Forum > Demolåtar

equality - Someone

<< < (4/13) > >>

Dividend:
Trevligt. Låter lite som... en låt jag har i bakhuvudet.. Jimi, eller nån.. *-)

I alla fall en ansats som heter duga.. Nån falskton på sången, men det är ju bara att lägga om. ;)

Trevligt!

equality:
Eko: Bra synpunkter! Sången är kass och skall tas om helt och hållet.
oceanmusic: Skulle behöva dunderhonung just nu. Annan gura blir det så småningom. Thnx JT.
Wernborg: Jättebra tips! Tnx Wernis!
cykeln: Mer körer? Uj, uj, skall försöka. Ny gura - yes. Warren Zevon  :wub: yes! Vilken låtskrivare och artist!
MaxB: Bra tankar om gunget, vore kul att få till. Tack för din sista mening. Vore väldigt fascinerande!
Dividend: Jimi Hendrix?? Som sagt sången... :huh: Tnx Per!

stajo:
En låt som har enorm potential för att upprepa vad någon sa.
Kanonmelodi som känns så enkel och självklar, precis som jag vill ha det.

Strukturen är bra som den är, jobba istället med att få bort stelheten som jag tror  beror på trummorna på något sätt. Vet inte om jag gillar den distade gitarren, tror hellre på något orgelljud.
skitskön alltså

Silverpilen:
gillar låten, skön känsla, kan inte säga så mkt om instrumenteringen för det är inte riktigt mitt område ;) men gillar låten och hmm:andet är riktigt skönt !

Emulator:
tycker det är riktigt skönt det här! Körerna låter smaskiga, men jag saknar lite mer gospel där. kanske några stämmor till, och kyrkoreverb. Svarsång vore inte fel under ett gäng upprepade reffar mot slutet.

Distguran stannar, men får gärna kompletteras av en odistad dito som spelar på ¨3e och 6e åttondelen, lite så småsynkopt, med ett tillslag.

Någon brassfigur skulle inte skada heller tror jag.

Kul att höra från dig! Du brukar alltid göra dessa små avstick från visorna, bagatellisera dem som "experiment" och lägga ner :lol:

Kör klart dem! De är ofta dina riktiga pärlor :)

bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion