Forum > Färdiga produktioner

Örjan och Åsa - One wish

<< < (6/10) > >>

orjankarlsson:
Tack igen för lyssningar: Harmonica: Tack för dina åsikter! Dom andra låtarna vi gjort är mer traditionella i sin struktur; och dessutom längre, jag ville göra denna med en liten "unplugged", lättare känsla, lite mer avskalad och lite luftigare till både sound och arr: den kommer nog att passa bra med dom 2 andra låtarna vi lägger upp sedan, förhoppningsvis kommer det lite pedal steel och dobro och piano på dom: sen slänger vi upp dom med.

:P

Tokai:
Bra mixat. Låter varmt och analogt. Själva låten är bra men känns lite upprepande, känns som att den bara loopar runt. Men det är tydligen medvetet. Vet inte varför. Man kan variera en låt på tusen olika sätt utan att ändra harmonierna. Behövs nog inget stick, mer kanske en förändring i arrangemanget. Plocka ner lite och sen dra på mot slutet, lite som HM säger, kan bli kanon. Åsa:s sång är pricket över i:et - utan den hade låten blivit fattigare. Gott hantverk!

max:
Det här var riktigt bra! Härligt catchig melodi och bra sång från båda, dessutom snyggt producerat :)
Tycker inte att låten var så enformig, kan tänka mig att den passar utmärkt på en skiva då helheten med de andra låtarna gör att den inte upplevs som enformig.
Kommer lyssna mer på den här! Bra jobbat!

mahan:
Tjou ÖrjanÅsaSven!
Ett bra början som låter en vänta på nåt stort, som dock inte riktigt kommer. Bra sväng o bra sjunget men arret kunde kunde få en tanke till. Nu låter det lixåm lika genom hela låten, ingen variation. Ni har hittat en skitsnygg riff som funkar bra men på detta sätt spelar ni "ihjäl" den. Låten behöver definitivt en kontrastfull B-del som dra en loss en stund från riffen, kanske några takter med solo i en helt annan tonart, för att sen igen falla tibaks till riffen.

Ni har liksom hittat stenen, nu e det bara att slipa den o se om det blir en diamant! Potential finns!
Snyggt sjunget, Åsas stämma kunde dock lyftas fram lite mer, det är den värd!

Låter bra som det är men om ni vill att den ska kopplas in i minnet på lyssnaren så tycker jag ni bra kan ta en tankeställare över dendär B-delen :)

h.  johan

orjankarlsson:
Oj, tack för all lyssningar vettja!

Jag tror att det kommer att falla på plats när ni hör dom andra låtarna, skulle nog lagt upp denna som nr 3 istället för nr1, just den här låten är hela idén att man ska slippa krångligheter, stick och såna saker. Korkat av mig egentligen eftersom låtarna hör ihop kan man säga....  :lol:

Ibland är det skönt med "a diamond in the ruff". Vanligtvis kryddar jag med tonartsbyten, stick, solon och sånt. Här fick det bli så att trummisen och bassisten driver på och blir lite mera crazy mot slutet, men byggstenarna är svänget, upprepningar och feeling. Lite "unplugged"...Sån är tanken, men jag fattar hur ni menar, man är ju trots allt från Jämtland ursprungligen och således rätt smart. Sur men smart.

:wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion