Forum > Demolåtar

equality - Someone

<< < (12/13) > >>

Dividend:
Ok, bara rädd att du skall råka göra låten sämre ;)

asti:
Det här är väl bland det svåraste man kan ge sig på - att sjunga soul-låtar som skulle passa för Van Morrison!
Jättefint piano, förutom lite tveksamhet i sticket, där det också går över i en aning jazzliknande tongångar, som bryter lite. Upplever virvelslaget lite högt på några ställen. Trummor och bas låter bra och en hammondorgel med Leslie skulle ju sitta fint! Lite blås hade säkert lyft låten ytterligare, men det är nog bra att pröva sig fram så att det inte blir överproducerat. Sång och kör tycker jag du fått till riktigt bra! Det här skulle jag själv aldrig gå iland med! Bra jobbat!

equality:
Wernborg: När du säger det så är det ju klart som korvspad, trummor i pop och bas i jazz. Du har sån järnkoll... :P
Kanske skall vispas till detta då. Tyckte den lalliga figuren satt fint.  -_- Ok testar att dra ner den en oktav.
Divid: Med femettan menar du?
asti:  Säg inte det. Projektet är långt från i hamn. Med din bredd tror jag du fixar det mesta. Blås och Hammond noterat och finns på åtgärdslistan.

Tack till alla som lyssnat och kommenterat! Släpper denna ett tag nu. Vill hinna feedbacka andras alster och är lite tom i huvudet. Tar upp denna snart igen med hammond, tjejkör, elgitarr, ny vers och då.. då j-lar!  :P :D

Dividend:
(fel tråd)

djonas:
Grymt skön lirat. Gillar stuket soft och laid back. =)
Lead sången gillar jag men är lite mer osäker på körerna. Hade varit att kanske blanda in lite feminiman inslag på sången här, bara en tanke.
Keep it up!
Mvh // djonas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion