Forum > Färdiga produktioner

Dividend ft Marruschka - Lovsång (till dagen)

<< < (13/15) > >>

Rattlesnake:
Hm, var det 18 månader sedan jag hörde denna sist? Tiden går fort...

Själva mixen har jag inga klagomål på, nivåer känns vettiga. Men jag tycker cellon är ett nedköp, jag vill minnas att jag tyckte den förra lät naturlig om än annorlunda klangmässigt. Ursäkta min uppriktighet, men den här cellon låter gräsligt onaturlig. Speciellt början och partiet 70-80s (om det nu inte är en viola som spelar där?) Jag tycker knappt det låter som ett stråkinstrument på 8-delarna, förutom på slutet då den tar sig lite. Jag skulle tro att du behöver jobba på både velocitynivåer och täta artikulationsbyten för att få till det. Kanske lite humanisering på noternas längd och startpunkter osv.*

I övrigt tycker jag lika som förut vad gäller kompositionen. En trevlig låt, lättlyssnad och glad, men lite för enahanda i ackorden för att den skall kännas gripande.

Edit: * Du kanske inte har lust att fippla med enstaka instrument på det viset? Då kanske VSL skulle kunna vara ett alternativ för just soloinstrument. Om du vill kan jag köra solocellon genom VSL "as is", så får du höra hur den låter med automatisk "speed control" (väljer artikulationer efter hur snabbt tonerna kommer efter varandra).

asti:
Jag gillar det här fastän den är glad och sprittande!  :)
Pampigt när Marre och hela orkestern tar i med gemensamma krafter!
Cellon som kommer in vid ca 70 sekunder tycker jag dock är lite ojämn i nivåerna.
Efter att ha hört det här och blivit riktigt upprymd får jag nog lyssna på Kent
för att hitta tillbaka till min normala pessimistiska och deppiga sinnesstämning.  :rolleyes:

Dividend:

--- Citat från: asti skrivet 31.07.2010, 19:27:48 ---Jag gillar det här fastän den är glad och sprittande!  :)
Pampigt när Marre och hela orkestern tar i med gemensamma krafter!
Cellon som kommer in vid ca 70 sekunder tycker jag dock är lite ojämn i nivåerna.
Efter att ha hört det här och blivit riktigt upprymd får jag nog lyssna på Kent
för att hitta tillbaka till min normala pessimistiska och deppiga sinnesstämning.  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Kul att du trots allt orkade igenom hela :) , ehuru du blev upprymd! Tack, verkligen..

--- Citat från: Marruschkka skrivet 29.07.2010, 11:12:48 ---Okej, har nu lyssnat på din nya mix. Den känns pampigare, det är jättevackert och..inbillar jag mej nu?...är sångens delay inte lite justerat oxå, den studsar inte lika mycket?

Det gjorde du bra, i mina öron låter det här ännu bättre, underbart stycke musik :P

--- Slut citat ---

Tack, fixat delayet jäpp!

--- Citat från: Eko skrivet 29.07.2010, 12:53:07 ---Härifrån blir det inga klagomål på varken mix, delayer eller cello. Pampigt och vackert på samma gång --- och plötsligt tog den slut! Känns ovanligt att tycka att en Div-låt är för kort men jo det gjorde det och bara det måste vara ett riktigt bra betyg det. Bra jobbat båda två.

--- Slut citat ---

Tack.

Dividend:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 30.07.2010, 16:43:01 ---Hm, var det 18 månader sedan jag hörde denna sist? Tiden går fort...

Själva mixen har jag inga klagomål på, nivåer känns vettiga. Men jag tycker cellon är ett nedköp, jag vill minnas att jag tyckte den förra lät naturlig om än annorlunda klangmässigt. Ursäkta min uppriktighet, men den här cellon låter gräsligt onaturlig. Speciellt början och partiet 70-80s (om det nu inte är en viola som spelar där?) Jag tycker knappt det låter som ett stråkinstrument på 8-delarna, förutom på slutet då den tar sig lite. Jag skulle tro att du behöver jobba på både velocitynivåer och täta artikulationsbyten för att få till det. Kanske lite humanisering på noternas längd och startpunkter osv.*

I övrigt tycker jag lika som förut vad gäller kompositionen. En trevlig låt, lättlyssnad och glad, men lite för enahanda i ackorden för att den skall kännas gripande.

Edit: * Du kanske inte har lust att fippla med enstaka instrument på det viset? Då kanske VSL skulle kunna vara ett alternativ för just soloinstrument. Om du vill kan jag köra solocellon genom VSL "as is", så får du höra hur den låter med automatisk "speed control" (väljer artikulationer efter hur snabbt tonerna kommer efter varandra).

--- Slut citat ---

Tack för tankar.
Cellon är värdelös och saknar artikulationer. (Kör samma vibrato-patch genom hela) Håller med.
Inväntar inspelad riktig violin/altfiol på leaden, framåt slutet av aug. Leaden är ju tänkt för cello egentligen men leaden rör sig över 2 oktaver vilket borde funka väldigt bra på altfiol. Men visst får du gärna köra midi-spåret genom VSL om du vill :) Tack för erbjudandet.

Angående kompositionen så är det ju en tre ackordslåt, ja. En visa.

bjurte:

--- Citat från: Dividend skrivet 01.08.2010, 10:30:07 ---Angående kompositionen så är det ju en tre ackordslåt, ja. En visa.

--- Slut citat ---

Vafalls??? jag tycker mig höra åtminstånde 4 ackord.. :rolleyes:
Annars riktigt vacker visa och ovanligt lättlyssnad för att vara av dig.
Har inte några större probl. med Cellon,kanske några fåtal toner,men i det stora hela låter den helt OK!!
Men jag har ju inte någon jätte koll på dylika instrumenteringar.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion