Forum > Demolåtar
The Haze Flower Experience - Rolling On Shabbas
Harmonica mike:
Hej igen.
Ja höj bara volymen på basen lite.Trummorna låter lite dovt,svårt att göra nåt åt då det är the reel stuff.Mycke färgning av rummet dom står i..
Men du kan testa att brighta virveln lite om du har den på separat spår,men bara lite.
Kolla nivån på guran och sången också,jag upplever de ingredienserna lite höga i volym också..Men allt kan falla på plats då du höjer bas gitarren i mixen..Gör det först och upp med låten igen så får vi lyssna..
Mvh
Micael
orjankarlsson:
Röjigt!
Sången låter lite vass i mina delikata öron. Lite Mountain över det hela minsann. Låter lite fylleotajt ibland på ett skönt sätt! Gillar att guran inte är så distad, låter lite rootsigt.
Ball!
:wub:
Joal:
Tack för alla tips. Nu lägger jag upp en ny mix!
Det tog lite tid, har varit utan internet ett tag.
[mp3=200,20,0,center]http://www.fileden.com/files/2008/12/14/2223248/Rolling%20On%20Shabbasmix2.mp3[/mp3]
Höjde basen, tyckte det blev fylligare, kraftfullare, bättre, men även grötigare :mellow:. Så jag eq:de för att behålla tydlighet ^_^. Sänkte gitarren lite, samt lade på lite chorus under solot. Försökte även göra sången lite mindre vass. Sen höjde jag orgeln för att... det kändes rätt helt enkelt. Samt pillade med lite allt möjligt.
Tycker absolut det känns som om att det går åt rätt håll när jag jämför med förra mixen.
Vad tycker ni?
Är förhållandet bas/diskant fortarande i obalans?
Är ljudet grötigt? - Gör det att det låter lagom röjigt?
o.s.v
Alla kommentarer uppskattas! :)
Jonte:
Skön låt - härligt sväng! Blev betydligt mer groove när basen höjdes!
/Jonte
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida