Forum > Färdiga produktioner

mahan - Good Enough For Me

<< < (4/5) > >>

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 27.05.2007, 22:05:18 ---Bra mahanistisk låt. ;) Texten dystrare än en Bergman-film.
Svår att kommentera den, så säger bara om musiken att den fastnar efter några lyssningar. Första gången kändes det likgiltigt.  Älskar såna låtar...

Kanske nån som dricker för mycket, lyssnar också, så har du gjort honom/henne en tjänst. Vem vet?

--- Slut citat ---

TAck för lyssningen Per

Jasså "mahanistisk"  :lol: :D :lol: helt nytt begrepp på musikfronten.
Kul att du gillar.
Det är väl mest musiker här som lyssnar och dom dricker väl inte.... eller :P Juste de, vem vet?

h.   Johan

mahan:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 27.05.2007, 23:28:57 ---Tycker som valdez att det är synd att man inte uppfattar vad du sjunger om samt att nyanser går förlorade.

Kanske har Tokai något i att det skulle vara lite midre dist och gröt. Jo, man anar att det skulle kunna låta starkt och bra utan för mycket av "rockprylen". Lite mer naket och avslöjande tror jag hade gjort denna mer rättvisa.

Din röst låter bra där nere i allt som pågor. Lyft fram den.

--- Slut citat ---

TAckar DG!

HAr lärt mig fasligt mycket nytt om att göra musik av er forumister på min korta tid här, så det skall säkert gå att få bukst på denna låt, bara det blir tid över.
Sången ska upp och gröten skall bort, kort o gott. :)

tack för lyssningen

h. JOhan

Toby:
Är det en sång som kompar ett komp?! Svårt att få grepp om denna så som den är mixad nu. Allt är faktiskt en aning grötigt. Basen skulle nog spetsas lite mer. Det känns som det ännu inte är eq-at. I mitt tycke går nog låten lite för långsamt och skulle tjäna på att speedas upp. Då tror jag man skulle få mer fräschör i den. Nu är de lite som ett liveband med en sångare på fyllan.  :D Nä, skojar bara. Jobba på så kan det bli en rockare.
Mvh
Toby

mahan:

--- Citat från: Toby skrivet 13.06.2007, 20:44:52 ---Är det en sång som kompar ett komp?! Svårt att få grepp om denna så som den är mixad nu. Allt är faktiskt en aning grötigt. Basen skulle nog spetsas lite mer. Det känns som det ännu inte är eq-at. I mitt tycke går nog låten lite för långsamt och skulle tjäna på att speedas upp. Då tror jag man skulle få mer fräschör i den. Nu är de lite som ett liveband med en sångare på fyllan.  :D Nä, skojar bara. Jobba på så kan det bli en rockare.
Mvh
Toby

--- Slut citat ---

TAckar Toby!
Har ju int förrän intågningen hit till KR sysslat med studiojobb, nu först av er, tjära forumister, har jag fått en otrolig skolning i detta verkligen krävande arbete, som åxå ger en själv mycket. Denna låt tyckte jag lät fin för 3 månader sen, men nu ska egentligen alla mina låtar ses över, nu med bredare kunskaper.  Jösses vilket filosoferande :P

Men jag tar dina pointer på allvar och på höstsidan skall det tas i på allvar (tror man)
Kul att du lyssnade! :)

h.  JOhan

PoPWerK:
Hej Mahan
Lite Roy Orbison goes Ulf Lundell....

Faan bra hantering av instrumenten. Låten hade blivit riktigt bra om du sjöng om den med lite
tydligate uttal. Jag var på konserten där Ulf Lundell fick gå av....men så illa var inte din låt..men som sagt, omtag av sång.

/Michael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion