Kontrollrummet

Ocean Music & Jonte - Forest of Chanting

gäst · 16 · 2549

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Hittade detta samarbete från ett par år sedan. Jag lade grunden och bad Jonte lägga förutsättningslös flöjt. Det hela blev detta meditativa stycke. Lite Björn J:son Lindh blandat med Ralph Lundsten.

LÅTNAMN:Forest of Chanting
GENRE: Meditativ
LÅTLÄNGD: 8.38
KOMPOSITÖR: JT
PRODUCENT: JT
EV. MEDVERKANDE: Jonte
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3   
« Senast ändrad: 19.01.2009, 18:28:11 by oceanmusic »



Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Tycker det låter som lite visslingar a la Jan Lindblad där i början :)

Schysst flöjt, kanske lite väl 'dramatisk' med flöjten för att meditera till men helt klart meditativ och 'avslappande',
spara denna i 'avslappningshögen' om jag får :)



Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag har inget att säga om hantverket och flöjten är schysst, men det händer lite för lite för mig efter halva tiden.

Nog mer mitt problem än ert :)
« Senast ändrad: 20.01.2009, 11:34:49 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


oceanmusic

  • Gäst
Tycker det låter som lite visslingar a la Jan Lindblad där i början :)

Schysst flöjt, kanske lite väl 'dramatisk' med flöjten för att meditera till men helt klart meditativ och 'avslappande',
spara denna i 'avslappningshögen' om jag får :)

Tack Flabb! :)
Det är nog mer HalionOne än Hr Lindblad. Dramatik är inte alltid icke avslappnande.  ;)

wow det här gillade jag, japp det här sparas! B)

Kul att diggade Synth, tackar! :)

Jag har inget att säga om hantverket och flöjten är schysst, men det händer lite för lite för mig efter halva tiden.

Nog mer mitt problem än ert :)

Tack Dividend! :) Jo, more is less ibland... ;)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 401
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra jobbat JT! Efter-jobbet-musik för mig helt klart, sjunker ner allt längre i fåtöljen och liksom glömmer tid och rum efter ett tag men det tar några minuter. Därför är nog tur att dina låtar är långa (jag brukar vara glad om jag får ihop till två minuter). Det finns något tidlöst över en soloflöjt och Debussys Syrinx lyssnar jag alltför sällan på, kom jag på nu.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Snygg flöjt
Påminner lite om   Prélude à l'après-midi d'un faune av Claude Debussy
Meditativ musik att sjunka ner och bort till
Flytande, svävande
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Det är inspirerande att spela till dina ljudlandskap! Bra mix också :)
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad Silverpilen

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 123
    • Visa profil
riktigt skönt detta, jag förflyttar mig både till de småländska skogarna och till nåt risfält i kina, :D till kina främst innan mattan kommer in  :) härligt att segla bort ett tag //


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
För mej är det här stort och mäktigt,vilken rymd... planetarisk musik :rolleyes:

Enormt vacker flöjt här från Jonte och du J.T ringar in den så pietetsfullt, tänker nu på Cosmonova, det här skulle verkligen passa in till nån av deras filmer ju :wub:

Storslaget som bara den.

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


oceanmusic

  • Gäst
Bra jobbat JT! Efter-jobbet-musik för mig helt klart, sjunker ner allt längre i fåtöljen och liksom glömmer tid och rum efter ett tag men det tar några minuter. Därför är nog tur att dina låtar är långa (jag brukar vara glad om jag får ihop till två minuter). Det finns något tidlöst över en soloflöjt och Debussys Syrinx lyssnar jag alltför sällan på, kom jag på nu.

Tack Equality! :) En stor del skall tillfalla Jonte som framförde sin flöjt på ett mycket "passande" och vackert sätt. Kul med Debussy associationen. :)

Längden känns bra, kul att du håller med. Korta avslappningslåtar får förmodligen motsatt effekt missstänker jag.  :huh:

Snygg flöjt
Påminner lite om Prélude à l'après-midi d'un faune av Claude Debussy
Meditativ musik att sjunka ner och bort till
Flytande, svävande

Tack cykeln! :) Åter en Debussy där! :)

Det är inspirerande att spela till dina ljudlandskap! Bra mix också :)


Jonte, det är jag som ska bocka och tacka! :) Denna låt är ju "skyldig" till att jag fn hyr en tvärflöjt som jag försöker lära mig att traktera. ;) Kanske blir det mer samarbete?

riktigt skönt detta, jag förflyttar mig både till de småländska skogarna och till nåt risfält i kina, :D till kina främst innan mattan kommer in  :) härligt att segla bort ett tag //

Tack Silverpilen, härliga bilder! :)



För mej är det här stort och mäktigt,vilken rymd... planetarisk musik :rolleyes:

Enormt vacker flöjt här från Jonte och du J.T ringar in den så pietetsfullt, tänker nu på Cosmonova, det här skulle verkligen passa in till nån av deras filmer ju :wub:

Storslaget som bara den.

/Marr

Tack Marr! :) Cosmonova vore mäktigt att se och höra denna låt på. :)

Originalet gjordes med en samplad flöjt och lät ok men vilket enormt lyft det blev med Jontes tvärflöjt!  :D
« Senast ändrad: 21.01.2009, 12:34:48 by oceanmusic »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Cosmonova nästa Jonte och OM illustrerar de härliga 3d-filmer vi vill se mer av!!!

Ja, det är bra ljud i pipan från Jonte. Fint samarbete!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Sköna klanger och kontemplativt värre! Vaknade av att jag slog näsan i tangentbordet. :D
Nej skämt åsido, jag somnade inte - vacker musik som passar utmärkt till t.ex en film om gryningen i en regnskog?
Väldigt snygg flöjt, men även fina bakgrundsklanger.
/Asti


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
mer ljudsamling än något annat. Kontemplativt, jopp :)

Dock svårt att tycka något om om man inte är i rätt stämning :)

får återkomma när det inträffar.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


oceanmusic

  • Gäst
Cosmonova nästa Jonte och OM illustrerar de härliga 3d-filmer vi vill se mer av!!!

Ja, det är bra ljud i pipan från Jonte. Fint samarbete!

Tack MaxB! :) Cosmonova dyker upp igen där! Kanske ska gå och se en film och ha musiken i lurar? ;)

Sköna klanger och kontemplativt värre! Vaknade av att jag slog näsan i tangentbordet. :D
Nej skämt åsido, jag somnade inte - vacker musik som passar utmärkt till t.ex en film om gryningen i en regnskog?
Väldigt snygg flöjt, men även fina bakgrundsklanger.
/Asti

Tack Asti! :)
Börjar konvergera mot någon slags Amazonasfilm med mycket dimma och stillsamma kameraåkningar. :)

mer ljudsamling än något annat. Kontemplativt, jopp :)

Dock svårt att tycka något om om man inte är i rätt stämning :)

får återkomma när det inträffar.

Tack Emu! :) Och du har så rätt, ljudlandskap är det. Men det är ju trots allt det som jag pysslar med MLL, Meditativa LjudLandskap. ;)