Forum > Demolåtar
Örjan Karlsson - Frozen
Emulator:
Skall arret vara så sparsmakat så måste det bli lite bättre. Rösten har en lite lustig klang? lite dovt men vasst ändå :wacko: Kan kanske vara min lyssning?
Låten är fin tycker jag, och riktigt bra sång.
orjankarlsson:
Tack för lyssningar: här är version 2:
(featuring lite varmare sång och annat piano)
http://hem.bredband.net/slide/frozen2.mp3
equality:
Jag tycker detta också är en bra låt med tydlig melodi och en medryckande refräng. Det finns en trevlig enkelhet i låten som också inbjuder till det sparsamma arr du nästan har här. Ver 2 är bättre än 1:an ljudmässigt. Vet inte riktigt vad du har ändrat men bättre blev det men jag gillar ändå inte riktigt förpackningen. Det låter för hårt komprimerat och reverbet på sången och cello gör den svulstigare än vad som passar den lite naiva melodin. Jag gillar däremot pianoljudet som sådant men knäpper lite här och var. Det låter levande i mina öron men av samma skäl som förut tveksamt med "bautaflygeln", upright piano kanske? Föreslår därför en torr mix och mer hemtrevlig vardagsrumskänsla med kanske en blockflöjt kanske i stället cello och de fina salonger du har placerat låten i.
orjankarlsson:
Tack för tips och lyssningar, nu är jag uppe i version 3 och låten tog en liten annan vändning men jag gillar den:
http://hem.bredband.net/slide/frozen3.mp3
:P
Harmonica mike:
Oj så fint detta var!
Jag faller som en fura.
Liten petitess:
"What would you say if I woke up next to you"
"next to you" känns forcerat och stressande i ett annars så snyggt arr och melodi.
"What would you say if I woke up with you",hade jag sjungit om det är grammatiskt korrekt.Det skulle lugna ned fraseringen innan nästa fras då det är så många ord som skall in.
Liten tanke bara som du inte behöver fästa så stor vikt vid..
Snyggt jobbat i övrigt.
EDIT:
Medans jag skrev svar på version2 så slängde du upp trean..Den sågar jag rakt av.Tillför inget i det vackra utan skickade allt i en utförsbacke med en hiskelig fart.Jag hade behållit glöden i version2 och kanske vidareutvecklat den med andra klassika instrument/arr/mer verser etc..Ifall låten behöver vara längre,,?
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida