Forum > Färdiga produktioner

Dividend ft Marruschka - Lovsång (till dagen)

<< < (10/15) > >>

RMX:
Har lyssnat en sväng nu och tycker det låter mycket mycket fint!
Jag tycker "svaren" som kommer in runt 1:20 känns aningen dominanta. Annars klockren komposition och väldigt snygga ljud (som vanligt). Sången låter toppen!
Sluttonen skulle gärna få ringa kvar lite längre också så känslan inte tonas bort så snabbt.

Harmonica mike:
Hej mina vänner.

Fantastiskt stycke detta som ger mig gåshud.Såg att du hade några bryderier om cellons reverb..Det behöver du inte ha,det låter fruktansvärt bra om hela kompositionen.Tidigare så hade jag synpunkter på "stråkeriet" under den del där Maria sjunger - som bortblåst nu.

Lova mig en sak nu,ändra inte en ton i denna - för nu har du den.Detta är så bra så jag höjer upp den till dividend nivå 1-5,kanske det allra bästa du gjort..Men det finns mycket bra i den mappen,dock sitter jag med gåshud genom hela stycket,och det sker inte ofta kan jag lova.
Maria skall ha mycket cred också,hon höjer hela alstret med sin fina stämma.

Nu åker denna in i på hårddisken,stort Tack till er båda - detta har ni gjort mycket bra!

Mvh
Micael

Marruschkka:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.03.2009, 20:38:22 ---Hej mina vänner.

Fantastiskt stycke detta som ger mig gåshud.Såg att du hade några bryderier om cellons reverb..Det behöver du inte ha,det låter fruktansvärt bra om hela kompositionen.Tidigare så hade jag synpunkter på "stråkeriet" under den del där Maria sjunger - som bortblåst nu.

Lova mig en sak nu,ändra inte en ton i denna - för nu har du den.Detta är så bra så jag höjer upp den till dividend nivå 1-5,kanske det allra bästa du gjort..Men det finns mycket bra i den mappen,dock sitter jag med gåshud genom hela stycket,och det sker inte ofta kan jag lova.
Maria skall ha mycket cred också,hon höjer hela alstret med sin fina stämma.

Nu åker denna in i på hårddisken,stort Tack till er båda - detta har ni gjort mycket bra!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Men...åååh..vilka lov-ord..jag blir alldeles..lycklig här..tack Micael..det var nog det finaste beröm vi kunde få :rolleyes:
Jag bugar mej.

Det här stycket är nog det vackraste jag vet..fantastiskt inspirerande att lägga sång på ett så här hög-kvalitativt alster..det är ju tack vare Per som det blir så här bra.

...och var allt kommer ifrån när det gäller ditt skapande Per..det vete fåglarna..man bara vet att det kommer mer..i denna elit-division :wub:

Det tacker vi för.

/Marr

freddy:
snygg låt och fint tema! Stör mig en aning på delay-mixen av sången, tycker den ska vara längre, typ 30%. Så svaren inte är lika påtagliga, tycker det är lite väl mycket studsboll nu.

Annars tycker jag detta var kanoners som sagt. Det känns lite som en ny sida när det gäller dina kompositioner, men det var lite kina/penta innan sången kom in, vilket gjorde att man kom att tänka på dig genast igen :)

Kul att höra iaf! Snyggt jobbat duon!

Eddi:
Ja nu känns den klar Div och Maria - mycket trevliga harmonier och fantastiska ljud på såväl instrument som sång.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion