Forum > Färdiga produktioner

Dividend ft Marruschka - Lovsång (till dagen)

<< < (12/15) > >>

Emulator:

--- Citat från: Dividend skrivet 23.03.2009, 21:27:10 ---

--- Citera ---
--- Citat från: Emulator ---jag tycker du skulle sortera och stoppa in dina verk i olika samlingar. vore intressant att få dem samlade tycker jag.

--- Slut citat ---

Kan du elaborera kring detta? Med ett exempel till exempel :)

--- Slut citat ---

Ehm. jao :D

Alltså, du har ju gjort ett antal låtar, skisser och verk genom åren :D

Låtarna spretar ju åt alla mäjliga håll, det finns klassisk instrumentering, mera synthigt, olika stämningar, och olika grad av arrangemang.

Jag skulle alltså gärna se att du gjorde kluster av låtar kring temata  (öh, teman?)

Lite som de fyra kinesiska årstiderna blev ett tema.

Stycken om våren? krig? ensamhet, avsked..whatever :lol:

Styrkan i det kunde ju bli att dina mer klassiskt klassiska alster skulle blandas upp med de mer neoklassiska, eller va det nu heter. Och istället för att klumpa ihop dem arrangemangsvis, skulle stämningen och temat i musiken bli det styrande.

Ett exempel är ju de nordisk/nationalromantiska grejorna du har gjort, som kanske kan "ges ut"/publiceras som en samling.

Fördelen är ju att de korta skisserna som finns, kunde åka med en sådan samling. Ett kort stycke passar ju ofta in bland längre :)

svammel. men min mening kanske når igenom :D
--- Slut citat ---

Dividend:
Tack, för elaborationen :D

Tål att funderas på :)

Dividend:
Alla utvecklande kommentarer är välkomna! :)

Ny mix idag 20100727. Klagomål på mix är önskvärda (skall läsa igenom tråden här), den jag tankar upp nu är lite slaskig men bättre än förra från 2009.

Tack
Per

edit: Fixade timpanisar, cymbal och en falsknot. Känns som färdig, med ewql cellon (samma rum) istället för nån trial-cello från garritan jag körde med i början av 2009 :D

Marruschkka:
Okej, har nu lyssnat på din nya mix. Den känns pampigare, det är jättevackert och..inbillar jag mej nu?...är sångens delay inte lite justerat oxå, den studsar inte lika mycket?

Det gjorde du bra, i mina öron låter det här ännu bättre, underbart stycke musik :P

/Marre

Eddi:
Härifrån blir det inga klagomål på varken mix, delayer eller cello. Pampigt och vackert på samma gång --- och plötsligt tog den slut! Känns ovanligt att tycka att en Div-låt är för kort men jo det gjorde det och bara det måste vara ett riktigt bra betyg det. Bra jobbat båda två.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion