Kontrollrummet

Dividend - March Of Death

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
TJapp, nu är den 4 minuter lång. Med tal (ur Edgar Allan Poe´s "The mask of the Red Death" Några intressanta partier, tycker jag... Tänker göra 3-4 marcher, med svulstiga namn...

1. March Of Death
2. London Dawn march

osv..

Här finns färdiga DÖDENS MARCH! HU!!!




« Senast ändrad: 15.01.2009, 22:57:38 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Börjar ju ruskigt dramatiskt! Första 30sek håller man nästan andan. Sedan upprepas den känslan när det händer något nytt, t.ex. vid 1.10.

Detta var dramatiskt värre! Samtidigt som det är vackert. Jag tror att 12 minuter kanske blir långt, men å andra sidan så känns 6 minuter väldigt kort, speciellt med tanke på att nuvarande 2min tog 15-20sek... det kändes så.



Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Det är så otroligt dramatisk!


Har du skickat någon demo till spelföretagen??


De ljusaste körerna låter lite "midi". Kommer inte på något mer att "klaga" på.

Jag gillar detta! Det är orginellt och mycket trovärdigt.


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Det bästa jag hört av dig än så länge!

MEN det distar och slår igenom speciellt på  min högra högtalare, nu lyssnar jag iofs på dåliga datorhögtalare men det brukar inte slå igenom!

Har faktiskt inget annat att gnälla över skulle i så fall vara att du skulle höja (i volym) kyrkorglen som kommer in lite som lead mot slutet..
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Har snurrat 3-4 gånger här. Känslan av låten är svår att beskriva. Det känns lite som ondskans tema. Ondskans march. haha Precis som titeln. Doh! De samlar trupperna så som i Lord of the Rings :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Snitsigt!

Får känslan från Howars shores musik. Att till våldsamma actionscener köra sådär lågtempo på musiken.

Framförallt introt fram till 1:40 är hur bra och suggestivt som helst.

Sedan händer saker som ger ett mer komplext intryck än att jag bara kan ge feed direkt.

Som vanligt, jag återkommer :)


Spännande början på marschprojektet. 


en grej: jag får mer tanken av öde...död..plikt..liemannen än just ondskan av denna. Bara sådär.

återkommer!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Emu:  Det gäller att få ihop övergångarna ;) Och det är sant att jag får associationer till pest och död istället jag med... Bytte därför namn
Tack hur som helst...

1up: Bra! ;)

Fredrik Karlsson: Ok, disten är fixad nu. Det är ingen orgel, det är (för mycket) blås.

Light head: Tack! Ett par har jag skickat (ca 150 ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
sådärja. fan så creepy det börjar bli, tänker framförallt på passagen bakom talet!

tycker denna känns mer otrevlig (påp ett positivt sätt) än den förra, mer skrämmande, hotfull och elak. Exakt som det skall vara.


Talet skulle nog må bra av at köras i limiter. dynamiken gör att vissa delar är på tok för höga, och andra så man knappt hör dem.

Skulle kanske kunna passa med några hornstötar som är ruskigt disharmoniska här och var, typ som stråkarna vid 2:52, fast mer skrikiga? äh, bara i min skalle kanske.

Vid 2 minuter är det riktigt maffigt! Bra tema där också!


Nu igen, de småsjuka harmonierna bakom talet är verkligen fantastiskt bra. och efter....skulle gärna se att orgeln kunde vara lite off tune? för en ännu mer tillspetsar effekt?

En annan ide kanske kan vara att tappa av orgelljudet med en send, spela in send på en kanal, lägga en pitch shift på det neråt eller uppåt  0,1 haltoner eller nåt. sedan blöta upp med reverb.

Kyrkorgeln lägger du sedan et svagt delay på, ett kanske kort. effekten kommer att bli ruskigt snedvriden mot reverbet.

Eller....så snackar jag skit :)

Maffigt är det iallafall!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Hemskt tjock i basregistret. Rösten är väldigt hög, lite campigt hög desssvärre. Allmän obalans i mixen.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hemskt tjock i basregistret. Rösten är väldigt hög, lite campigt hög desssvärre. Allmän obalans i mixen.
Noterat. SKall se vad jag kan göra
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
sådärja. fan så creepy det börjar bli, tänker framförallt på passagen bakom talet!

tycker denna känns mer otrevlig (påp ett positivt sätt) än den förra, mer skrämmande, hotfull och elak. Exakt som det skall vara.

Min upplevelse också.

Citera
Talet skulle nog må bra av at köras i limiter. dynamiken gör att vissa delar är på tok för höga, och andra så man knappt hör dem.

Skulle kanske kunna passa med några hornstötar som är ruskigt disharmoniska här och var, typ som stråkarna vid 2:52, fast mer skrikiga? äh, bara i min skalle kanske.


Kanske det, percussionen måste ses över också på några ställen.

Citera
Vid 2 minuter är det riktigt maffigt! Bra tema där också!


Nu igen, de småsjuka harmonierna bakom talet är verkligen fantastiskt bra. och efter....skulle gärna se att orgeln kunde vara lite off tune? för en ännu mer tillspetsar effekt?

En annan ide kanske kan vara att tappa av orgelljudet med en send, spela in send på en kanal, lägga en pitch shift på det neråt eller uppåt  0,1 haltoner eller nåt. sedan blöta upp med reverb.

Kyrkorgeln lägger du sedan et svagt delay på, ett kanske kort. effekten kommer att bli ruskigt snedvriden mot reverbet.

Eller....så snackar jag skit :)

:) Öh, vad sa du . Om jag skickar dig en wav?

Citera
Maffigt är det iallafall!

Som det skall vara!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Joppsan Per!
Död och förintelse var det här. Kunde låta dramatiskare, mer reverb på på dödstrumman så att det ekar igenom skallen när man lyssnar. Vet inte hur man får till "lieljud" det verktyg som dödsmannen använder, nåt swish-liknande sound kanske. Och dom pratande artisterna får jag väl så lov att vänja mig med, fast dom stör njutningen för mig. Dom bara låter så onaturliga och med våld inpassade i låten. Annars har du snyggt botten till the march of death, mera dramatik och det är fullbordat! :)

h.  JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Joppsan Per!
Död och förintelse var det här. Kunde låta dramatiskare, mer reverb på på dödstrumman så att det ekar igenom skallen när man lyssnar. Vet inte hur man får till "lieljud" det verktyg som dödsmannen använder, nåt swish-liknande sound kanske. Och dom pratande artisterna får jag väl så lov att vänja mig med, fast dom stör njutningen för mig. Dom bara låter så onaturliga och med våld inpassade i låten. Annars har du snyggt botten till the march of death, mera dramatik och det är fullbordat! :)

h.  JOhan

Tackar! Dina råd skall ses över, och inte osannolikt ett swisch-liknandeljud på slutet :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja du Per..
Din musik målar bilder som ingen annan kan.Mörkt tema i denna,skulle sitta som en smäck i nåt filmiskt.Där ligger din framtid.Kontakta regissörer med din musik,det finns ju hur mycket som helst som passar in i den världen.

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja du Per..
Din musik målar bilder som ingen annan kan.Mörkt tema i denna,skulle sitta som en smäck i nåt filmiskt.Där ligger din framtid.Kontakta regissörer med din musik,det finns ju hur mycket som helst som passar in i den världen.

Mvh
Micael

Regissörer brukar svara ung. att "vi arkiverar dig" (på kinesiska eller engelska beroende på var de kommer ifrån)...
Tack skall du ha!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
He, är det greve Dracula som behagar stiga upp nu? Låter klart skräckfilmsmässigt. Uppfattar mycket av din musik som skapad för film och den genren behärskar du bra!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bumpar denna åldring...

Detta är estetik, kanske inte i edra öron, men i mina :D
« Senast ändrad: 15.01.2009, 22:56:16 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jo den var häftig Div. Något av det bästa jag har hört av dig. Kändes lite kort faktiskt - läste ju att den varit 12 minuter i tidens begynnelse.....
Tack för BUMPEN
Eko (Im scitchy sceard now)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tack skall du ha Eko! :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Per.

Ja det här är ju en "gamling" som jag lyssnat på tidigare.Kanske har du gjort nåt nytt på den,bra är det i vart fall.

Mycket mörk stämning,man sitter som fastnaglad och "ser" olika skräckfilms scenarion,,huga!

Helt klart har du en framtid i film branschen som stämnings skapare,hoppas att nån en vacker dag får upp ögonen för det geniala i din musik.
På något sätt så måste du vara en reinkarnation av nån av de stora mästarna,helt fantastiskt hur du behandlar de olika temana som du huserar friskt i.
Ibland är det smäktande vackert och ibland ryser man av välbehag eller av skräck som i denna - mycket bra,genialsikt helt enkelt! Med betoningen på geni.

En tanke som dök upp nu,testa att tonsätta en populär film och skicka in en video/DVD med dina pålägg till berörd producent/regissör..det kan vara nyckeln som öppnar dörren för dig.
Utan sammanhang så blir såna här stycken svårlyssnade för de icke invigda.Det finns mängder av film musik skapare,men inte av din kaliber det är min bestämda uppfattning.

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tjena Per.

Ja det här är ju en "gamling" som jag lyssnat på tidigare.Kanske har du gjort nåt nytt på den,bra är det i vart fall.

Mycket mörk stämning,man sitter som fastnaglad och "ser" olika skräckfilms scenarion,,huga!

Tack för det! :)

Citera
Helt klart har du en framtid i film branschen som stämnings skapare,hoppas att nån en vacker dag får upp ögonen för det geniala i din musik.
På något sätt så måste du vara en reinkarnation av nån av de stora mästarna,helt fantastiskt hur du behandlar de olika temana som du huserar friskt i.
Ibland är det smäktande vackert och ibland ryser man av välbehag eller av skräck som i denna - mycket bra,genialsikt helt enkelt! Med betoningen på geni.

Jag håller inte med ;) För att kunna skriva klassisk musik (dvs t ex enligt sonatform, som utbildade på musikhögskolor kallar det) behövs mycket träning. Jag skulle vilja påstå att om 10-15 år kanske jag kan skriva bra klassisk musik. Däremot skall jag börja läsa partitur igen.

Men tack skall du ha, folk brukar kalla mig geni rätt ofta faktiskt. (Inte pga musiken, utan snarare pga att jag råkar vara hyfsat bra på många saker) Sånt blir störande efter ett tag, men inte denna gång ;)



Citera
En tanke som dök upp nu,testa att tonsätta en populär film och skicka in en video/DVD med dina pålägg till berörd producent/regissör..det kan vara nyckeln som öppnar dörren för dig.
Utan sammanhang så blir såna här stycken svårlyssnade för de icke invigda.Det finns mängder av film musik skapare,men inte av din kaliber det är min bestämda uppfattning.


Mitt syfte med min musik är egentligen bara att jag vill förmedla en känsla, det är allt. Lyckas jag bara med det jobbar jag hellre - för mindre lön än Zimmer har - som städare på ett lager, så jag ostört kan fundera på musikteori, algoritmer och programmering, och syssla med  språkstudier... (Har idén om en studiecirkel på kinesiska, man kan ju få bidrag då ;)

Men det var ett tag jag sökte till massa spelföretag (spelen idag, har väldigt filmisk musik)...

Så jag är väl inte helt ärlig om att jag inte bryr mig om pengar ;)


För det schysstaste inlägg jag fått, dedicerar jag min nyårsvals, An der schönen under Färdiga till dig. :)
Men dansa låter jag helst bli.


« Senast ändrad: 17.01.2009, 02:50:39 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


asti

  • Gäst
Pampigt och skrämmande! Ser framför mig de ondas härar från Sagan om ringen samlas inför ett slag. Vad är det i slutet - en överstyrd cembalo?  :rolleyes: Låter fräckt! Tycker den reciterande rösten är lite för stark. Vad är det för körer? EWQL?
/Asti


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tjena Asti!

Kören är faktiskt billiga Magnus Choir. (USD25 så fick jag ladda ner den från en slö server i brasilien). Håller med om att den fungerar otäckt bra, i jämförelse med de tyngre prylarna.

Hehe, har för mig att cembalon är en distgura från "Slayer 2" pluggen.
Tack skall du ha!
https://soundcloud.com/user7789882