Kontrollrummet

Dividend ft Marruschka - Lovsång (till dagen)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Lite oväntat från Dividened, nyss hemkommen från asien själv så jag fick ju nästan en chock när jag hör nordiskt klingande folkmusik..  tihi

Väldigt bra, en ytterst katchig melodi och instrumenten är väl använda och arret känns mycket genomtänkt, ja nästan kompetent! Tycker detta har blivit väldigt bra.

Vet inte om jag kan säga att detta är det bästa du gjort, för det är ju rätt mycket som är "det bästa du gjort"! Men melodin och arret är omöjligt att skyda sig ifrån, man är fast direkt. Och när Marr's underbara stämma ytterligare lyfter upp skapelsen. Rrryyyssssssssssss.....!!!

Ståpäls som gör mig generad helt enkelt. :-)
« Senast ändrad: 30.01.2009, 09:47:47 by Light Head »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Klar va? Det tycker jag!
Det här är nog en av dom bättre låtarna du gjort tycker jag. Kanske för att det folkmusikaktiga är nåt jag förstår mig på mer än dom maffiga (också vackra) orkesterstycken du normalt gör.
Marres sång blev riktigt häftig här tycker jag, snyggt mixad!

Skall bara fixa 4, kanske 8 takter i nåt spicc-parti, annars färdig komposition. Och sen fixa reverbet på cellon.. Hmm. annars var det nog inget mer.. Får kolla i tråden senare vad folk klagade på :D
Kul att du gillade det! :) Ja, det blir liksom antingen folkmusikaktigt, pampigt, eller kinesiskt om jag är småfull ;)

Light head:
Tack kul att det "nästan var kompetent" :D, kul att ha dig tillbaka :)  Tack :)

Wernborg:
Ja det är svårt ibland ;) Tack!


Cykeln: Kul att du är med här fortfarande ;) Kommer en sista verre! Tack så mycket!


Kul med den goda kritiken!
https://soundcloud.com/user7789882


oceanmusic

  • Gäst
OK, vad väntar du på? He e bara att lägga upp den på färdiga. :D (tycker jag)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Såja. Färdig version (kompositionsmässigt) i trådhuvudet...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Pampig låt och den blir bara ännu mer pampig när Marr kommer in...mkt nice. :)
Jag gillar ljuden på stringsen speciellt de snabba grejerna men de långsamma tonerna låter inte riktigt lika klockrena.
Gott Hantverk rätt igenom!
Mvh // djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Nice med värmande kommentarer och käcka tillrop..men Light Head:Det var nog den finaste recension vi fått, tror jag bestämt, wow, och kram på dej :P

Och tack Wernborg:he he!!OM: ja, det var dax ;)Åsa:tack gullrumpan, du sköter dej rätt bra själv, we keep up the good work here!

Cykeln: du är en hejare på att heja på, me like, heja på, på dej själv oxå, trolsk..tack extra för det, så kändes det ju när jag la sång på denna utsökta musik :D

Asti:vad bra att du inte kände dej som en dysterkvist här då, annars gillar jag dina sorgsna låtar som du väl vet!
Djonas: Tack, det värmer med dina ord :)

Gillar den här luftiga,harmoniska musiken väldigt mycket, tack du Divi för la musica.
Du är bara bäst på den här typen av musik ;)

/Marr
« Senast ändrad: 02.02.2009, 00:08:58 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack, MArrr, det värmer :)

Nån som har nån idé om cellon? :) "Problemet" är alltså som följer (tror jag):

Det följer med ett lätt reverb på ewqls orkestersamplingar, medan Garritan spelar in i studio (cellon)..

Hur får jag dem i samma rum?
(Mixningens lågstadium, jag vet, men frågar man inte får man inget svar :)


Sen är det fortfarande fritt fram att klaga på saker och ting förstås även om kompositionen är färdig. :)
SÅga loss!
« Senast ändrad: 02.02.2009, 11:23:13 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kom igen nu :) 11 nedladdningar är ju skitlite :)

Skingra min illusion om att ha gjort en perfekt låt :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad RMX

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • Cut & Paste
Har lyssnat en sväng nu och tycker det låter mycket mycket fint!
Jag tycker "svaren" som kommer in runt 1:20 känns aningen dominanta. Annars klockren komposition och väldigt snygga ljud (som vanligt). Sången låter toppen!
Sluttonen skulle gärna få ringa kvar lite längre också så känslan inte tonas bort så snabbt.
Låtskrivare, producent, remixare, A&R


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej mina vänner.

Fantastiskt stycke detta som ger mig gåshud.Såg att du hade några bryderier om cellons reverb..Det behöver du inte ha,det låter fruktansvärt bra om hela kompositionen.Tidigare så hade jag synpunkter på "stråkeriet" under den del där Maria sjunger - som bortblåst nu.

Lova mig en sak nu,ändra inte en ton i denna - för nu har du den.Detta är så bra så jag höjer upp den till dividend nivå 1-5,kanske det allra bästa du gjort..Men det finns mycket bra i den mappen,dock sitter jag med gåshud genom hela stycket,och det sker inte ofta kan jag lova.
Maria skall ha mycket cred också,hon höjer hela alstret med sin fina stämma.

Nu åker denna in i på hårddisken,stort Tack till er båda - detta har ni gjort mycket bra!

Mvh
Micael


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej mina vänner.

Fantastiskt stycke detta som ger mig gåshud.Såg att du hade några bryderier om cellons reverb..Det behöver du inte ha,det låter fruktansvärt bra om hela kompositionen.Tidigare så hade jag synpunkter på "stråkeriet" under den del där Maria sjunger - som bortblåst nu.

Lova mig en sak nu,ändra inte en ton i denna - för nu har du den.Detta är så bra så jag höjer upp den till dividend nivå 1-5,kanske det allra bästa du gjort..Men det finns mycket bra i den mappen,dock sitter jag med gåshud genom hela stycket,och det sker inte ofta kan jag lova.
Maria skall ha mycket cred också,hon höjer hela alstret med sin fina stämma.

Nu åker denna in i på hårddisken,stort Tack till er båda - detta har ni gjort mycket bra!

Mvh
Micael

Men...åååh..vilka lov-ord..jag blir alldeles..lycklig här..tack Micael..det var nog det finaste beröm vi kunde få :rolleyes:
Jag bugar mej.

Det här stycket är nog det vackraste jag vet..fantastiskt inspirerande att lägga sång på ett så här hög-kvalitativt alster..det är ju tack vare Per som det blir så här bra.

...och var allt kommer ifrån när det gäller ditt skapande Per..det vete fåglarna..man bara vet att det kommer mer..i denna elit-division :wub:

Det tacker vi för.

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


freddy

  • Gäst
snygg låt och fint tema! Stör mig en aning på delay-mixen av sången, tycker den ska vara längre, typ 30%. Så svaren inte är lika påtagliga, tycker det är lite väl mycket studsboll nu.

Annars tycker jag detta var kanoners som sagt. Det känns lite som en ny sida när det gäller dina kompositioner, men det var lite kina/penta innan sången kom in, vilket gjorde att man kom att tänka på dig genast igen :)

Kul att höra iaf! Snyggt jobbat duon!




Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja nu känns den klar Div och Maria - mycket trevliga harmonier och fantastiska ljud på såväl instrument som sång.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja nu känns den klar Div och Maria - mycket trevliga harmonier och fantastiska ljud på såväl instrument som sång.
Eko

TJenis! Väldigt kul att du gillar det!

snygg låt och fint tema! Stör mig en aning på delay-mixen av sången, tycker den ska vara längre, typ 30%. Så svaren inte är lika påtagliga, tycker det är lite väl mycket studsboll nu.

Annars tycker jag detta var kanoners som sagt. Det känns lite som en ny sida när det gäller dina kompositioner, men det var lite kina/penta innan sången kom in, vilket gjorde att man kom att tänka på dig genast igen :)

Kul att höra iaf! Snyggt jobbat duon!


Kul att du märkte det :) Tack! Vad gäller "svaren" så har jag lyssnat så mycket på det att jag inte stör mig, och sångerskan ville ha det så :P

Har lyssnat en sväng nu och tycker det låter mycket mycket fint!
Jag tycker "svaren" som kommer in runt 1:20 känns aningen dominanta. Annars klockren komposition och väldigt snygga ljud (som vanligt). Sången låter toppen!
Sluttonen skulle gärna få ringa kvar lite längre också så känslan inte tonas bort så snabbt.

Tack, för att du gillar och skrev! Inte så ofta :D Men vettiga comments har du alltid! :) Iofs kanske jag bad dig? :P

Jag håller med om sista tonen, men hmm, nu får den nog vara så här.. :)

Hej mina vänner.

Fantastiskt stycke detta som ger mig gåshud.Såg att du hade några bryderier om cellons reverb..Det behöver du inte ha,det låter fruktansvärt bra om hela kompositionen.Tidigare så hade jag synpunkter på "stråkeriet" under den del där Maria sjunger - som bortblåst nu.

Lova mig en sak nu,ändra inte en ton i denna - för nu har du den.Detta är så bra så jag höjer upp den till dividend nivå 1-5,kanske det allra bästa du gjort..Men det finns mycket bra i den mappen,dock sitter jag med gåshud genom hela stycket,och det sker inte ofta kan jag lova.
Maria skall ha mycket cred också,hon höjer hela alstret med sin fina stämma.

Nu åker denna in i på hårddisken,stort Tack till er båda - detta har ni gjort mycket bra!


Fan, nu blev jag riktigt glad :) Tack Mike! "Sitta med gåshud" hela tiden låter nästan otrevligt :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Gillar fortfarande verkligen stråkljudet och temat.

luftigt arr, klart och tydligt. Kanske lite mycket delay? dra ner lite på feedbacken, eller kanske bara på mixvolymen på delayet.


Annars kanoners.

jag tycker du skulle sortera och stoppa in dina verk i olika samlingar. vore intressant att få dem samlade tycker jag.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Gillar fortfarande verkligen stråkljudet och temat.

luftigt arr, klart och tydligt. Kanske lite mycket delay? dra ner lite på feedbacken, eller kanske bara på mixvolymen på delayet.


Annars kanoners.

Jäpp får väl starta upp projektet och fixa det du säger. Om jag orkar... :) Jomen, visst feedbacken är lite för stark nog ja...

Citera
jag tycker du skulle sortera och stoppa in dina verk i olika samlingar. vore intressant att få dem samlade tycker jag.

Kan du elaborera kring detta? Med ett exempel till exempel :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
RMX, Freddy,Eko samt EMU: jag tackar för feed-back jag oxå :D

Ang. delay på sång så har Divi och jag haft en del diskussioner om längden på detta..och just nu är det så här..men kanske det ändras..vi får se vad det blir, men känns rätt ok nu;)

/Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det ändras så fort jag hittat en cellist :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil




Citera
Citat från: Emulator
jag tycker du skulle sortera och stoppa in dina verk i olika samlingar. vore intressant att få dem samlade tycker jag.

Kan du elaborera kring detta? Med ett exempel till exempel :)

Ehm. jao :D

Alltså, du har ju gjort ett antal låtar, skisser och verk genom åren :D

Låtarna spretar ju åt alla mäjliga håll, det finns klassisk instrumentering, mera synthigt, olika stämningar, och olika grad av arrangemang.

Jag skulle alltså gärna se att du gjorde kluster av låtar kring temata  (öh, teman?)

Lite som de fyra kinesiska årstiderna blev ett tema.

Stycken om våren? krig? ensamhet, avsked..whatever :lol:

Styrkan i det kunde ju bli att dina mer klassiskt klassiska alster skulle blandas upp med de mer neoklassiska, eller va det nu heter. Och istället för att klumpa ihop dem arrangemangsvis, skulle stämningen och temat i musiken bli det styrande.

Ett exempel är ju de nordisk/nationalromantiska grejorna du har gjort, som kanske kan "ges ut"/publiceras som en samling.

Fördelen är ju att de korta skisserna som finns, kunde åka med en sådan samling. Ett kort stycke passar ju ofta in bland längre :)

svammel. men min mening kanske når igenom :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack, för elaborationen :D

Tål att funderas på :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Alla utvecklande kommentarer är välkomna! :)

Ny mix idag 20100727. Klagomål på mix är önskvärda (skall läsa igenom tråden här), den jag tankar upp nu är lite slaskig men bättre än förra från 2009.

Tack
Per

edit: Fixade timpanisar, cymbal och en falsknot. Känns som färdig, med ewql cellon (samma rum) istället för nån trial-cello från garritan jag körde med i början av 2009 :D
« Senast ändrad: 27.07.2010, 17:40:58 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Okej, har nu lyssnat på din nya mix. Den känns pampigare, det är jättevackert och..inbillar jag mej nu?...är sångens delay inte lite justerat oxå, den studsar inte lika mycket?

Det gjorde du bra, i mina öron låter det här ännu bättre, underbart stycke musik :P

/Marre

https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 249
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Härifrån blir det inga klagomål på varken mix, delayer eller cello. Pampigt och vackert på samma gång --- och plötsligt tog den slut! Känns ovanligt att tycka att en Div-låt är för kort men jo det gjorde det och bara det måste vara ett riktigt bra betyg det. Bra jobbat båda två.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Hm, var det 18 månader sedan jag hörde denna sist? Tiden går fort...

Själva mixen har jag inga klagomål på, nivåer känns vettiga. Men jag tycker cellon är ett nedköp, jag vill minnas att jag tyckte den förra lät naturlig om än annorlunda klangmässigt. Ursäkta min uppriktighet, men den här cellon låter gräsligt onaturlig. Speciellt början och partiet 70-80s (om det nu inte är en viola som spelar där?) Jag tycker knappt det låter som ett stråkinstrument på 8-delarna, förutom på slutet då den tar sig lite. Jag skulle tro att du behöver jobba på både velocitynivåer och täta artikulationsbyten för att få till det. Kanske lite humanisering på noternas längd och startpunkter osv.*

I övrigt tycker jag lika som förut vad gäller kompositionen. En trevlig låt, lättlyssnad och glad, men lite för enahanda i ackorden för att den skall kännas gripande.

Edit: * Du kanske inte har lust att fippla med enstaka instrument på det viset? Då kanske VSL skulle kunna vara ett alternativ för just soloinstrument. Om du vill kan jag köra solocellon genom VSL "as is", så får du höra hur den låter med automatisk "speed control" (väljer artikulationer efter hur snabbt tonerna kommer efter varandra).
« Senast ändrad: 30.07.2010, 16:56:29 by Rattlesnake »
DON'T PANIC


asti

  • Gäst
Jag gillar det här fastän den är glad och sprittande!  :)
Pampigt när Marre och hela orkestern tar i med gemensamma krafter!
Cellon som kommer in vid ca 70 sekunder tycker jag dock är lite ojämn i nivåerna.
Efter att ha hört det här och blivit riktigt upprymd får jag nog lyssna på Kent
för att hitta tillbaka till min normala pessimistiska och deppiga sinnesstämning.  :rolleyes:


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag gillar det här fastän den är glad och sprittande!  :)
Pampigt när Marre och hela orkestern tar i med gemensamma krafter!
Cellon som kommer in vid ca 70 sekunder tycker jag dock är lite ojämn i nivåerna.
Efter att ha hört det här och blivit riktigt upprymd får jag nog lyssna på Kent
för att hitta tillbaka till min normala pessimistiska och deppiga sinnesstämning.  :rolleyes:

Kul att du trots allt orkade igenom hela :) , ehuru du blev upprymd! Tack, verkligen..

Okej, har nu lyssnat på din nya mix. Den känns pampigare, det är jättevackert och..inbillar jag mej nu?...är sångens delay inte lite justerat oxå, den studsar inte lika mycket?

Det gjorde du bra, i mina öron låter det här ännu bättre, underbart stycke musik :P

Tack, fixat delayet jäpp!

Härifrån blir det inga klagomål på varken mix, delayer eller cello. Pampigt och vackert på samma gång --- och plötsligt tog den slut! Känns ovanligt att tycka att en Div-låt är för kort men jo det gjorde det och bara det måste vara ett riktigt bra betyg det. Bra jobbat båda två.

Tack.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hm, var det 18 månader sedan jag hörde denna sist? Tiden går fort...

Själva mixen har jag inga klagomål på, nivåer känns vettiga. Men jag tycker cellon är ett nedköp, jag vill minnas att jag tyckte den förra lät naturlig om än annorlunda klangmässigt. Ursäkta min uppriktighet, men den här cellon låter gräsligt onaturlig. Speciellt början och partiet 70-80s (om det nu inte är en viola som spelar där?) Jag tycker knappt det låter som ett stråkinstrument på 8-delarna, förutom på slutet då den tar sig lite. Jag skulle tro att du behöver jobba på både velocitynivåer och täta artikulationsbyten för att få till det. Kanske lite humanisering på noternas längd och startpunkter osv.*

I övrigt tycker jag lika som förut vad gäller kompositionen. En trevlig låt, lättlyssnad och glad, men lite för enahanda i ackorden för att den skall kännas gripande.

Edit: * Du kanske inte har lust att fippla med enstaka instrument på det viset? Då kanske VSL skulle kunna vara ett alternativ för just soloinstrument. Om du vill kan jag köra solocellon genom VSL "as is", så får du höra hur den låter med automatisk "speed control" (väljer artikulationer efter hur snabbt tonerna kommer efter varandra).

Tack för tankar.
Cellon är värdelös och saknar artikulationer. (Kör samma vibrato-patch genom hela) Håller med.
Inväntar inspelad riktig violin/altfiol på leaden, framåt slutet av aug. Leaden är ju tänkt för cello egentligen men leaden rör sig över 2 oktaver vilket borde funka väldigt bra på altfiol. Men visst får du gärna köra midi-spåret genom VSL om du vill :) Tack för erbjudandet.

Angående kompositionen så är det ju en tre ackordslåt, ja. En visa.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Angående kompositionen så är det ju en tre ackordslåt, ja. En visa.

Vafalls??? jag tycker mig höra åtminstånde 4 ackord.. :rolleyes:
Annars riktigt vacker visa och ovanligt lättlyssnad för att vara av dig.
Har inte några större probl. med Cellon,kanske några fåtal toner,men i det stora hela låter den helt OK!!
Men jag har ju inte någon jätte koll på dylika instrumenteringar.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jomen tack du!
Cellon är väl bara lite "stel" i framförandet egentligen, men naturligtvis inte något som alla hör.
Jag skall se om jag kan få nån att spela det här (det är ju rätt lättspelat för proffsen, tror jag, tonalt och så)... I slutet av månaden!

Skall se om jag kan köra ett commenting spree här på kr ikväll eller imorgon kväll :). Tycker det är lite lite kommentarer just nu :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tankade upp den här med ny cello från 2010. Den som låg uppe var med den unkna ewql-cellon och så kan man ju inte ha det :D

Inga ändringar i övrigt. Marre sjunger fortfarande.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Vackert !!
Jag diggar cello..

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack Pxm, det känns klart i digital form det här! :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tankade upp den här med ny cello från 2010. Den som låg uppe var med den unkna ewql-cellon och så kan man ju inte ha det :D

Inga ändringar i övrigt. Marre sjunger fortfarande.

AHA!

Vad har du för cello prylar nu,har du skippat gold?

Måste lyssna också på den nya cellon :)

Lyssnar nu..Oj,den låter kalas! Jag har en bekant som är Cellist,eller rättare sagt en bonussläkting.Funderar iband på att engagera henne i studion,men det är så mycket runtikring med småbarn och sånt för hennes del så jag får hålla till godo med mitt gold..Sen sitter hon i en fet studio och garvar nog ihjäl sig om hon ser mina grejer  :lol:

Riktigt kul lyssning detta Per och låten är riktigt bra grymt bra av Maria här också.Den här kan ju gå som nominering till Eddis lista,riktigt bra som sagt.

Mike