Forum > Färdiga produktioner

Eko feat. MaxB - Sorrows Make Me Cry

<< < (2/8) > >>

equality:
Vad bra denna blev! Så himla snyggt med dur-ackordet på here, near osv. Fin och gripande text. En pärla.

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 25.01.2009, 14:56:00 --- :D Tack Asti från oss båda.
Vad är förstastämman den låga eller den hög rösten?
Eko

--- Slut citat ---

Jag menar den höga!
/Asti

MaxB:
Jag upplever ibland att utvecklingen går i trappsteg. Ett tag befinner man sig på ett trappsteg sen kliver man upp ett steg och harvar där ett tag innan man går vidare. Ibland händer det att man knallar tillbaka något trappsteg och kan bli frustrerad (eller peppad) på grund av det.

Här säger jag precis som jag sa tidigare - att det märks att du har har lagt ner mycket arbete på låten. En sak jag överraskas av nu är att du använder mixningsprocessen som ett soloinstrument. Du gör det på ett sätt jag aldrig hört från dig förut!!!

Med den här låten känns det som att det inte bara är ett trappsteg du klivit upp, utan flera. Min sologitarr och mina kompgitarrer som förut var "sådär" har du nu fått att glittra som guld och glittrande diamanter. Mixen hela låten igenom är snygg och dynamiken har du fångat suveränt.

Nästan så jag vågar erkänna att jag får tårar i ögonen för att du gjort ett enormt vackert arbete med den här låten.

cykeln:
Jättebra
Den inledande pianofiguren som återkommer är super
gitarren med sin lite Harrisonska, gråtmilda ton passar perfekt
Sången också bra men kanske skulle vara lite högre volym på
Bra jobbat båda!

Åsa:
Fin låt, sorglig tänkvärd text... 

Jag skulle vilja höra det fina pianot lite mer.. sången var låg sa nån, ja det håller jag nog kanske med om men samtidigt så hör jag varje ord som sjungs.. men den kanske kunde vara aningens närmare. Eller inte. Kan inte bestämma mig riktigt. Sen var det nåt sånt där rasselljud som kändes malplacerat tycker jag..

Annars fint, bra jobbat..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion