Forum > Demolåtar
On Two Feet
lonewind:
LÅTNAMN: On Two Feet
ARTIST/GRUPP: Chris Michols
GENRE: singer/songwriter
KOMPOSITÖR: Chris
PRODUCENT: Chris
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Fick en snabb idé som jag var tvungen att spela in lite snabbt. Har inga hörlurar för tillfället så jag fick ha mina monitorer på medans jag sjöng in. Så det låter lite kack. Tänkte mest se om det var en idé att ha.
On Two Feet (ny).mp3
Edit
Har nu spelat in en fräschare version och lagt en liten diffus stämma på ref... jag tycker den växer, men kanske håller inte refrängen ändå?
mahan:
Ok Chris...
V kan ja säga, igen en härlig idé. Lite irish, härligt guitarr lirande, sköna ackordgångar :)
Var hittar du dom? ;)
Definitivt grönt ljus, fortsätt!
h. Johan
Emulator:
ålrajt.
Tvärtemot sist tycker jag. Versen är nu rikgtigt bra och i mina ögon starkare äön refrängen....
fanken, du har hittat ett uttryck som påminner om sångaren i REM. inte röstmässigt egentligen...men lixom feeling och ..ja uttryck...hehe, kanske inbyggda eq/kompressor/tremolosettings i bakhuvet ;)
trevligt igen tycker jag..framförallt i början!
lonewind:
--- Citat från: mahan skrivet 13.04.2007, 00:22:12 ---Ok Chris...
V kan ja säga, igen en härlig idé. Lite irish, härligt guitarr lirande, sköna ackordgångar :)
Var hittar du dom? ;)
Definitivt grönt ljus, fortsätt!
h. Johan
--- Slut citat ---
Cool...
och ackordsgångarna växer faktiskt på min gitarr ;)
lonewind:
--- Citat från: Emulator skrivet 13.04.2007, 00:34:01 ---ålrajt.
Tvärtemot sist tycker jag. Versen är nu rikgtigt bra och i mina ögon starkare äön refrängen....
fanken, du har hittat ett uttryck som påminner om sångaren i REM. inte röstmässigt egentligen...men lixom feeling och ..ja uttryck...hehe, kanske inbyggda eq/kompressor/tremolosettings i bakhuvet ;)
trevligt igen tycker jag..framförallt i början!
--- Slut citat ---
Till refrängens försvar har jag ända sen idéns födelse tänkt mig den med en till sångstämma och jag tror att det kan vara pricken över i. Får se när jag får tillbaks mina lurar. Då kan jag prova.
Har alltid gillat michael stipe och sett honom som en förebild i hur man uttrycker sig som sångare
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida