Massor av missade komments,så här kommer mina svar till alla vänliga själar som lyssnat på min låt:
Larsson:
Denna låt har en alldeles egen historia som löper paralellt från min ungdomstid..Föräldrarna försökte få mig att lira klassiskt på pianot,men det blev hela tiden egna tolkningar av allt.
Jag lirade lite säreget på flöjten för att få en liten vinkling mot Chopin/klassiskt utan att för den skull lira åt det hållet,så var upplägget för låten.Sen svängde jag "bara" till det lite

,kul att det gick hem.
Nu blir jag kvar här då ide´rna kommer som på räls

,tack för att du välkomnade mig tillbaka.
Eko:
Många smilisar där..Jag förstår du gillade det -

Thanx man!
OC:
Japp,guran satte ihop hela showen,så kan det vara.Innan allt är på plats så kan det ibland kännas spretigt och svårförstått.
Rattlet:
Jethro Tull,ja dom där lirarna fixar tvärflöjt så det står härliga till.Kul att du tycker att mix och lir sitter,jag känner mig rätt nöjd nu då allt är på plats.
Munspelet,ja den kommentaren värmde gott.Det anser jag är det enda instrument jag kan spela,även om jag fuskar på ett helt gäng

Tackar också å Olas vägnar på denna låt.Han sydde ihop känslan bra med vad jag hade för avsikt med låten - Play like Chopin - vilket var min pappas tanke med mina musikaliska första stapplande steg på pianot.Dock kom det blues/soul och rock i vägen,och ja - resten är historia då jag valde munspel som mitt instrument.Tonåringar måste få bryta sig lösa

Wernborg:
Thanx man.Ideérna försvann liksom ur mig under ett halvår..Ville bara spy åt alla instrument som hänger på väggar och står i vägen för dammsugning och annat.Nu känner jag skapar lust och tycker att det känns kul att spela igen - så det kommer garanterat mer.
Jag lade ett kort reverb på mastern som fick ta hand om bas trummor och sång.Mycket kort reverb på munspel och orgelns eget inbyggda(B4:a).Lite längre på gitarren och flöjten för att få de lite fylligare och avlägsnare..Kanske tänkte fel där,men jag tycker att det gav rymd åt guran och flöjten.Iofs kan jag lägga ett på virveln alternativt hela setet..Men jag tror mera att det är en funktion som heter Compressor room i ez:et som ger det karakteriskiska soundet som hörs här.Jag drog i det reglaget det sista jag gjorde och drog liksom ut trummorna lite ur ljudbilden,men det var medvetet.Passar,passar inte är en fråga om smak och tycke.Jag tycker det funkar,ez:s vintage kit har rätt nice:a virvel/baskagge sound.Däremot är krascharna lite luriga och inte av de bättre..men man kan inte få allt

Basen,ja jag kanske överarbetade den..Försökte ta mig ur värsta bluesfållan med grundtoner och spela lite friare emellanåt.Maybe too much..
Tackar å Olas vägnar,han stod för guran i den här låten,eller Guran är Ola.Hur låter det där då..

Du hajar säkert.
Flöjten då:
Tur att du inte hörde första ide´n som jag la upp..Skippade de sämre delarna och lät de som nu låter ligga kvar.Passar passar inte,hård drar man det så passar det inte in i denna typ av låt det håller jag med om.
Två toners drillar hade garanterat funkat bättre och låtit bluesigare.Men jag ville ha de där riktiga avbrytarna för att återknyta lite till texten i låten.Vitsen med flöjten var just detta,en liten kille som inte fick spela vad han ville - och plötsligt fick han inte spela alls..Dörren till pianoläraren slog igen med en duns!
Fortsättningen på den historien kommer i nästa låt..Fyr elise i en annorlunda tappning..

Synth:
Thanx man,kul att vi kunde förgylla vintermörkret en smula..Det är ett tag till våren så hela tillvaron känns lite små bluesig nu

Till er alla:
Stort tack för kommentarer och för att ni har gett er tid att lyssna på mitt första alster efter ett halvårs tystnad.Nu känns det kul med musik igen så jag donar vidare.Jag skall återgälda lite till er alla med feedback.
Mvh
Micael