Forum > Demolåtar

mahan - TIME SIGN

<< < (4/5) > >>

Wernborg:
Fina tajta Bostonaktiga gitarrer. Gött.

Riktigt sjösjuk sång på denna. Körerna svajar ordentligt liksom leaden, mest i början på låten. Sedan ordnar det till sig lite.

Tips för sången: mindre teater och mer rå attityd. (Om det var ett begripligt tips.  :unsure:)

Tyvärr. Din röst/sångstil passar inte alls till denna låten om jag får säga mitt.

Trummorna finemang. Autentiskt.

orjankarlsson:
Tjena. Gitarrerna låter lite yxiga, skulle kunna sitta lite bättre med trummorna. '
Fattade inte alls din sångstil först, men nu fattar jag:
Om man tänker sig att det är en rockmusikal och du står på en stor scen med eldsflammor och en slags skinnkostym och med stora horn på huvet, bredbent och högrest, du stirrar ut på publiken med en intensiv blick och nästan skrämmer åskådarna...DÅ passar sångstilen in skitbra!

:wub:

MaxB:

--- Citat från: orjankarlsson skrivet 29.01.2009, 10:02:23 ---...tänker sig att det är en rockmusikal och du står på en stor scen med eldsflammor och en slags skinnkostym och med stora horn på huvet, bredbent och högrest, du stirrar ut på publiken med en intensiv blick och nästan skrämmer åskådarna...

--- Slut citat ---

Kanonbra förklaring. Jag ser det framför mig.

Bra ljud på guror trummor och sång. Nånting jag vet inte vad, gör att jag inte får in helheten i den musikstil jag känner att gitarrljuden hör hemma i. Känns som att gitarrerna är mer "studiotorra" än de ska vara. Får för mig att de ska vara mycket mer aggressiva i en låt som denna. Här är distgurorna väldigt snälla och välanpassade, har nästan smoking på sig.  :P

Men det finns ju egentligen inget som säger att saker ska passa in i nån mall.

oceanmusic:
Snygg, tajt grund! :)

Dock har jag personligen svårt för den bitvis operaaktiga sången. När sången blir mer "smygande" trivs jag bättre. Men det är som vanligt snyggt rattat och sammansatt.  :) Tror någon nämnde reverb och det skulle sitta bra med ett par koppar reverb här och där på sången.

På ett par ställen känns det som om du inte riktigt mäktar med de högsta tonerna, det blir lite kvävt där.

Rattlesnake:
Lite tyngre och mörkare Mahan än vanligt! Ackordsvängarna är också lite annorlunda och överraskande. Bra, man skall utveckla sin stil. När jag hör detta tänker jag att en baritongitarr inte vore dumt på denna, det blir liksom ett tomt frekvensområde mellan bas och elgura som skulle bli tufft om det tätades till.

Sången låter mufflig i början, låter ungefär som du har en handmick som du håller på att svälja... ;)

Balansen mellan instrumenten i mixen låter helt OK. Det är lite utspritt med gitarrer och stämmor, skulle tro att en gnutta rumsreverb på mastern skull fixa till det.Trummorna spelar och låter bra, dessa kunde eventuellt fått lite utrymme i bredd.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion