Forum > Demolåtar
Örjan Karlsson - Frozen
Åsa:
version 3...
Jag har haft den på repeat ett tag här nu.
Velar väldigt här. Tyckte först att det var den mer sparsmakade varianten som var den "rätta" men efter ett antal lyssningar så vet jag inte alls. Jag gillar verkligen version 3 också. Ingen hjälp på traven här från mig då alltså, bara att båda varianterna funkar för mig :) Rätt kul att höra att exakt samma grund kan ta så olika former.
orjankarlsson:
Jo, den tog ju lite oväntad vändning i natt tack vare lite päronkonjak, men jag gillar verkligen version 3, kommer nog att ta version 2 vidare också, tack för lyssningar! :wub:
Och ett speciellt tack till Harmonica mike för formuleringen: "skickade allt i en utförsbacke med en hiskelig fart", ska lägga den på minnet för eventuellt framtida bruk! B)
Harmonica mike:
Jo jag hittade en användbar formulering.. :D
Men du skall inte bara lyssna på mig,tycker de andra att det låter bra - kör! Sen har man en egen ide´om hur det bör låta,den skall man vårda.Jag kanske ändrar mig om trean då du snickrat lite på den versionen,men efter att ha hört det vackra i tvåan så fick jag en smärre chock - det kan ju bero på att konjak var inblandat ,trean hade lite för mycket ekfats karaktär :)
Dona vidare med låten,vi får se om du kan övertyga mig om att du är på rätt spår..
En bra kritiker säger vad han tycker och kommer med konstruktiva lösningar,jag tycker du har allt du behöver som utgångs läge i tvåan.Lite mer klassiska ingredienser där samt ett stick en vers till eller nåt - ja då kan det bli hur bra som helst.IMOP då givetvis..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida