Forum > Demolåtar

equality - Someone

<< < (6/13) > >>

equality:
stajo: Tack Staffan. Uppdaterar den fortlöpande men har rätt mycket kvar att fixa.
Silverpilen: Kul att hmm:andet gillas. Rätt mycket jobb kvar med denna. Välkommen att lyssna igen när den är klar.
Emulator: Tänkte lite tjejstämmor också. Repriserad refr på slutet är nog bra liksom brass. 3:e och 6:e åttondelen vet jag inte om jag får till. Ska testa. Tack för trevlig och jättebra feedb!
Harmonica mike: Tack för att du lånar ditt öra till detta Micke! Bra att det blir bättre men rätt mycket kvar ändå tycker jag.
Ocean: Ytterligare förändringar kommer. Tack för digget!
karl: Stuket liknar mycket "People.." men knappast melodin väl?
Famlet hör inte jag men kan ju inte säga att jag lyssnar "opartiskt" längre. Pianodelen blir nog kortare med sång på första vändan iaf och då tror jag att det blir stabliare. Tack för comments.
cykeln: Kul att du tycker det går åt rätt håll. Långt till mål men lite varje dag så kanske...  :rolleyes:

Tokai:
Det låter rätt så otajt på sina ställen måste jag säga. Och jag som inte ens hört första versionen! Varför är gitarren borttagen i sticket/solot? Jag gillar din röst. Den har en slags grinig attityd i positiv bemärkelse.
Och visst låter det som en annan bekant soullåt. Det gäller bara att ändra lite här och där och så har du en egen låt. Håller själv på med några soullåtar som ska låta så där klassiskt som dom gjorde förr: Marvin Gaye, The Tempations och The Four Tops, t. ex. och vet att det är grymt svårt att få till samma sväng med midi (fast jag tror du spelar riktig bas?)

equality:

--- Citat från: Tokai skrivet 23.01.2009, 19:38:59 ---Det låter rätt så otajt på sina ställen måste jag säga. Och jag som inte ens hört första versionen! Varför är gitarren borttagen i sticket/solot? Jag gillar din röst. Den har en slags grinig attityd i positiv bemärkelse.
Och visst låter det som en annan bekant soullåt. Det gäller bara att ändra lite här och där och så har du en egen låt. Håller själv på med några soullåtar som ska låta så där klassiskt som dom gjorde förr: Marvin Gaye, The Tempations och The Four Tops, t. ex. och vet att det är grymt svårt att få till samma sväng med midi (fast jag tror du spelar riktig bas?)

--- Slut citat ---

Tack Tokai. Jo det är väl knepigt med en genre som man inte har med sig sen koltåldern. Gitarren har jag helt enkelt inte hunnit lägga klar. Därför är den inte med överallt. Låten är långt ifrån färdig men tycker jag nu har "mandat" härifrån att köra klart. Den kändes bara så ätt för mig.... Kul att du du tycker rösten funkar. Själv är jag inte så nöjd med mig själv som sångare, på väg att sparka mig flera gånger. Vore kul att få det att låta klassiskt soul. Likheten är väl med Curtis Mayfields People Get Ready menar du? Jag får väl leva med det om han inte stämmer mig. Kul att du sysslar med den här typen av musik som jag bara älskat ända sen jag hörde Otis Redding första gången när brorsan lyssnade på radiopiraten Radio Caroline 1967. Otajt tycker jag inte om att det låter och fattar inte riktigt var? Om det är sista wohoooh-grejset i refrängen gillar jag att bandet släpar efter nån fjärdedel där jämfört med kören. Men det är kanske andra ställen du menar?

mahan:
Tjou EQ!
Skön popsoul, får lite gospel vibbs.
Uppskattar stämsången hårt, bra jobbat med dom.
Kompet sitter så där.... saknar en B4:a på några ställen kanske.
Pianot lite otajt men får klart godkänt, trummorna ligger där dom ska.
Det som drar ner poängen är basen, allt annat låter live o glatt men basen... låter för mycket MIDI, tror jag..
Visst har den fläskigt o snyggt sound men ingen variation, den kör lixåm rakt igenom, here I come! ;)

Du hittar säkert en riktig bas till detta och det kommer att lyfta detta styckke rejält uppåt!
Kör hårt, låten e bra och känslofylld, och skulle du ännu få dom fem sista takterna att komma ner i tempo till en snygg final ja då sitter detta verkligt snyggt! :)

h.  johan

Tokai:
Har lyssnat igen. Otajt är nog bara på slutet - trodde att låten skulle fortsätta lite längre. Men det är det här med basen som är väldigt dominant i din låt. I gamla soullåtar hörs den men med mer mellanregister, tror jag.
Att basen är supertajt är A och O i soulmusik. Kanske därför jag tyckte det var lite, ja alltså.... Nu påstår Mahan att den är midi och jag som trodde den var sas riktig. Då är det en annan femma. Levande bas kan vara svårt att fixa rytmiskt om man inte har en jävla bra känsla för soul - midi är det enklare - eller ska jag säga svårare - ............ knepigt

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion