Forum > Demolåtar

emu: hope 090204: Cykeln, flabb, marre i kören

<< < (4/6) > >>

Emulator:

--- Citat från: cykeln skrivet 25.01.2009, 15:29:56 ---
Får man en körfil från orsa kanske? :)

Här är en liten snabbskiss i någon slags fil - ör eller kör?
Blev lite mer än en stämma
Om det är något att ha, jobba vidare på så hojta till - likaså om jag gör bäst i att avlägsna den

http://www.box.net/shared/i67m6f7qe6

--- Slut citat ---

kalas! skall ta hem och lyssna :)

--- Citat från: DonJons skrivet 25.01.2009, 15:46:36 ---Det här gillas! Har en lugnande effekt på mig vilket jag behöver just nu :)

--- Slut citat ---

roligt :)  lite småsläpigt med rätt bekanta harmonier var väl ungefär där jag siktade :D

Åsa:
Omisskännlig emu-stil, jag gillar ju sånt här  :)
Ska ge mig på att lägga en stämma till kören jag med så småningom.
En idé jag fick nu, tror det är ganska smidigt om du lägger ut vartefter körstämmor läggs dit, så man har att sjunga emot.. annars kan det ju bli helt galet  :blink:

Emulator:
haha, tackar :)

Ja, vore inte fel att lägga ut dem stötvis, fast lite meckigt att ratta mix varje gång...så kanske i kluster om tre-fyra i stöten? Känner jag damen rätt så lär din stämma bli tongivande i vanlig ordning :D

har fått två stycken stämmor, skall lägga om min sång, och sen mixa in dem o posta här så har vi en bas :)

tack för lyssning!

Emulator:
NU har jag lyssnat cykeln!

Passar alldeles utmärkt :)  orkar du fixa allt på separata filer tro? vore jättekul att mixa in dem så har vi ver2 att lägga här :)

Wernborg:
Surt som fan i leaden. Attityden i överstämman väger upp.

Riktigt smarriga U2-trummor. En pumpande plektrumspelad elbas till detta så... och lite Edge-gitarrer istället för fejkade guror. Ska bli kul att bita i detta hemmavid sedan.

Va kort den var. Meeeer.

Rackarns bra låt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion