Forum > Demolåtar

equality - Someone

<< < (8/13) > >>

cykeln:
Lyssnar igen - tänker
det gäller att få ihop bas och trummor för att få det grundsväng som piano och gospelkören skall vila på
Nu är det lite mer fritt åt det jazziga hållet
Men vad vet jag??

equality:

--- Citat från: cykeln skrivet 24.01.2009, 14:29:31 ---Lyssnar igen - tänker
det gäller att få ihop bas och trummor för att få det grundsväng som piano och gospelkören skall vila på
Nu är det lite mer fritt åt det jazziga hållet
Men vad vet jag??

--- Slut citat ---

Du har rätt. Nåt fel är det.  :blink: :huh:

Eddi:
Trodde aldrig att jag skulle komma med en sådan här kritik till en EQ-låt men det gör jag antagligen för att den är så bra. Alla instrument och röster är numer helt ok - ja helbra helt enkelt. Men trummorna är så processade så att det hela blir lite spretigt jag kan dock inte peka ut något som hamnat på fel plats eller fel ljudhöjd. Jag kan tänka mig att en orgel över det hela skule limma ihop allt på ett bra sätt. Orgel eller synt.
Tja en idé i alla fall
Gillar låten
Eko

karl:

--- Citat från: karl skrivet 22.01.2009, 23:42:57 ---Lite som "people get ready"...lite diffusa körer och framförallt avsaknad av det feminina vokala....lite famlande svängar men du har ju ramen klar och styr upp allting så är du hemma...
Allt gott / karl

--- Slut citat ---
menar nog att basen inte riktigt tar kommandot och det känns lite famlande men du har ju adressen till VaCum så.....;)

equality:

--- Citat från: Eko skrivet 24.01.2009, 21:53:19 ---Trodde aldrig att jag skulle komma med en sådan här kritik till en EQ-låt men det gör jag antagligen för att den är så bra. Alla instrument och röster är numer helt ok - ja helbra helt enkelt. Men trummorna är så processade så att det hela blir lite spretigt jag kan dock inte peka ut något som hamnat på fel plats eller fel ljudhöjd. Jag kan tänka mig att en orgel över det hela skule limma ihop allt på ett bra sätt. Orgel eller synt.
Tja en idé i alla fall
Gillar låten
Eko

--- Slut citat ---

--- Citat från: karl skrivet 25.01.2009, 00:15:02 ---
--- Citat från: karl skrivet 22.01.2009, 23:42:57 ---Lite som "people get ready"...lite diffusa körer och framförallt avsaknad av det feminina vokala....lite famlande svängar men du har ju ramen klar och styr upp allting så är du hemma...
Allt gott / karl

--- Slut citat ---
menar nog att basen inte riktigt tar kommandot och det känns lite famlande men du har ju adressen till VaCum så.....;)

--- Slut citat ---

Bussigt Eko och karl att följa denna. Tyckte inte hänget eller gunget fanns och det skall det väl vara om det skall få kallas soul eller gospel? Trummorna är väl rätt schyssta ändå? Rådgjorde även med VacUm som är suverän bassist bl a och kom fram till att basen och pianot stressade alldeles för mycket. SÅ NU har jag skalat av en massa överflödiga bastoner, lagt pianot så sent så att taktstrecken fullkomligt bågnar i högerkant. Även sjungit in ny text. Pianopartiet är fortfarande för långt och i andra delen vill jag ha ett sjunget stick men måste nog lämna denna ett tag nu.
Skulle vara kul med gura, hammond, blås och tjejkörer också, bara att det tar SÅN TID!  :o :mellow: :ph34r:

edit: Version 58 högst upp.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion