Forum > Färdiga produktioner

Dividend ft Marruschka - Lovsång (till dagen)

<< < (5/15) > >>

Dividend:
Tack Emu :)

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 26.01.2009, 00:09:41 ---Hmm, ska vi gissa att det är en Garritan Gofriller vi hör? Väldigt realistisk när du inte spelar för komplicerat. Den låter dock "utanpå" de övriga stråkarna, som är mera skimranden och mindre instängda.

Det är sällan man hör en vanlig ackordföljd från dig, så den här är lite annorlunda. Lite lättare att greppa, men också lättare att tröttna på- Än så länge håller det dock.  ;) Partiet 65-90s känns ostrukturerat, men i övrigt genomtänkt. Marre fungerar som smakförstärkare, lyfter fram det goda.  :)

Fin mix, och bra arbete med programmerandet! Det tar sig!  :)

--- Slut citat ---

Jäpp lånar gofrillern, står mellan att köpa den eller violinen, eller både och :) Cello tycker jag ofta kan vara mer uttrycksfullt än fiol/altfiol. Tror att reverbet inte är samma på dem, garritan spelar ju in studio, ewql i nån känd byggnad (om jag inte minns fel), borde vara lätt att ordna  :unsure:
Sant att det är en "poppig" ackordsföljd, man kan ju inte göra konstigheter hela tiden ;)
Tack!

Memphis:
Intressant! Tja Per. Har lyssnat ett tiotal gånger och har lite tankar.

Slås först av att du använt ett nytt cello-ljud som inte hör till EW-bibloteket, gillar det starkt. Det ger en yberskön känsla av Irländsk folkmusik. Jag tycker verkligen om tema-melodien!  :wub: Ett av dina bästa enligt mig, något som verkligen sätter sig, stort plus av mig. Låten känns genomtänkt o strukturerad. Lite mer jobb på volymskillnader på instrument skulle kunna filas till, vissa stråkpartier blir för starka, tex i slutet där sången är på väg att sluta. Och Marres sång ja. Ger lite annan känsla på låten, låter inte lika irländskt utan mer sydamerika, lite associationer till Indian-stammar. Tanken med sång gillar jag, ger mer mänsklig känsla. Den var dock för hög mixad volymässigt tycker jag, skulle legat mer i bakgrunden och kanske ännu mer reverb på så man får ännu mer sån där härlig rymd.

Väntar på fortsättning. Bra låt med stor potential!! Me like!  :)

Mvh

Memphis

Harmonica mike:
Men mina vänner,vad är detta?

Det låter ju helt fantastiskt!

Mycket snyggt detta,men en liten fotnot Per:Där Maria sjunger tycker jag stråk ackorden är för korta och dominanta i brist på bättre ord.Mera "smäktande" lir där och du har den,kanske bara ta ned volymen just på det stråk partiet - det kan räcka..I övrigt så är det bara att ta av sig hatten och gratulera till ett fantastiskt collab,detta har ni båda gjort mycket bra.En av dina bättre helt klart Per!

Mvh
Micael

Dividend:
Tack både Memphis och HM, en ny version kommer när jag låtit denna vila lite..

Memphis: Tack för din långa kommentar.. Inte osannolikt att jag kommer att följa dina råd helt eller delvis. Har dock en massa andra låtar jag vill ha färdiga först..

HM:  Tack, kul att du gillar det :) Ligger nog nåt i det där med sångpartiet.. Det kommer en ny version med tiden :) Denna kommer att förbli kort, en vanlig visa (om än pampig :D )

Tack båda två!

Silverpilen:
jättebra låt tycker jag, jag får lite filmvibbar typ från 1800-talets sverige, förutom då sången kommer in och det blir lite annorlunda karaktär men jag gillar det med, det bryter av på ett bra sätt, gott jobbat allebeide :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion