Forum > Demolåtar
equality - Someone
Dividend:
Å andra sidan är mixen ganska ointressant
Känslan går fram, speciellt efter ett par lysssningar.
Det är liksom poängen..
Dividend:
Äh jag bara gillar låten...
Men... Klart det alltid går att förbättra...
Vi kanske alla skulle börja med 5.1 inspelningar? :unsure:
equality:
Dividend: Tycker jag måste slita låtarna oerhört för att få det att låta någorlunda och inte säkert det blir bättre heller. Ibland går nåt förlorat på vägen, känslan kanske om det fanns nån sån. Tack för att du ville följa denna. 5.1 är nog inte så långt borta.
1up: Introt skall bli lite annorlunda. Kul att du gillar pianot. Har ändrat lite i det. Thnx.
Rattlesnake: Hammond och förlängning noterat. Thnx Rattlet men det blir knepigt med förlängning.
Återkommer Eggh.
equality:
--- Citat från: egghuvud skrivet 26.01.2009, 16:35:43 ---Mycket snyggt. Det är något med mixen som är svårt att sätta fingret på. Undrar hur det skulle se ut under en spektrumanalys. Tror att det saknas något i det nedre mellanregistret eller övre basregsitret. Sången är lite mellanregistrigt vass. Den borde få lite mer djup. Det kan ha mer reverbet att göra det är ju möjligt att det är det som är vasst. Ibland känns det som att instrumenten basen och pianot stjäl plats av sången... eller hmmm.
Trummorna låter snyggt, men är väldigt torra i förhållande till resten av kompet. Det låter som de sitter i olika rum och spelar.
Annars är arrangemanget bra, körerna fräcka och det är en smaskig låt. :)
--- Slut citat ---
"Smaskigt" var ordet. Risken är väl att att sånt här också blir svulstigt och pretto om man lägger på för mycket men samtidigt en stor del av fascinationen med att göra egen musik: man vet inte riktigt vad finns runt hörnet om man gör si men inte så. Arrmässigt tänkte jag därför prova några grejor till med tjejkör, gura, hammond och brass kanske. Har rattat lite eq och reverb efter dina synpunkter men låten är långt ifrån klar och jag begär nu därför tjänstledighet från mitt arbete en månad för att bli klar med denna. Nejdå, skämtar bara men man måste lida pin för att bli fin och helt klart gäller detta hemmaproducerad musik. Tack för bra kritik och hoppas du vill lyssna igen när det hela är så att säga klart. :rolleyes: :)
Wernborg:
Har nog missat några versionen här. Sist jag lyssnade var det elbas. Kontran funkar fint för det mesta. Lite för framträdande kanske. Känns nu också som två helt olika produktioner när det gäller trummor och bas. En processad popproducent och en traditionell jazzdito?
Går det att minska strängrasslet på basen? En figur på basen nån oktav upp låter helgalet också. Skippa den helt om jag får bestämma.
Bra bra!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida