Forum > Färdiga produktioner

Dividend ft Marruschka - Lovsång (till dagen)

<< < (8/15) > >>

Light Head:
Lite oväntat från Dividened, nyss hemkommen från asien själv så jag fick ju nästan en chock när jag hör nordiskt klingande folkmusik..  tihi

Väldigt bra, en ytterst katchig melodi och instrumenten är väl använda och arret känns mycket genomtänkt, ja nästan kompetent! Tycker detta har blivit väldigt bra.

Vet inte om jag kan säga att detta är det bästa du gjort, för det är ju rätt mycket som är "det bästa du gjort"! Men melodin och arret är omöjligt att skyda sig ifrån, man är fast direkt. Och när Marr's underbara stämma ytterligare lyfter upp skapelsen. Rrryyyssssssssssss.....!!!

Ståpäls som gör mig generad helt enkelt. :-)

Dividend:

--- Citat från: Åsa skrivet 29.01.2009, 23:00:29 ---Klar va? Det tycker jag!
Det här är nog en av dom bättre låtarna du gjort tycker jag. Kanske för att det folkmusikaktiga är nåt jag förstår mig på mer än dom maffiga (också vackra) orkesterstycken du normalt gör.
Marres sång blev riktigt häftig här tycker jag, snyggt mixad!

--- Slut citat ---

Skall bara fixa 4, kanske 8 takter i nåt spicc-parti, annars färdig komposition. Och sen fixa reverbet på cellon.. Hmm. annars var det nog inget mer.. Får kolla i tråden senare vad folk klagade på :D
Kul att du gillade det! :) Ja, det blir liksom antingen folkmusikaktigt, pampigt, eller kinesiskt om jag är småfull ;)

Light head: Tack kul att det "nästan var kompetent" :D, kul att ha dig tillbaka :)  Tack :)

Wernborg: Ja det är svårt ibland ;) Tack!

Cykeln: Kul att du är med här fortfarande ;) Kommer en sista verre! Tack så mycket!

Kul med den goda kritiken!

oceanmusic:
OK, vad väntar du på? He e bara att lägga upp den på färdiga. :D (tycker jag)

Dividend:
OKi, strax så.. :)

Dividend:
Såja. Färdig version (kompositionsmässigt) i trådhuvudet...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion