ett utflippat dragspel? :)
Skönt sound som det är!
/Asti

--- Slut citat ---

Ja man hade nog kunnat joxat mer med den, hur som tack för din kommentar och lyssning asti! :)

SYNTH:
Jag gjorde en lite annorlunda början och slut på den som ni kan får lyssna till och tycka om! :)

[mp3=200,20,0,center]http://www.bahnhof.se/wb492913/Peo_Fuffel_v2.mp3[/mp3]

Ola:
Hej Synt
ja men det här lät ju mysigt
lite mer gitarr påt så  :D

mvh

Harmonica mike:
Jorå för tusan synthen,detta svängde på friskt.

Tunga trummor som kom in och harvade på efter ett tag hade suttit,likaså lite bas..Klämde på min men vette fanken hur du stämt synthen,den ligger 5 cent för lågt i pitch cirkus.Förmodligen lättare att stämma ned basen lite än att börja bryta i tangenterna  :D

En gura hade verkligen suttit med trummor och rytmisk basgång.

Ingen dålig ide´ eller låt som sagt.Det blir ju lätt enformigt efter ett tag i såna här arr så lite nyans hade passat perfekt.Fast jag kan inte ett skvatt om genren,så egentligen skulle jag vara tyst  :)

Mvh
Micael

Mvh
Micael

oceanmusic:

--- Citat från: SYNTH skrivet 04.02.2009, 20:46:54 ---Jag gjorde en lite annorlunda början och slut på den som ni kan får lyssna till och tycka om! :)

[mp3=200,20,0,center]http://www.bahnhof.se/wb492913/Peo_Fuffel_v2.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Nu har jag lyssnat om och jag tycker om, början är otroligt snygg, sedan smyger det hela igång med en bra framdrivande och fast rytm.  :D Kul ljud och sedan kommer "stjärnljudet" in igen här och där. Tycker att du har utvecklat stycket på ett mycket bra sätt, underbar syntmusik. :) (är själv inne på 100% synt just nu...)  ;)

Är samtliga ljud från Korgen?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion