Kontrollrummet

Guitar Hero trummor Midi out?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Hejsan

Jag såg att mina guitar hero trummor har midi ut.....vart lite intresserad att veta om det går att koppla in det i ljudkortet å köra trummor genom typ EZ drummer?



Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Om det är riktig midi så ja.

Krävs en midiingång på ljudkort eller en midisport eller liknande.
Har inte själv provat, men se till att du har ett ljudkort som klarar asio, så det inte blir ohållbar latency.


Utloggad Moist

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
Midi-ut på GuitarHero trummorna? haha... fan det är ju stenhårt ju! Då måste jag skaffa mig sådana!


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Midi-ut på GuitarHero trummorna? haha... fan det är ju stenhårt ju! Då måste jag skaffa mig sådana!


Ja...alltså jag bara måste testa...ska köpa mig en MIDI kabel....fan va ball om det funkade.....haha


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Midi-ut på GuitarHero trummorna? haha... fan det är ju stenhårt ju! Då måste jag skaffa mig sådana!


Ja...alltså jag bara måste testa...ska köpa mig en MIDI kabel....fan va ball om det funkade.....haha
Du har inte sagt vilket ljudkort du har. Bara du har midi-ingång och ingen latency så ska det inte vara några problem.


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Midi-ut på GuitarHero trummorna? haha... fan det är ju stenhårt ju! Då måste jag skaffa mig sådana!


Ja...alltså jag bara måste testa...ska köpa mig en MIDI kabel....fan va ball om det funkade.....haha
Du har inte sagt vilket ljudkort du har. Bara du har midi-ingång och ingen latency så ska det inte vara några problem.


Präsis... bara midi-in finns så borde det gå bra :)

(känns lite väl inskränkt om GH-trummorna körde nått annat prototoll... men inte helt osanolikt...) isf ska det gå att lösa med 3-parts program som översätter till midi :)
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Midi-ut på GuitarHero trummorna? haha... fan det är ju stenhårt ju! Då måste jag skaffa mig sådana!


Ja...alltså jag bara måste testa...ska köpa mig en MIDI kabel....fan va ball om det funkade.....haha
Du har inte sagt vilket ljudkort du har. Bara du har midi-ingång och ingen latency så ska det inte vara några problem.


JAg har ett presonus Firebox..


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Men det är skitbra :)
Inga problem.

Midiout till Midiin

Sen koppla en kanals utgång till ez...och samma kanals ingång till Presonus


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Står det uttryckligen att det är en MIDI-kontakt, eller är det bara en kontakt som ser ut som en MIDI-kontakt?? DIN-kontakter används ju inte bara till MIDI, utan även till en massa annat...



Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Står det uttryckligen att det är en MIDI-kontakt, eller är det bara en kontakt som ser ut som en MIDI-kontakt?? DIN-kontakter används ju inte bara till MIDI, utan även till en massa annat...

Det står att det är midi out...läre ju bara testa :D
haha


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Så, hur har det gått?
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Coolt! Enligt Wernborgs länk verkar det dessutom vara på gång en bättre version av trummorna som även stödjer velocity...


lnetzel

  • Gäst
Vi har ett Guitar hero World tour på jobbet (fullt paket med gitarrer och trummor och mick) ... det finns en midi kontakt på trummorna och det står Midi IN på den. Midi IN?! Det finns ingen Out eller Through.. bara en IN. Antar att dem menar Midi Out?


Utloggad ante

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
Vi har ett Guitar hero World tour på jobbet (fullt paket med gitarrer och trummor och mick) ... det finns en midi kontakt på trummorna och det står Midi IN på den. Midi IN?! Det finns ingen Out eller Through.. bara en IN. Antar att dem menar Midi Out?

Har jag sett fel så blir ju denna tråd otroligt pinsam.... :blink:


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Fast MIDI In på en controller känns väl iofs ganska så osannolikt...??


lnetzel

  • Gäst
Hittade denna text... pratar visserligen om Rock band men ändå... att låta Midi IN ge expansionsmöjligheter så som dubbelkick eller fler cymbaler.

"Wired is reporting that at E3, Guitar Hero director Brian Bright confirmed that Rock Band (the original one) instruments would not only work fine with Guitar Hero: World Tour, but that you could use any electronic drum set with the game as it will ship with a MIDI connection on the back of the drum kit.

This also allows for the addition of another bass pedal if you want to play dual-bass drums. This news flying in the face of Rock Band 2’s almost unchanged drum setup that will allow for 2 cymbals to be added for another $30 or 40 fee for the accessories post-purchase."

men sedan hittade jag även dessa..

http://www.gamespot.com/wii/puzzle/guitarheroiv/show_msgs.php?topic_id=m-1-47680437&pid=944203

http://redoctane.custhelp.com/cgi-bin/redoctane.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=21748&p_created=1225236414&p_sid=r-YqIIhj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD01MjgsNTI4JnBfcHJvZHM9JnBfY2F0cz0

Vilken verkar ge möjlighet att Fine Tune:A trumsettet via PC.
O