Forum > Färdiga produktioner

WERNBORG - Off to work

<< < (2/8) > >>

ynot:
fan riktigt bra stefan gillar upplägget o sångmelodin mycket bra balans i mix o arr oxå bland det bästa från mr W i min mening..

tony

Ola:
skön låt.  lite T P känslor får jag

det ända som störde mig var lite för mycket slide byt ut någon till vanligt lir

bra jobbat
mvh

Wernborg:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.01.2009, 01:35:12 ---Tjenare.

Jo men det här var bra! Låter lite som om du flyttat till Louisiana från New Orleans,if you get the point.. ;) :D
Nu vill jag bara se att du drar dig lite mot Texas och sedan Chikago så är säcken ihopknuten  :)

Tycker att det finns inte mycket att tillägga om mixen,det låter bra - vilsamt för öronen..Men där kom det en sologura som var lite annorlunda i ljudbilden,kanske lite för mycke av nån mysko effekt på den..I övrigt låter det riktigt bra,och liret...ja liret...är som vanligt toppklass!

Det får bli hatten av gånger fem för detta gillade jag.

Snyggt jobbat Stefan!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---
Tackar ödmjukast. Sologitarren ja. Hmm. På den hamnade nog en flanger. Kanske ska backa den något ja.

--- Citat från: Larsson skrivet 20.01.2009, 01:35:26 ---tycker det låter toppen, sätter du sången tightare
så är du hemma ,slide fillsen blir lite tjatiga efter ett tag
men de kanske åxo läggs om för att svara på  nästa sång tagning?

skön låt, bra spel & mycket personlighet i din röst
/Larsson
:)

--- Slut citat ---
Sången lägger jag om ja. Kanske går in och rensar lite i slidetracket.
Tack.

--- Citat från: equality skrivet 20.01.2009, 01:36:00 ---Vaddå slasksång, låter bra! Slajd är tufft. Låter väldigt Amerikanskt. "My car is my morning temple." Men det kan ju vara var som helst på jorden numera. Skön låt, gillar det långdragna, avvaktande 7-ackordet och sticket med sina maj-ackord, schysst. Elguran på solot har lite märkligt, tunt ljud men det var rätt fräckt. Bra proddat, bra lir. Låter helt färdigt för någon av the album stations over there on the west coast.    

--- Slut citat ---
Jofan slasksång. Att sjunga förstatonen i en låt helfalskt köper jag inte.  :lol:
Texten kom till första veckan på semestern i somras och tonsattes lite i omgångar under hösten. Solot igen. Flanger som sagt. Kanske inte högsta mode.  :lol:

--- Citat från: Eko skrivet 20.01.2009, 07:13:40 ---Helbra låt bra arr på allt utom då just den där sliden. Det låter som om du har tagit med en kusin från landet därför att han hade slidegura.... den gör inga figurer eller något den bara låter. Hade hellre hört ett lite bluddrande gitarrspel som ligger lägre och som förstärker den fina melodin och sången. Efter 166 på spelaren så händer något och det gillar jag trots allt.

Det kan vara så att jag har hört lite myckewt slide på sistone förstås - smaken är som baken etc.

Eko

--- Slut citat ---
Ja det var min Chrome-kompanjon Emulator som lurade in mig i slideträsket inför vårt nästa projekt där slide kommer inneha en av rollerna. Har ju aldrig förr spelat det men tycker ändå att det funkar för det mesta. "Den bara låter..."  :lol: :lol: :lol:

--- Citat från: ynot skrivet 20.01.2009, 14:19:09 ---fan riktigt bra stefan gillar upplägget o sångmelodin mycket bra balans i mix o arr oxå bland det bästa från mr W i min mening..

tony

--- Slut citat ---
Bästa säger du  :wub:

--- Citat från: Guran skrivet 20.01.2009, 14:20:26 ---skön låt.  lite T P känslor får jag

det ända som störde mig var lite för mycket slide byt ut någon till vanligt lir

bra jobbat
mvh

--- Slut citat ---
Borde kanske fatta vem T P är, men du får hjälpa mig där. Ska nog som sagt sovra i slidespåret något.
Tack

Bra feed. Nåt mer?

Harmonica mike:
TP..

Förmodligen Tom Petty.. :)
Ren gissning iofs..

Mike

egghuvud:
Jättesnyggt. Jag gillar verkligen det här. Snygga harmonier väl utnyttjat. Bra arrangemang. Sången kanske skulle fram ett snäpp. Det låter som att det är lite krig i något register och att det saknas något i mixen, men jag ka inte riktigt sätta fingret på det. Sliden är bra men lite vass och kompgitarren skulle kunna höras lite mer eftersom det är ett så fräckt riff. Det kommer bort lite nu.
 :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion