Forum > Demolåtar
equality - Someone
Dividend:
Nä inte Jimi, jag som är ute och reser. Nån annan...
Men det spelar liten roll för nu börjar det komma i hamn tycker jag :)
Inte mycket till kommentar, men vad gör man.. Alltid kul att du lyckas ta hem det varje gång! (Man vet liksom att det blir bra i slutändan, medans det fortfarande låter...demo..) Inte alla förunnat :)
1up:
Inledningen lite trevande måhända. Det kompenseras med pianoliret som är näring för själen! Sången känns ok, den kan lyftas närmare. Mindre reverb?
Gillar basen och ljudet.
Utgå ifrån pianoliret och bygg vidare är mitt tips. Styrkan finns i pianot. :wub:
Rattlesnake:
Jag tycker det här låter skönt och färdigt. Jättefin ljudbild, som är öppen och klar på alla sätt.
Synd att den är så kort, den borde komma tillbaka efter det här slutet med någon minut solospel, och gärna en hammond som sagt. Sedan en lite mer sång och slut. ^_^
equality:
Eko: Jo basen fladdrade iväg alldeles förut. Bättre att synkopera på sång och andra instrument i stället (tror jag) och här finns ytterligare att gör med pianot.
karl:GK från dig väger tugnt. Tack!
Max: Mycket hedrande att du vill spara på denna version. Jag tror ändå det är mycket kvar att göra. Stort tack i vilket fall!
egghuvud:
Mycket snyggt. Det är något med mixen som är svårt att sätta fingret på. Undrar hur det skulle se ut under en spektrumanalys. Tror att det saknas något i det nedre mellanregistret eller övre basregsitret. Sången är lite mellanregistrigt vass. Den borde få lite mer djup. Det kan ha mer reverbet att göra det är ju möjligt att det är det som är vasst. Ibland känns det som att instrumenten basen och pianot stjäl plats av sången... eller hmmm.
Trummorna låter snyggt, men är väldigt torra i förhållande till resten av kompet. Det låter som de sitter i olika rum och spelar.
Annars är arrangemanget bra, körerna fräcka och det är en smaskig låt. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida